Chuletas y apuntes de Psicología y Sociología de Universidad

Ordenar por
Materia
Nivel

Sexe, Gènere i Acció: Butler i Arendt

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,96 KB

Sexe i Gènere segons Judith Butler

Judith Butler és una filòsofa i teòrica Queer. La tesi de la teoria Queer (defensada per Beatriz Preciado o Judith Butler) està en contra de la igualtat o equitat perquè defensa la dissolució del gènere.

Per Butler, el sexe i el gènere són culturals perquè parteix de la idea de Nietzsche: "no hi ha fets sinó interpretacions". La diferència entre sexe i gènere que s'estableix socialment es basa en la metafísica i és la base de la teoria Queer. Aquesta teoria proposa desfer el gènere. Per què aquesta obsessió per la identitat de gènere/sexual? Per què hem de dir que som homes o dones? Som cossos, no persones, perquè el terme "persona" té connotacions. Aquest cos té penis, és un home; salt... Continuar leyendo "Sexe, Gènere i Acció: Butler i Arendt" »

Kanpoko bezeroak

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en vasco con un tamaño de 5,79 KB

IRAUNKORTASUNAREN ONDORIOAK

  • Atxikimendu ziurren kasuan: iguripen sozial onak,

Zergaik? Garunaren heltze egokia eman delako, oinarri sendo eta positiboa eskainiz:

    • Bizitza emozionalerako: konfiantza, enpatia, maitasuna, umorea, poza, pazientzia, sormena eta ekimena garatzeko. 

    • Etorkizuneko harreman sozialak baldintzatuko ditu.

    • Funtzionamendu neuroinmunologikoa (Burke, 2015). Haurtzaroan esperientzia txarrak behin eta berriz pairatzen zituzten umeen helduaroko osasuna okerragoa zen.

    • Norbere buruari zentzua aurkitzea (Bayon et al.,2012) “Self integratua”, barneko iraukortasuna.

    • Erresilientzia prozesuak garatzeko erreztasun handiagoa

  • Atxikimendu ez ziurretan:

    • Atxikimendu anbibalentea: menpekotasuna, bakardadea, ardura, herstura... Bestea oso pendiente

... Continuar leyendo "Kanpoko bezeroak" »

Conflicte i negociació: causes, tipus i resolució

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,85 KB

– CONFLICTE I NEGOCIACIÓ

Causes de conflicte: per tasques (conflicte pel contingut i els objectius del treball), per relacions (conflicte motivat per relacions dolentes interpersonals) o per processos (conflicte per la forma en que es fan o es desenvolupen les activitats laborals).

Hi ha 4 fonts de conflicte: les d'objectiu immediats (€), dinàmiques (jerarquia, poder), actituds (comunicació, educació) i internes (valors, herència cultural).

Tipus de conflictes:

conjuntural (individual) o estructural (col·lectiu).

Condicions que fomenten el conflicte:

  • Cultura interna procliu a la confrontació
  • Distorsió dels sistemes d'informació i barreres a la comunicació
  • Indefinició i ambigüitat en la presa de decisions
  • Manca de coordinació i/o excessiva
... Continuar leyendo "Conflicte i negociació: causes, tipus i resolució" »

Tècniques Conductuals per a l'Aula: Reforç i Maneig de Conductes

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 4,43 KB

Tècniques Conductuals per a l'Aula

4.3 Competència: Reforçar Conductes

Saber reforçar conductes mitjançant l'atenció del professor, el principi de Premack, el modelatge i la pràctica positiva.

Prepareu en el disseny del projecte aplicacions conductistes per enfortir conductes acadèmiques mitjançant l’atenció del/la mestre/a, el principi de Premack, el modelatge i la pràctica positiva.

Anàlisi Conductual Aplicada

  • És l'aplicació dels principis conductuals per tal de modificar el comportament, també per aconseguir la modificació de conducta.
  • Implica, abans de fer la intervenció, que cal especificar clarament la conducta que cal modificar, l’amidament (abans i després) i l’anàlisi dels antecedents i els reforçadors.
Mètodes
... Continuar leyendo "Tècniques Conductuals per a l'Aula: Reforç i Maneig de Conductes" »

Foucault i Levinas: Poder, Moral i Educació en la Filosofia Contemporània

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 4,34 KB

Educació i Poder Segons Foucault

Michel Foucault, tot i que afirma no emprar gaire el terme "poder", el fa servir per abreviar l'expressió: relacions de poder.

Per a Foucault, aquestes relacions són mòbils, reversibles i inestables. Sovint, tendim a identificar el poder amb el domini. Tanmateix, si hi ha poder, hi ha resistència; l'altre no vol que se li modifiqui la conducta. Foucault anomena això relació de poder. En canvi, quan desapareix la possibilitat de resistir-se al poder, ja no parlem de relació de poder, sinó de dominació.

Segons Foucault, el poder és qualsevol intent de voler modificar la conducta de l'altre. Per a ell, el poder no és ni bo ni dolent; simplement consisteix a modificar conductes. Aquest està present a tot... Continuar leyendo "Foucault i Levinas: Poder, Moral i Educació en la Filosofia Contemporània" »

Neurotransmisores Esenciales: Impacto en la Salud Mental y Corporal

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en español con un tamaño de 5,05 KB

Neurotransmisores Clave: Funciones y Relevancia en la Salud Cerebral

Monoaminas: Mensajeros Químicos Esenciales

Las monoaminas son neurotransmisores de pequeño tamaño que se sintetizan a partir de un único aminoácido. Sus efectos tienden a ser más difusos. Las monoaminas se subdividen en dos grupos: catecolaminas e indolaminas.

GABA: El Neurotransmisor Inhibitorio Principal

El GABA (Ácido Gamma-Aminobutírico) es el neurotransmisor inhibitorio por excelencia de la corteza cerebral humana. Se encuentra en grandes concentraciones en el cerebelo y en menores concentraciones en el tálamo e hipocampo. Existen tres tipos de receptores de GABA: dos ionotrópicos de acción rápida y uno metabotrópico de acción lenta. Las alteraciones en los

... Continuar leyendo "Neurotransmisores Esenciales: Impacto en la Salud Mental y Corporal" »

Repaso Unidad 1 de Psicopatología

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en español con un tamaño de 5,79 KB

Definición de Salud Mental según la OMS


  • Estado de bienestar
  • Conciencia de las capacidades
  • Afrontar el estrés
  • Trabajo y productividad
  • Contribución a la comunidad

Definición de Enfermedad Mental según la OMS


  • Trastorno de la funciones mentales: específico, identificable
  • Gravedad: consecuencias laborales, consecuencias en la adaptación social
  • Intensidad: medidas legales, medidas sociales

Definición de Enfermedad Mental según la APA


  • Síndrome o patrón conductual o psicológico
  • Asociado a malestar, dolor, discapacidad, riesgo, pérdida de libertad
  • No ser culturalmente aceptado
  • Independiente si la causa es orgánica o psicológica
  • No son conductas desviadas solo si presentan síntomas

Definición de Psicopatología según Lemos y Definición de Psiquiatría

... Continuar leyendo "Repaso Unidad 1 de Psicopatología" »

Desarrollo Profesional y Factores de Motivación en el Entorno Empresarial

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en español con un tamaño de 5,3 KB

Tendencias Actuales en Formación Empresarial

La evolución constante del entorno laboral exige que las organizaciones adopten estrategias de formación innovadoras para el desarrollo de sus colaboradores. A continuación, se presentan algunas de las tendencias más relevantes:

Modalidades de Capacitación Innovadoras

  • E-learning

    Es el desarrollo de contenidos a través de cualquier medio electrónico, incluyendo Internet, televisión interactiva, etc. En el e-learning se distinguen tres elementos clave: la comunicación, el conocimiento y la tecnología. La formación en línea permite compartir y divulgar una misma base de conocimientos de forma rápida, eficaz y flexible en entornos sin límites espaciales.

  • Vídeo Interactivo

    Se trata de situaciones

... Continuar leyendo "Desarrollo Profesional y Factores de Motivación en el Entorno Empresarial" »

Conceptes Clau de Filosofia: De l'Evolució a la Cultura Humana

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 4,2 KB

Característiques i Actituds de la Filosofia

  • La sorpresa i l'admiració davant el món i la realitat que ens envolta, que es formula per mitjà de la pregunta.
  • La capacitat de problematitzar allò que es dóna per comunament acceptat.
  • El reconeixement de la pròpia ignorància.
  • La recerca d'un discurs racional, lògic, coherent i sistemàtic, que pugui explicar la realitat.
  • El pensament crític.
  • El pensament creatiu i innovador.
  • Actitud de diàleg i de comprensió d'altres idees.
  • La vigència del pensament filosòfic.

Branques Principals de la Filosofia

  • Lògica: S'ocupa del raonament correcte o vàlid.
  • Epistemologia: Intenta aclarir què és el coneixement humà.
  • Metafísica: Procedeix del grec i significa "més enllà del físic". Tracta sobre l'estudi
... Continuar leyendo "Conceptes Clau de Filosofia: De l'Evolució a la Cultura Humana" »

Conceptos Clave y Modelos Esenciales de la Comunicación Humana

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en español con un tamaño de 4,55 KB

La Esencia de la Comunicación: Intercambio y Significado

Cada persona, lugar o cosa nos proporciona información, la cual procesamos e intercambiamos. Al darle un significado dentro de una infinidad de posibilidades, a esto le llamamos comunicación.

Concepción Tripartita de la Comunicación

Para lograr un intercambio que propicie un cambio de actitud, se deben tener en cuenta tres aspectos fundamentales:

  • Coincidencia: Puntos en común entre los interlocutores.
  • Grado de Afectividad: La conexión emocional o el nivel de relación entre las partes.
  • Conocimiento Común: Información o experiencias compartidas que facilitan la comprensión.

Definición y Elementos Clave de la Comunicación

A partir de lo anterior, la comunicación se puede definir como... Continuar leyendo "Conceptos Clave y Modelos Esenciales de la Comunicación Humana" »