Chuletas y apuntes de Deporte y Educación Física de Primaria

Ordenar por
Materia
Nivel

Regla de los 9 de Wallace y primeros auxilios

Enviado por Chuletator online y clasificado en Deporte y Educación Física

Escrito el en catalán con un tamaño de 4,83 KB

Regla de los 9 de Wallace

Cabeza y cuello - 9%

Tronco anterior - 18%

Tronco posterior - 18%

Extremidad superior (9x2) - 18% (niño: 13,5)

Extremidad inferior (18x2) - 36%

Area genital - 1%

"Si la quemadura es pequeña: el palmell amb els dits de la víctima equivalen a 1%"

Actuaciones

- Refreda la zona afectada con agua fresca.

- Neteja la ferida con agua fría. Retalla la ropa enganchada alrededor de la herida.

- Tapar la herida con gasas estériles, pero no hagas compresión.

- Llevar a la víctima a un hospital.

1. Procurar traslado urgente al hospital

2. Apagar y/o alejar la causa de la quemadura

3. Valoración inicial de las constantes vitales

4. Quitar anillos, relojes, pulseras para evitar estrangulamiento cuando se inflame

5. Retirar ropa quemada, excepto... Continuar leyendo "Regla de los 9 de Wallace y primeros auxilios" »

Anatomia del Tren Superior: Músculs, Origen, Inserció i Acció

Enviado por Chuletator online y clasificado en Deporte y Educación Física

Escrito el en catalán con un tamaño de 6,64 KB

Tren Superior

Músculs del Tren Superior

Deltoides

Origen:

  • Anterior: 1/3 lateral de la clavícula
  • Mig: Vora lateral de l'acromi
  • Posterior: Vora inferior de l'espina escapular

Inserció: Tuberositat del húmer (1/3 mig diàfisi)

Acció:

  • Anterior: adducció, rotació interna i flexió
  • Mig: Abducció
  • Posterior: extensió, rotació lateral i abducció

Elevador de l'Escàpula

Origen: Apòfisis transverses de les 4 primeres vèrtebres cervicals.

Inserció: Vora medial i superior de l'escàpula

Acció: Elevació de l'escàpula (origen fix)

Supraespinós

Origen: Fossa supraespinosa

Inserció: Troquíter (tubercle major)

Acció: Abducció del braç

Infraespinós

Origen: Fossa infraespinosa

Inserció: Troquíter (tubercle major)

Acció: Rotació externa del braç

Rodó Menor

Origen:

... Continuar leyendo "Anatomia del Tren Superior: Músculs, Origen, Inserció i Acció" »

Direcció, mòdul,sentit,punt d'aplicació

Enviado por Chuletator online y clasificado en Deporte y Educación Física

Escrito el en catalán con un tamaño de 4,1 KB

Categories
H14/D14  fins 14 anys
H16/D16  15 - 16 anys
H18/D18  17 – 18 anys
H20/D20  19 – 20 anys
H21/D21  21 – 34 anys
H35/D35  35 – 39 anys
H40/D40  més de 40 anys
HE/DE Elit majors de 18
NI  No iniciats
X  En parelles


Modalitats: a peu, amb bici, amb esquis, nocturna o de precisió
cursa lineal individual, relleus o score
Mètodes d’orientació natural: Molsa, Humitat del terreny i tipus de vegetació (solana i obaga)
Com seguir el rumb?
1. Girem el limbe fins que l’índex coincideixi amb els graus dels rumb a seguir.
2. Subjectar la brúixola davant nostre i girem tot nosaltres fins que l’agulla imantada coincideixi amb la fletxa nord. Ara la fletxa de direcció ens indica el rumb donat. Contra rumb  direcció oposada
... Continuar leyendo "Direcció, mòdul,sentit,punt d'aplicació" »

A que distancia esta la tabla de pique del salto alto

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Deporte y Educación Física

Escrito el en español con un tamaño de 7,18 KB

OBJETIVOS DEL PROGRAMA:


Desarrollar la gimnasia artística masculina en todo el ámbito del país.--Promover el desarrollo de la gimnasia en aquellas provincias que no cuentan con la necesaria difusión de nuestro deporte.

--

Utilizar la gimnasia como un medio de formación física atendiendo las necesidades de los movimientos en cada una de las edades.--Promover la evolución de los niveles de alto rendimiento para lograr una mejor presencia internacional de nuestro país.

Función del Código:


Determinar los mejores gimnastas en competición.Guiar a los entrenadores y gimnastas en la composición de los ejercicios.Informar sobre las reglas necesarias en las competiciones.

NIVELES:Se establece para el periodo 2013-2016 los siguientes niveles:


A –... Continuar leyendo "A que distancia esta la tabla de pique del salto alto" »

Els jocs: una activitat lúdica amb diverses dimensions

Enviado por Chuletator online y clasificado en Deporte y Educación Física

Escrito el en catalán con un tamaño de 4,1 KB

Joc

Activitat física i/o mental on l'ésser humà es diverteix de manera lliure i voluntària amb un objectiu lúdic. Un entreteniment que està reglat per una normativa i situat en un context concret; espai, temps, persones, material, etc...

Tipus de joc segons la cultura:

Tradicional (Xarranca) Popular (Mocador) Autòcton (Bitlles catalanes)

Donen informació sobre:

  • Les persones que fan l'acció
  • Amb quins elements es duu a terme
  • El moment què succeeix l'acció
  • Com es relacionen amb l'entorn
  • Els motius pels què succeeix
  • Com es comuniquem

Diferència entre joc motor i tradicional:

A nivell de continguts i coneixement cultural.

Quin és l'origen dels jocs?

  1. Descoberta lúdica de l'entorn
  2. Supervivència i vida laboral
  3. Sedentarització i conflictes bèl·lics
  4. Pel
... Continuar leyendo "Els jocs: una activitat lúdica amb diverses dimensions" »

Anatomía y Patologías del Sistema Musculoesquelético

Enviado por Chuletator online y clasificado en Deporte y Educación Física

Escrito el en español con un tamaño de 7,11 KB

Trastornos de Huesos, Músculos y Articulaciones

Luxación: Desplazamiento de las estructuras óseas que forman una articulación. (Se salen los huesos de la articulación).

Distensión: Estiramiento excesivo de los ligamentos.

Esguince: Rotura de algunas fibras ligamentosas, hay grados.

Rotura: Ligamento o muscular.

Artrosis: Desgasto de las superficies articulares y cartílagos.

Artritis: Inflamación de la articulación.

Fractura: Rotura del hueso (lo cura un callo óseo).

Fisura: Grieta del hueso.

Tendinitis: Inflamación del tendón.

Anatomía de la Cabeza

Huesos: Frontal, parietal, occipital (en el interior está el agujero occipital donde pasa la médula), temporales, maxilares, mandíbula (los únicos móviles), nasal, cigomático.

Anatomía del

... Continuar leyendo "Anatomía y Patologías del Sistema Musculoesquelético" »

Introducción al Voleibol Sentado

Enviado por Chuletator online y clasificado en Deporte y Educación Física

Escrito el en español con un tamaño de 3,96 KB

¿Qué es el Voleibol Sentado?

Es un deporte de equipo para personas con discapacidades físicas en el que juegan dos equipos con seis jugadores de campo cada uno. Es un deporte donde dos equipos se enfrentan sobre un terreno de juego liso separados por una red central, tratando de pasar el balón por encima de la red hacia el suelo del campo contrario.

Características principales

  • El balón puede ser tocado o impulsado con golpes limpios, pero no puede ser parado, sujetado, retenido o acompañado.
  • Cada equipo dispone de un número limitado de toques (tres concretamente) para devolver el balón hacia el campo contrario.
  • Habitualmente el balón se golpea con manos y brazos, pero también se puede con cualquier otra parte del cuerpo.
  • Los jugadores
... Continuar leyendo "Introducción al Voleibol Sentado" »

Inclusió i adaptació en l'educació física

Enviado por Chuletator online y clasificado en Deporte y Educación Física

Escrito el en catalán con un tamaño de 1,22 KB

NORMATIVA

  • Permetre les posicions de protecció i el contacte per la localització i seguiment dels companys
  • Utilitzar palmades i sons de localització
  • Permetre els jocs agafats de la mà d’un company
  • Augmentar o disminuir els temps de possessió de la pilota o del joc

TÀCTICA

En alguns jocs la defensa en zona restringeix els espais i facilita el control

  • L’assignació de tasques durant el joc també pot ajudar al nen cec (ex. Hàndbol)
  • Es pot col·locar un company a prop del nen de baixa visió per facilitar la seva tasca i augmentar el rendiment de l'equip

EL LLENGUATGE

Procurar verbalitzar les descripcions i instruccions, donant més informació oral

  • El llenguatge s’ha d’adaptar al coneixement dels nens de la realitat social, del seu cos i de
... Continuar leyendo "Inclusió i adaptació en l'educació física" »

Entrenament de força: beneficis, factors i tipus de fibres

Enviado por Chuletator online y clasificado en Deporte y Educación Física

Escrito el en catalán con un tamaño de 5,46 KB

Força: capacitat d'un múscul o grup muscular de generar tensió muscular sota condicions específiques.

És possible guanyar pes i perdre 1 talla de pantalons? Si, ja que 1kg de greix ocupa un 20% més d’espai que 1 kg de múscul.

Relació entre la massa muscular i el nostre metabolisme? 1,5 kg de teixit muscular incrementa les taxes del metabolisme basal en un 7 % i els requeriments calòrics diaris en un 15% aprox.

3 beneficis esportius de l’entrenament específic de força:

  • Millora els nivells de força de resistència dels grups musculars específics incrementant l’elaboració d’energia per via metabòlica. (mantenir o augmentar la seva velocitat o intensitat)
  • Millorar els nivells de força màxima a través de l'augment de la secció
... Continuar leyendo "Entrenament de força: beneficis, factors i tipus de fibres" »

Voleibol i Bàdminton: Guia Completa

Enviado por Chuletator online y clasificado en Deporte y Educación Física

Escrito el en catalán con un tamaño de 12,29 KB

El Voleibol

Orígens

Va ser inventat el 1895 per un professor d'Educació Física dels EUA, William G. Morgan. Les primeres regles daten del 1896. Es va estendre ràpidament i va arribar a Europa gràcies a les tropes americanes durant la Primera Guerra Mundial.

  • El 1949 van començar els primers campionats mundials.
  • El 1952 es va introduir la modalitat femenina.
  • Va ser olímpic per primera vegada l'any 1964, i encara ho és.
  • A Espanya va començar a practicar-se a les platges de Catalunya el 1920.
  • El 1960 es va fundar la Federació Espanyola de Voleibol.

Terreny de joc

El voleibol es practica en un camp de 18 x 9 m. La xarxa té una alçada de 2,43 m a la modalitat masculina i de 2,24 m a la femenina.

Tècnica

Les regles d'aquest esport obliguen el jugador... Continuar leyendo "Voleibol i Bàdminton: Guia Completa" »