Chuletas y apuntes de Arte y Humanidades de Primaria

Ordenar por
Materia
Nivel

Maman louise bourgeois ficha tecnica

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en catalán con un tamaño de 5,49 KB

MAMAN

FITXA TÈCNICA

Aquesta escultura exempta és obra de Louise Bourgeois.
És de l’any 1999. És d’estil Expressionista. La seva tècnica és resultat de la combinatòria de diferents materials: bronze, acer inoxidable i marbre. És de grans dimensions i es troba al museu Guggenheim de Bilbao.

CONTEXT HISTÒRIC

Els anys noranta són anys de creixement econòmic per Europa. A Espanya el sistema democràtic està consolidat i Espanya forma part de la Uníó Europea.

La ria de Bilbao i el seu entorn natural havia quedat molt malmès  per l’impacte provocat per més d’un segle d’indústria siderúrgica. A la dècada dels vuitanta del Segle XX,  l’Ajuntament i el govern autònom del País Basc van decidir recuperar la ria com espai de... Continuar leyendo "Maman louise bourgeois ficha tecnica" »

Context historic elogi de l'aigua

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en catalán con un tamaño de 5,13 KB


ELOGI DE L’AIGUA

FITXA TÈCNICA

Escultura exempta d’Eduardo Chillida de 1987. És una manifestació d’art Abstracte. Té un pes de 54 tones i es fet de formigó armat i acer. Es troba a Barcelona, al parc de la Creueta del
Coll.

CONTEXT HISTÒRIC

Quan Chillida feu aquesta obra, Espanya ja feia Déu anys que havia celebrat les primeres eleccions democràtiques des de la dictadura i Barcelona acabava de ser nominada com la ciutat on havien de desenvolupar-se els Jocs Olímpics de 1992.

Eduardo Chillida ha estat, juntament amb l’escultor basc Jorge Oteiza, un dels escultors més importants del corrent abstracte. De 1948 a 1951, visqué a París, on inicià els seus treballs escultòrics. Al seu retorn va aprendre a treballar el ferro, enllaçant... Continuar leyendo "Context historic elogi de l'aigua" »

Arte Paleocristiano y Bizantino: Arte Visigodo, Arquitectura y Orfebrería

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en español con un tamaño de 5,24 KB

ARTE PALEOCRIST Y BIZANTINO

Arte Visigodo: s.VI hasta musulmanes llegan a la península. VIII mayor esplendor VII

Arquitectura (ámbito rural)
Mayores edificios religiosos, planta basilical
Uso de grandes sillares de piedra tallados
Introducción del arco de herradura
Utilizan bóvedas de cañón
Entre la nave y el transepto está el iconostasio
Pocos vanos
Templos decorados con relieves esculpidos a bisel con técnica tosca. Relieves en los capiteles, basas, líneas de imposta, cimacios, frisos, altares.
Temas: geométricos, vegetales y animales, representación de escenas bíblicas
EJ: San Juan de Baños, San Pedro de la Nave
Orfebrería
Destacaron la corona de Recesvinto, pertenece al tesoro de Guarrazar. Coronas objetos suntuarios que los reyes ofrendan
... Continuar leyendo "Arte Paleocristiano y Bizantino: Arte Visigodo, Arquitectura y Orfebrería" »

Casa Milà: Història, Estil i Anàlisi Formal

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en catalán con un tamaño de 1,93 KB

Casa Milà

Context històric

  • Restauració
  • Regnat Alfons XIII
  • Setmana tràgica
  • Creixement mov obrer
  • Creació CNT
  • Solidaritat Catalana 1906
  • Expansió industria i tecnologia
  • Capitalisme
  • Exposicions
  • Transatlantics
  • Belle enfoque (periode previ a la GM)
  • Pau armada
  • Expansió de l’urbanisme

Estil

Modernisme (orgànic) (inspirat amb la natura) molt personal de Gaudí.

Inspirat en la natura, molt fantasiós i innovador, no s’assembla a res anterior.

Anàlisi Formal

  • Elements de suport: Entramat de bigues i columnes de ferro, fonaments, columnes de tetxo. La façana no té funció de sostentació. Aras cantenaris (sostenur les golfes)
  • Elements suportats: Golfes, coberta en forma de terrassa

Exterior:

  • Imatge de rigidesa, pesada, maçiça, revestida de pedra
  • Façana és un
... Continuar leyendo "Casa Milà: Història, Estil i Anàlisi Formal" »

Conceptes d'Història de l'Art: Definicions i Exemples

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en catalán con un tamaño de 7,91 KB

Conceptes d'Història de l'Art

Obelisc (Plaça Sant Pere)

És un monument de pedra amb forma de pilar o columna, de secció quadrada, amb quatre cares trapezoïdals iguals, lleugerament convergents, rematat superiorment amb una petita piràmide denominada piramidó. Avui dia hi ha més obeliscs a Roma que a Egipte.

Gòtic Flamenc

El gòtic flamenc és una evolució del gòtic que es va produir en la pintura de l'escola flamenca. És una pintura molt precisa, molt detallista, i més concretament, les de Van Eyck, encara ho eren més.

Sinòpia

Dibuix preparatori d'un fresc, que resta adherit a la paret entre el fresc acabat i aquella.

Manierisme

El manierisme és un estil artístic caracteritzat per la recerca d'una estilització (maniera) personal i... Continuar leyendo "Conceptes d'Història de l'Art: Definicions i Exemples" »

Arte Gótico: Orígenes, Características y Evolución en Europa

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en español con un tamaño de 4,38 KB

Contexto Histórico del Arte Gótico

En el siglo XII, la religión, el feudalismo y la monarquía marcaron unas pautas que, gracias al crecimiento demográfico y al perfeccionamiento de los métodos comerciales y agrícolas, iniciaron un periodo de expansión con un claro objetivo universalista y unificador. Este proceso de crecimiento y mejora culminó a lo largo del siglo XIII, dando paso a una etapa de prosperidad económica y comercial que posibilitó el auge de las ciudades y la aparición de una nueva clase social: la burguesía. Este nuevo grupo social facilitó que la cultura pasara a manos de las ciudades, que crearon escuelas y universidades, convirtiéndose en grandes centros de enseñanza. El gótico se utilizó para la construcción... Continuar leyendo "Arte Gótico: Orígenes, Características y Evolución en Europa" »

Formes úniques de continuïtat en l’espai

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,27 KB

Fitxa tècnica

Títol: Formes úniques de continuïtat en l’espai,

Autor: Umberto Boccioni,

Cronologia: 1913, Material i tècnica: Bronze brunyit a la cera perduda,

Mides: 111 cm x 88 cm, Estil: Futurista,

Escola o país:-, Ubicació: Museu of modern art, Nova York.

Iconologia

Un atleta musculat en plena carrera.

Elements formals i compositius

Format: Exempta, Visió: Multifacial,

Bloc: Compacte, Composició: Oberta,

Perspectiva: -, Línia d’horitzó: -, Asimetria,

Geometria: Triangular,

Ritmes i línies compositives: Diagonals i ziga-zaga, Cromatisme: Superfície molt brunyida que produeix uns reflexos molt intensos juntament amb uns clarobscurs causats pels entrants i sortints de la seva superfície.

Iconologia i funció de l’obra

A principis del... Continuar leyendo "Formes úniques de continuïtat en l’espai" »

L'Art Cretenc i Micènic: Un Viatge a la Història de Creta

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,22 KB

L’art cretenc o minoic

L’art cretenc va tenir el seu moment de màxim esplendor la primera meitat del segon mil·leni a.C., època en què Creta era una potència marítima indiscutible. La seva grandesa es vinculava a la del seu llegendari rei Minos; és per això que als seus habitants també se’ls coneixia pel nom de minoics.

No sembla que Creta fos un territori unificat, sinó que estava dividida en ciutats-estat, cadascuna amb un palau-sanctuari com a nucli econòmic, polític i religiós.


  • Palau de Cnossos: Palau més important dels cretencs i exemple il·lustratiu de tots. Estructures obertes i sense muralles, a diferència dels palaus orientals, que eren rígids i tancats. Per la seva construcció es va utilitzar un tipus de columna

... Continuar leyendo "L'Art Cretenc i Micènic: Un Viatge a la Història de Creta" »

L'Arquitectura de l'Acròpoli d'Atenes: Un Viatge al Passat

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,27 KB

L’Arquitectura dels Períodes Arcaic i Clàssic

En el període arcaic, els dos ordres arquitectònics principals, el dòric i el jònic, van quedar definits. No obstant això, l’arquitectura grega va arribar al seu moment de plenitud i màxima perfecció en el període clàssic, del qual és una mostra excepcional el conjunt de l’Acròpoli d’Atenes, de la segona meitat del segle V a.C.

Van sorgir nous edificis a partir del desenvolupament de la polis: gimnasos, estadis, teatres, etc.


  • L’Acròpoli d’Atenes: L’Acròpoli havia estat originàriament una fortalesa. Després de la victòria d’Atenes en una batalla, van decidir construir al sud un temple a la seva deessa protectora, Atenea. Deu anys després, els perses van envair la

... Continuar leyendo "L'Arquitectura de l'Acròpoli d'Atenes: Un Viatge al Passat" »

Art Clàssic Grec: Història, Arquitectura i Característiques

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,58 KB

Art Clàssic: Grècia

Context històric: El naixement de l'art i la cultura grega va tenir lloc als segles VIII i IV aC. Durant aquesta època, el món grec es consolida amb el predomini de dos estats rivals: Atenes i Esparta.

Localització i evolució artística:

  • Península Àtica.
  • Península del Peloponès.
  • Península de la costa occidental d'Àsia Menor.
  • Illes del Mar Egeu.

Etapes:

  • Edat Arcaica (VII-475 aC)
  • Edat Clàssica (475-323 aC)
  • Edat Hel·lenística (323-31 aC)

Antecedents:

Art cretomicènic: Nom amb què es coneixen les manifestacions artístiques i arquitectòniques de les dues civilitzacions (minoica - Creta, micènica - Peloponès) del Mediterrani oriental.

Art cretenc o minoic:

El palau és l'edifici principal d'aquesta arquitectura. La seva... Continuar leyendo "Art Clàssic Grec: Història, Arquitectura i Característiques" »