Chuletas y apuntes de Magisterio de Otros cursos

Ordenar por
Materia
Nivel

La epidemia de la Matemática Difusa: ¿Qué se le está enseñando a su hijo?

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Magisterio

Escrito el en español con un tamaño de 5,9 KB

El fracaso del currículo matemático

Por Michelle Malkin

¿Sabe usted qué tipo de matemáticas se le está enseñando a su hijo? ¿Le preocupa que, a pesar de estar en tercer grado (8-9 años), aún no haya aprendido a realizar multiplicaciones sencillas? ¿Está perplejo ante la jerga educativa que utilizan para explicarle por qué su hijo sigue trayendo a casa las mismas tareas insulsas e improductivas de cortar, pegar y dibujar? ¿Está alarmado por profesores que ponen más énfasis en "la confianza en uno mismo" que en el aprendizaje, mientras sus alumnos se quedan cada vez más rezagados? Bienvenido al club.

En todo el país, desde Nueva York hasta Seattle, los padres se están dando cuenta de la existencia de modas matemáticas como la... Continuar leyendo "La epidemia de la Matemática Difusa: ¿Qué se le está enseñando a su hijo?" »

Anàlisi de la LOMCE: Punts Clau i Canvis Educatius

Enviado por Chuletator online y clasificado en Magisterio

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,97 KB

La LOMCE: Punts Clau de la Reforma Educativa

La Llei Orgànica per a la Millora de la Qualitat Educativa (LOMCE) va introduir canvis significatius en el sistema educatiu espanyol. Aquests són els punts clau:

Religió i Formació en Valors

  • L'alumnat podrà cursar simultàniament Religió i una alternativa de formació en valors (Valores sociales y cívicos) a Primària i ESO.
  • Ambdues assignatures seran avaluables i la seva nota comptarà per a la mitjana del curs.
  • Si la Religió no s'imparteix com a assignatura específica, es podrà incloure en les de lliure configuració autonòmica.
  • Desapareix l'assignatura Educación y Ciudadanía.

Llengües i Currículum

  • La llengua castellana i la llengua estrangera són troncals.
  • Les llengües pròpies de les
... Continuar leyendo "Anàlisi de la LOMCE: Punts Clau i Canvis Educatius" »

Funcionament del Consell Escolar i Claustre de Professors

Enviado por Chuletator online y clasificado en Magisterio

Escrito el en catalán con un tamaño de 4,96 KB

Funcionament del Consell Escolar

El consell escolar del centre es reunirà, com a mínim, una vegada al trimestre, i sempre que el convoqui la presidència o ho sol·liciti, almenys, un terç dels seus membres, que hauran d’indicar els temes a incloure a l’ordre del dia; en aquest últim cas, la reunió tendrà lloc dins els 15 dies següents a la data de la sol·licitud. En tot cas, serà preceptiva, a més, una reunió a principi de curs i una altra al final. L'assistència a les sessions del consell escolar serà un dret i un deure per a tots els membres.

Reunions del Consell Escolar

Les reunions del consell escolar del centre es realitzaran en dia i hora que possibilitin l’assistència de tots els membres. El director enviarà als membres... Continuar leyendo "Funcionament del Consell Escolar i Claustre de Professors" »

Organització Escolar: Anàlisi i Intervenció per a una Millor Qualitat Educativa

Enviado por Chuletator online y clasificado en Magisterio

Escrito el en catalán con un tamaño de 2,44 KB

Anàlisi Teòrica i Intervenció Pràctica en l'Organització Escolar

L'organització escolar possibilita una major qualitat en els processos i en els resultats escolars per mitjà de l'anàlisi teòrica i la intervenció pràctica. L'anàlisi teòrica va lligada a la reflexió i la planificació. La intervenció pràctica ha de ser sempre fruit de la planificació i de la reflexió.

La Política Educativa, la Legislació i l'Administració

Elaboren el marc legal dins del qual es desenvolupa el fet educatiu. Els Estats entenen l'educació com a fet social: s'educa els ciutadans en uns valors i uns sabers útils per a la col·lectivitat.

  • La didàctica, com a ciència que orienta i dirigeix el procés d'ensenyament-aprenentatge
  • La psicologia, com
... Continuar leyendo "Organització Escolar: Anàlisi i Intervenció per a una Millor Qualitat Educativa" »

Lideratge i Gestió: Claus per a la Direcció Escolar

Enviado por Chuletator online y clasificado en Magisterio

Escrito el en catalán con un tamaño de 5,15 KB

Models de Lideratge Situacional

Hersey i Blanchard (1969) van elaborar una tipologia situacional basada en les característiques dels grups humans liderats, de tal manera que en cada situació hi correspon un estil de lideratge concret. Aquestes característiques dels grups són dues:

  • a) La competència: saber fer una cosa.
  • b) La motivació: voler fer-la.

D'aquestes dues característiques se'n poden derivar quatre situacions diferents que exigeixen quatre estils diferents de lideratge:

  1. Competència però no motivació: hi correspon l’estil ordenatiu.
  2. Competència i motivació: hi correspon l’estil delegatiu.
  3. Manca de competència però motivació positiva: hi correspon l’estil participatiu.
  4. Manca de competència i manca de motivació: hi correspon
... Continuar leyendo "Lideratge i Gestió: Claus per a la Direcció Escolar" »

Pla d'Atenció a la Diversitat i Acció Tutorial: Normativa i Funcions

Enviado por Chuletator online y clasificado en Magisterio

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,31 KB

Pla d'Atenció a la Diversitat (PAD)

El pla d'atenció a la diversitat serà elaborat per l'equip directiu, coordinadament amb l'equip de suport i aprovat pel consell escolar. S'incorporarà al projecte educatiu de centre.

Pla d'Acció Tutorial (PAT)

El pla d'acció tutorial és el marc en el qual s'especifiquen els criteris per a l'organització de l'acció tutorial al centre i les línies prioritàries de funcionament d'aquesta.

Reglament d'Organització i Funcionament (ROF)

Amb la LOMQUE s'anomena El Reglament d'organització i funcionament (ROF) de les escoles de segon cicle d'educació infantil, dels col·leis d'educació primària i dels col·legis d'educació infantil i primària contindrà els aspectes establerts a l'article 61 del ROC.

1.

... Continuar leyendo "Pla d'Atenció a la Diversitat i Acció Tutorial: Normativa i Funcions" »

Gestió i Documentació Escolar: Guia Completa

Enviado por Chuletator online y clasificado en Magisterio

Escrito el en catalán con un tamaño de 5,02 KB

Pressupost Anual del Centre

És l’instrument de gestió econòmica que preveu, ordena i assigna els recursos a partir de les necessitats i possibilitats del centre.

El pressupost anual ha d’observar:

  • Els aspectes generals
  • Les prioritats i context
  • Ingressos, per partides
  • Despeses, per partides
  • Resultat
  • Seguiment i avaluació

El pressupost anual l’elabora el secretari/ària, a partir dels criteris establerts per l’Equip Directiu. L’aprova i l’avalua el Consell Escolar de Centre (ROC). Amb la LOMQE el projecte de gestió és aprovat pel Director i avaluat pel Consell Escolar.

Memòria Anual del Centre

En finalitzar el curs, el consell escolar i l’equip directiu realitzaran l’avaluació del grau de compliment de la programació general anual.... Continuar leyendo "Gestió i Documentació Escolar: Guia Completa" »

Investigación Científica: Métodos, Técnicas y Fuentes de Información

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Magisterio

Escrito el en español con un tamaño de 4,72 KB

Concepto de Paradigma y Epistemología

Paradigma: ejemplo o ejemplar.

Epistemología: doctrina de los fundamentos y métodos del conocimiento científico.

Método Científico Global

Conjunto de procedimientos que, mediante instrumentos o técnicas, examina y soluciona problemas de investigación.

Métodos Científicos Básicos

Método Baconiano

Desarrollado por Marcel Bacon, postula la inducción.

Método Galileano

Desarrollado por Galileo Galilei, postula la experimentación.

Método Cartesiano

Desarrollado por René Descartes, postula la duda fundamentada en el análisis y síntesis.

El método deductivo parte de conclusiones generales para explicaciones particulares. El método inductivo obtiene conclusiones generales a partir de hechos particulares.... Continuar leyendo "Investigación Científica: Métodos, Técnicas y Fuentes de Información" »

De la cultura d'aula a la cultura de centre

Enviado por Chuletator online y clasificado en Magisterio

Escrito el en catalán con un tamaño de 4,91 KB

Aquest àmbit implica: una estructura, un repartiment de rols, un sistema de coordinació i comunicació, una línia d'autoritat, una interacció amb l'entorn, uns instruments, tècniques i operacions dirigits a uns determinats fins. És l'àmbit que es reflecteix en els documents de centre, que es planifica i es regula (el consell escolar, el claustre, l'associació de pares, els equips de cicle...).

La intervenció educativa

Àmbit no formal

La intervenció educativa a l’àmbit no formal també és intencional i planificada però es desenvolupa fora de l’àmbit de l’escolaritat (centres d’esplai, escoltisme, activitats extraescolars: música, idiomes, esports, etc.)

Àmbit informal

La intervenció educativa informal és aquella que es... Continuar leyendo "De la cultura d'aula a la cultura de centre" »

Habilidades Sociales y Comunicación: Aspectos Clave

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Magisterio

Escrito el en español con un tamaño de 6,81 KB

Las habilidades sociales son 1 conjunto d conductas q facilitan las relaciones sociales.  La capacidad q tiene un sujeto pa adecuar su comportamiento social a 1 situación determinada es Competencia social. La asertividad es 1 conducta interpersonal que implica la expresión directa d los propios sentimientos y la defensa d los derechos personales sin negar los derechos ajenos, desde el respeto a 1 mismo y a los de+. El conjunto d conocimientos, percepciones y actitudes q 1 persona tiene d sí misma, hace referencia a Autoconcepto. En la comunicación presencial, el proceso emisión-recepción engloba La comunicación verbal y n verbal.

Funciones de la Comunicación No Verbal

Las funciones d los elementos n verbales pueden Reemplazar a las... Continuar leyendo "Habilidades Sociales y Comunicación: Aspectos Clave" »