Chuletas y apuntes de Arte y Humanidades de Otros cursos

Ordenar por
Materia
Nivel

Villa Capra (La Rotonda) de Palladio

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,95 KB

Cronologia i context històric

1561-69. Vicenza (prop de Venècia).

El segle XVI suposa la plenitud i culminació del Renaixement. La cultura humanista i l'interès per l'Antiguitat clàssica s'aprofundeixen i s'estenen, entre ells, el coneixement de la literatura de Virgili (Bucòliques, Geòrgiques), amb la seva visió idealitzada de la vida rural. També es difonen els llibres sobre Arquitectura de Vitrubi, que són la base de l'obra de Palladio, autor ell mateix d'una celebèrrima obra teòrica.

D'altra banda, després del primer terç de segle entrem en un període més conflictiu, on comencen a naufragar els ideals de racionalitat i harmonia (Sacco di Roma, confrontació entre Reforma i Contrareforma). Venècia inicia el seu declivi com... Continuar leyendo "Villa Capra (La Rotonda) de Palladio" »

Els primers freds de Miquel Blay: Anàlisi i interpretació

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en catalán con un tamaño de 4,03 KB

Fitxa tècnica:

Títol: ELS PRIMERS FREDS

Autor: MIQUEL BLAY

Cronologia: 2ª meitat del segle XIX. 1892

Material: marbre / talla / exempta / grup

Tècnica: Tancada

Estil: Realisme/Simbolisme/Modernisme

Tema: Home nu vell assegut amb la cara molt trista que mira endavant i nena també nua i asseguda que busca la protecció de l'avi (a qui mira)

Mides: 1,36 X 0,98 m

Localització: MNAC (BARCELONA)

Marc històric

Restauració Borbònica, després del Sexenni Democràtic. Torn pacífic entre Conservadors i Liberals. Falsejament electoral. Descontentament de la població. Inici del desengany a Catalunya, com a resposta sorgiran moviments per diferenciar-se de la resta de l'estat. Culturalment la Renaixença i políticament el Catalanisme polític. Socialment... Continuar leyendo "Els primers freds de Miquel Blay: Anàlisi i interpretació" »

Dànae de Ticià: Anàlisi d'una Obra Mestra del Renaixement Venecià

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en catalán con un tamaño de 8,12 KB

Dànae

Tiziano Vecellio

Cronologia: 1553-1554
Estil: Escola Veneciana
Tècnica: Oli sobre tela
Tema: Mitològic
Localització: Museu del Prado (Madrid)

Context Històric, Cultural i Artístic

Dànae correspon al Cinquecento, a la Itàlia del segle XVI. Durant el Renaixement, Itàlia estava dividida en ciutats-estat dominades per famílies aristocràtiques i burgeses. En aquest context, als Estats Pontificis, el papa Nicolau V va reformar Roma i va ordenar la construcció de la basílica de Sant Pere del Vaticà. L'Església va iniciar un projecte d'expansió, i Roma va viure l'esplendor del Papat. La basílica de Sant Pere es va construir a Roma perquè el Vaticà és la seu de l'Església, centre del món catòlic. Amb el Concili de Trento de 1543,... Continuar leyendo "Dànae de Ticià: Anàlisi d'una Obra Mestra del Renaixement Venecià" »

Maestros de la Escultura y Pintura en el Renacimiento Español

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en español con un tamaño de 4,7 KB

Escultura Renacentista Española

Alonso Berruguete

Hijo del pintor Pedro Berruguete. Sus características principales son:

  • Figuras muy alargadas (utiliza el canon 1/10).
  • Ligera influencia de Miguel Ángel, visible en su anatomía musculosa.
  • Postura retorcida (serpentinata) que da sensación de desequilibrio.
  • Ejecución rápida que dota a sus obras de formas angulosas, un cierto non finito.
  • Característico acabado con policromía.

De sus obras destaca el Retablo de San Benito el Real de Valladolid, del que forma parte el Sacrificio de Isaac. Esta obra recoge el momento en que Abraham va a sacrificar a su hijo; presenta poco equilibrio y la expresión de los rostros es de dolor y drama. Destaca también la figura de San Sebastián, donde se aprecia la... Continuar leyendo "Maestros de la Escultura y Pintura en el Renacimiento Español" »

Arte Grega: Características, Etapas e Influencia

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en gallego con un tamaño de 8,05 KB

Unidade IV: A Arte Grega

A arte é a expresión da realidade ou do imaxinado segundo a visión persoal do artista, manifestada mediante recursos arquitectónicos, pictóricos, lingüísticos e musicais. Tamén reflicte a época ou situación social do artista.

A arte grega presenta as seguintes características:

1. Antropocentrismo: ten como centro de interese o ser humano.

2. Harmonía e beleza: busca a harmonía nas proporcións e a simplicidade e beleza das formas.

3. Subordinación aos intereses das pólis: créase para satisfacer as necesidades tanto individuais como colectivas dos cidadáns da pólis.

4. Relixiosidade: expresa dalgún xeito a relación cos deuses.

Os Comezos da Arte Grega

Arte Minoica ou Cretense (2000-1400 a.C.)

Desenvolveuse... Continuar leyendo "Arte Grega: Características, Etapas e Influencia" »

Creu i R de Tàpies: Anàlisi i Significat (1975)

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,49 KB

Creu i R d'Antoni Tàpies: Una Anàlisi (1975)

Creu i R és una obra d'Antoni Tàpies pintada el 1975. Es tracta d'una tècnica mixta sobre fusta de contraplacat d'unes dimensions de 1,62 m x 1,62 m. L'obra està ubicada al Museu d'Art Contemporani de Barcelona (MACBA) i pertany a l'estil informalisme (pintura matèrica).

Tècnica i Composició

Tàpies defineix la seva tècnica com a "mixta": pinta sobre tela, en formats mitjans, en posició horitzontal, disposant una capa homogènia de pintura monocromàtica, sobre la qual aplica la "mixtura" amb ajuda d'una espàtula o de les seves pròpies mans. La mixtura és una barreja de pols de marbre, sorra i pedres en aquest cas, aglutinant, pigment i oli.
Quan està quasi sec fa un primer grattage (la
... Continuar leyendo "Creu i R de Tàpies: Anàlisi i Significat (1975)" »

El Colisseu, la Maison Carrée i la Casa del Poeta Tràgic: Tres Joies de l'Arquitectura Romana

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en catalán con un tamaño de 8,06 KB

El Colisseu

Context Cronològic, Històric i Cultural

El Colisseu va ser encarregat l'any 70 dC per l'emperador Vespasià per guanyar-se el favor del poble. La construcció va començar l'any 72 dC i va ser inaugurat per Tit, el seu successor, l'any 80 dC amb una celebració de 100 dies i més de 9.000 animals salvatges. L'obra es va finalitzar l'any 82 dC amb l'addició del quart pis per Domicià. En aquesta època, Roma era un imperi en expansió, romanitzant territoris a través de la creació de províncies i la construcció d'edificis. Roma, centre polític, cultural i econòmic, va crear un model de civilització centrat en la ciutat i el ciutadà. Havia conquerit la Mediterrània, implementant la romanització i el sistema esclavista.... Continuar leyendo "El Colisseu, la Maison Carrée i la Casa del Poeta Tràgic: Tres Joies de l'Arquitectura Romana" »

El Arte Barroco en España: Pintura, Arquitectura y Escultura

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en español con un tamaño de 4,13 KB

1. Características de la etapa madrileña de la pintura de Velázquez

Velázquez en 1623 se instala en la corte, dando inicio a su primera etapa madrileña.

Realiza varios retratos del monarca Felipe IV y del conde-duque de Olivares.

Los retratos de Velázquez abandonan los colores oscuros de su etapa sevillana y aclara su paleta. La influencia del autor por la pintura veneciana y la llegada de Rubens a Madrid variarán su colorido, como demuestra en Los Borrachos.

En su segunda etapa madrileña retratará a los miembros de la familia real y participará en la decoración del Palacio del Buen Retiro. Después, Velázquez centrará sus retratos en los bufones de la corte.

2. Catedral de San Pablo, Londres, Reino Unido

La Catedral de San Pablo está... Continuar leyendo "El Arte Barroco en España: Pintura, Arquitectura y Escultura" »

Unificación Italiana y Alemana, Romanticismo, Impresionismo y Neoclasicismo

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en español con un tamaño de 6,97 KB

Unificación Italiana

El Reino de Piamonte, apoyado por Francia, consiguió expulsar a Austria de Lombardía (Víctor Manuel II, Cavour). Después, los estados del centro de Italia se unieron a Piamonte. Más tarde se incorporó Nápoles y Sicilia gracias a la actuación del revolucionario Garibaldi. En 1861, Víctor Manuel II se proclamó rey de Italia. Venecia y Roma se unieron después. En 1871, Roma se convierte en la capital.

Unificación Alemana

Austria y Prusia se enfrentaron en 1866 en una guerra que tuvo como consecuencia la derrota de Austria y la creación, por parte de Prusia, de la Confederación Alemana del Norte. Los estados del sur quedaron fuera de esta confederación, así que Bismarck reforzó el sentimiento nacionalista frente... Continuar leyendo "Unificación Italiana y Alemana, Romanticismo, Impresionismo y Neoclasicismo" »

Història de l'Art: Obres Mestres i els seus Significats

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en catalán con un tamaño de 8,62 KB

Santa Sofia de Constantinoble

Santa Sofia de Constantinoble: Bizantí. Antemi de Tral·les, 532-540, església, maó, marbre i mosaics a l'interior. Istanbul. Gran cúpula central (diàmetre 31 m, alçada 54 m) sostinguda per petxines. A la part superior i inferior de l'extrem longitudinal de la cúpula hi ha dues semicúpules, i a la dreta de la semicúpula superior hi ha la pròtesi, i a l'esquerra el diacònicon. Entre les dues semicúpules hi ha dos murs que separen la nau principal del presbiteri. A la part inferior de la semicúpula hi ha el nàrtex. Planta basilical amb 3 naus, una principal i dues laterals, sense transsepte. 4 contraforts externs per donar estabilitat, i 4 minarets afegits 1000 anys després. Tambor i mur presenten moltes... Continuar leyendo "Història de l'Art: Obres Mestres i els seus Significats" »