Chuletas y apuntes de Otras lenguas extranjeras de Otros cursos

Ordenar por
Materia
Nivel

Carles Riba i la Poesia Simbolista dels Anys 20

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Otras lenguas extranjeras

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,42 KB

La Poesia dels Anys 20

La poesia va entrar en un període de renovació. Els corrents principals posteriors al noucentisme, a més de l'avantguardisme poètic, són la poesia de tradició simbolista i la de to popular.

Poesia de Tradició Simbolista

Amb aquest nom es designa el corrent literari de començament del segle XX que mira de crear una poesia que s'allunyi de la realitat i la idealitzi. Els simbolistes redefineixen la poesia: havia de ser pura, deslligada de qualsevol realitat exterior al poema mateix. Malgrat el distanciament amb el noucentisme, es van adoptar alguns dels seus ideals poètics, com el treball intel·lectual i el rigor formal.

Els dos punts més importants del que s'anomena poesia pura són:

  1. Reivindicació del caràcter
... Continuar leyendo "Carles Riba i la Poesia Simbolista dels Anys 20" »

Funciones Corticales y Zonas Asociativas del Cerebro

Enviado por Chuletator online y clasificado en Otras lenguas extranjeras

Escrito el en español con un tamaño de 7,58 KB

Zonas Corticales: Las funciones que ejecuta el cerebro, como centro elaborador se llevan a cabo en la sustancia gris en la corteza cerebral, por esto se le llama funciones corticales. Las funciones corticales pueden clasificarse en sensitivas, motoras y de asociación, en donde estas últimas son las más desarrolladas en el ser humano. El médico alemán Brodmann asignó numeración a diversas partes de la corteza cerebral y con esto hay más precisión acerca del lugar que ocupa alguna de las zonas funcionales.

Zonas Sensitivas o Somestésicas (1 y 2)

(se ubican en el área post-rolándica)

La zona somestésica 1: percibe información somática (del cuerpo) y con un alto grado de discriminación (percibe con mucha precisión de donde viene el... Continuar leyendo "Funciones Corticales y Zonas Asociativas del Cerebro" »

Apunts Ramón llull

Enviado por Chuletator online y clasificado en Otras lenguas extranjeras

Escrito el en catalán con un tamaño de 8,07 KB

Homilies d’Organyà

Anònim

E.M

(XI-XII)

Sermó

Forum Lodicum 

Anònim

E.M

XII

Lleis

Cansoneta leu e plana

Guillem de Berguedà

E.M

XII

Literatura trobadoresca

Sirventès

No’l Prenaz lo fals marit

Cerverí de Girona

E.M

XIII

Literatura trobadoresca

Viadera

Fèlix o Llibre de les Meravelles

Ramón Llull

E.M

XIII

Novel·la/Faula 

Arbre de Ciència

Ramón Llull

E.M

XIII

Prosa Científica

Llibre de Cavalleries 

Ramón Llull

E.M

XIII

Prosa Tècnica

Blanquerna;

Amic e amat

Ramón Llull

E.M

XIII

Llibre de Proverbis 

Llibre de Contemplació

Ramón Llull

E.M

XIII

Prosa Filósòfica

Cant de Ramón

Ramón Llull

E.M

XIII

Poesia Lírica

Llibre dels fets

Jaume I

E.M

XIII

Crònica

Crònica de Bernat Desclot

Bernat Desclot

E.M

XIII

Crònica 

Crònica de Pere el Cerimoniós

Pere el Cerimoniós

E.M

XIV

Crònica

Elogi

... Continuar leyendo "Apunts Ramón llull" »

Quim Monzó i Poesia Catalana Postguerra-70s

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Otras lenguas extranjeras

Escrito el en catalán con un tamaño de 4,3 KB

Quim Monzó

Autor polifacètic, ha treballat com a:

  • Dissenyador gràfic
  • Autor de còmics
  • Corresponsal
  • Lletrista de cançons
  • Guionista
  • Traductor
  • Novel·lista

Juga molt en la frontera entre la realitat i la fantasia, el real i l'imaginable. També va escriure assajos i lluità moltíssim contra el tòpic, la idea comuna, la premissa preestablerta i la banalitat.

La matèria temàtica és la vida quotidiana occidental, el retrat d'una societat hedonista, consumista i desideologitzada. Les seves obres es converteixen en retrats realistes que fins i tot semblen negatius. Això els dona un caràcter autobiogràfic, ja que parteix de la seva experiència personal i és molt observador.

Aborda una mirada crítica i mordaç de la societat contemporània, que es... Continuar leyendo "Quim Monzó i Poesia Catalana Postguerra-70s" »

Poesia Catalana (70-80) i Miquel Martí i Pol: Anàlisi

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Otras lenguas extranjeras

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,22 KB

Poesia Catalana Actual i Miquel Martí i Pol

Poesia Catalana dels Anys 70 i 80

Al començament de la dècada dels 70 es recupera l'obra de J.V. Foix i es publiquen dos llibres que inclinaren la poesia catalana de les darreres dècades cap al simbolisme i l'experimentalisme. La poesia no realista, que en pocs anys es convertí en hegemònica, presenta les següents característiques:

Característiques de la Poesia No Realista

  • Nous paràmetres del codi textual: la pretensió del poeta, d'acord amb els plantejaments estètics del moment, introduïa el lector dins el text, el qual no necessàriament contenia una anècdota o un argument.
  • Pràctica rebel: connectant amb pràctiques d'escriptura que havien conformat la història de la poesia del segle
... Continuar leyendo "Poesia Catalana (70-80) i Miquel Martí i Pol: Anàlisi" »

Métodos Efectivos para la Enseñanza de Idiomas a Niños: TPR, AICLE y Más

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Otras lenguas extranjeras

Escrito el en español con un tamaño de 4,94 KB

Fases para la Iniciación de los Niños en una Lengua Extranjera

Los profesores introducen los nuevos conceptos siguiendo generalmente estas fases:

  • Presentación

    Identificación, repetición y manipulación del concepto. A través de una serie de técnicas educativas, los profesores guían la atención de sus alumnos hacia el concepto en cuestión utilizando material audiovisual y auditivo como realia, marionetas, flashcards, efectos de sonido, etc.

  • Práctica

    Antes de que el alumno sea capaz de utilizar la L2 (segunda lengua) libremente, el profesor debe presentarle muchas oportunidades para que practique. Aquí se proponen actividades que van desde aquellas donde se controla el uso de la L2 hasta otras donde la producción es solo guiada.

  • Producción

    En

... Continuar leyendo "Métodos Efectivos para la Enseñanza de Idiomas a Niños: TPR, AICLE y Más" »

La Medicina en la Conquista y el Virreinato del Perú

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Otras lenguas extranjeras

Escrito el en español con un tamaño de 7,26 KB

Medicina en la Conquista y el Virreinato

1.- Los incas propiciaban el buen estado de salud de la población del imperio.

2.- Médicos prácticos y especialistas incaicos conocían el arte médico y la terapéutica; la obstetricia era racional.

3.- Botánica farmacológicamente especializada.

4.- Aporte de alimentos a Europa como el maíz, papa y camote.

5.- Plantas medicinales como la coca, quinua y tabaco.

Francisco Pizarro:

Nació en Trujillo, 1534. Llegó al Perú con 180 soldados, conquistó el imperio peruano, fundó la ciudad de los Reyes y murió asesinado por almagristas.

Diego de Almagro:

Conquistador, socio de Francisco Pizarro y Hernando de Luque, se apoderó del Cuzco y fue derrotado en Salinas; murió ahorcado en la cárcel.

Evolución de

... Continuar leyendo "La Medicina en la Conquista y el Virreinato del Perú" »

Evolució de la narrativa catalana: del franquisme a l'actualitat

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Otras lenguas extranjeras

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,09 KB

Què destacaries de la narrativa des dels anys 70 fins a l'actualitat?

Comença amb els darrers extrems del franquisme, la mort del dictador i les passes cap a la democràcia parlamentària. Alhora, s'accelera el desenvolupament de la indústria i dels serveis. En els anys anteriors, han coexistit simultàniament moviments artístics que han estat en evolució constant i relacionats amb els àmbits econòmic, polític i social. La nostra literatura reflecteix aquests canvis polítics i socials i farà possible la normalització d'una producció i d'un mercat literari en català, que va començar a recuperar-se en la dècada dels seixanta. L'aprovació de la Constitució i de les lleis que reconeixen el caràcter oficial del català, com la Llei... Continuar leyendo "Evolució de la narrativa catalana: del franquisme a l'actualitat" »

Renacimiento, Reforma y Corrientes Filosóficas: Contexto Histórico y Pensamiento de Descartes

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Otras lenguas extranjeras

Escrito el en español con un tamaño de 8,66 KB

Renacimiento y Reforma: Contexto Histórico y Filosófico

Contexto Social e Histórico del Renacimiento

El Renacimiento, período que abarca aproximadamente entre los siglos XIV y XVI, marcó una época de renovación cultural y artística en Europa, con especial énfasis en la recuperación de los valores grecorromanos. Este movimiento, que comenzó en Italia y se difundió por el resto del continente, culminó en la Ilustración.

Características del Renacimiento

  • Cambios Políticos, Económicos y Sociales: Se consolidaron nuevos estados nacionales como Francia y España, impulsados por la burguesía, que buscaba la creación de estados absolutos. El mercantilismo dio paso al capitalismo, y el auge de la burguesía contribuyó al declive de la
... Continuar leyendo "Renacimiento, Reforma y Corrientes Filosóficas: Contexto Histórico y Pensamiento de Descartes" »

Història del Teatre: Gèneres i Evolució

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Otras lenguas extranjeras

Escrito el en catalán con un tamaño de 7,13 KB

El Teatre: Definició i Característiques

El teatre consisteix en la representació d'uns esdeveniments que protagonitzen uns personatges en un lloc i temps concret davant d'un públic. És, sobretot, representació d'unes accions. Utilitza signes lingüístics i no lingüístics.

Característiques del Teatre

  • El text enunciat es presenta en forma de diàleg, col·loqui (diversos narradors), soliloqui (personatge amb ell mateix), monòleg (parla sol), apart (petit monòleg que se substreu de la percepció d'altres personatges), apel·lació (discurs als espectadors).
  • Les acotacions poden ser:
    • Diegètiques (trama)
    • Escèniques (aspectes tècnics)
    • Dramàtiques (aclareixen l'actitud)
  • Diàleg teatral:
    • Dramàtica (forma d'acció)
    • Caracteritzadora (presentar
... Continuar leyendo "Història del Teatre: Gèneres i Evolució" »