Avaluació Educativa: Conceptes, Objectius i Tipus
Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología
Escrito el en catalán con un tamaño de 4,25 KB
Avaluació Educativa: Conceptes Clau
5.1. Aspectes Generals de l'Avaluació
5.1.a. Concepte d'Avaluació
Segons el Diccionari de la Llengua Catalana, avaluar es defineix com l'acció de determinar aproximadament la vàlua o el valor d'alguna cosa.
5.1.b. Finalitats de l'Avaluació
En l'àmbit de l'educació, una avaluació ens ha de proporcionar el següent:
- Conèixer el rendiment de l'alumnat.
- Emetre un diagnòstic sobre:
- El punt de partida al principi del procés (avaluació inicial).
- Durant el procés (avaluació continuada).
- Al final del procés (avaluació final).
- Valorar l'eficàcia del sistema d'ensenyament.
- Motivar i incentivar l'alumnat.
- Assignar qualificacions als alumnes.
5.1.c. Avaluació en Funció dels Diferents Àmbits
- Àmbit Educatiu: Recollir