Chuletas y apuntes de Arte y Humanidades de Bachillerato y Selectividad

Ordenar por
Materia
Nivel

Llei de la frontalitat

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en catalán con un tamaño de 5,37 KB

*Egipte II*

-ESCULTURA-

*Característiques*

-Del seu caràcter funerari deriven la seva Concepcióó i els trets formals.

-No busquen la representació de la vida sinó retratssuport de l ́ànima per l ́eternitat.

-Llei de la frontalitat reforçada per la disposició dels braços al costat del cos i la rigidesa de la nuca.

-En els grups les figures es juxtaposen, adoptant la mateixa posició.

*Jerarquització*(caract)

-Llei de la frontalitat

-Llei de la jerarqquia i del Març

-Els materials són pedra, vori

-Temàtica religiosa o retrats.

-Imperi ANTIC-

-Alternança entre la gran estatuària de pedra i les petites escultures de marfil.

-Influència religiosa i una voluntat de representar un cert Realisme que podem veure en els caps de substitució.

-Escultures

... Continuar leyendo "Llei de la frontalitat" »

Els primers freds de Miquel Blay: Anàlisi i simbolisme

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en catalán con un tamaño de 2,79 KB

Els primers freds

Fitxa tècnica

  • Autor: Miquel Blay i Fàbregas (Olot, 1866 – Madrid, 1936)
  • Cronologia: 1891 – 1892
  • Estil: Realisme / Simbolisme
  • Tècnica: Talla
  • Material: Marbre blanc
  • Tipus: Grup exempt, monocrom
  • Mides: 2,93 x 1,95 m
  • Localització: MNAC (Barcelona)

Biografia de Miquel Blay

Miquel Blay era d'Olot, ciutat important per l'escola dels germans Vayreda i per ser el centre català de fabricació d'imatges religioses. Va estudiar a París i Roma. És una figura clau dins del modernisme català, especialment per ser l'autor del monument escultòric La cançó popular, davant del Palau de la Música Catalana. Posteriorment, es va traslladar a Madrid, on va morir.

Anàlisi formal

L'obra representa un home vell i una noia jove que busca protecció... Continuar leyendo "Els primers freds de Miquel Blay: Anàlisi i simbolisme" »

Anàlisi d'Obres Arquitectòniques i Pictòriques: Bizantí, Romànic i Gòtic

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en catalán con un tamaño de 10,75 KB

Anàlisi d'Obres Arquitectòniques i Pictòriques

Santa Sofia de Constantinoble

Documentació general:

Temple cristià construït entre el 532 i el 537 d.C. per Antemi de Tralles i Isidor de Milet. Ubicat a Istanbul (antiga Constantinoble). Construït amb marbre, pedra i maó. Sistema constructiu de volta. Elements de suport: murs, pilars i columnes. Elements sustentats: cúpula, arcs i voltes.

Anàlisi formal:

Interior: Planta basilical amb un sentit simbòlic que representa el camí de salvació. Planta rectangular amb tres naus, absis i atri. Iconòstasi a la nau central. Dos pisos amb arcs de mig punt sobre columnes que separen la nau central de les laterals. Horror vacui. Cúpula amb petxines. Eix est-oest i nord-sud amb murs de contenció... Continuar leyendo "Anàlisi d'Obres Arquitectòniques i Pictòriques: Bizantí, Romànic i Gòtic" »

Villa Capra: La Rotonda d'Andrea Palladio

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,41 KB

Villa Capra

Nom: Villa Capra (o La Rotonda)

Arquitecte: Andrea Palladio (1508-1580)

Cronologia: Començada el 1551 i habitable el 1553. Vincenzo Scamozzi hi introduí alteracions entre el 1580 i 1591.

Localització: Vicenza (Itàlia).

Estil: Manierisme.

Materials: Pedra i marbre. Sistema constructiu: Arquitravat i voltat.

Dimensions: 25 m (els costats de l'edifici central).

Autor

Andrea Pietro della Góndola va néixer a Pàdua. Als 13 anys, començà com a aprenent en un taller de picapedrer d'aquesta ciutat. Als 18 mesos va trencar el contracte i va fugir a la ciutat propera, Vicenza, on s'establí. Fou ajudant en els principals tallers de paletes i picapedrers de la ciutat, on frequentà el taller de Bartolomeo Cavazza, de qui va aprendre algunes... Continuar leyendo "Villa Capra: La Rotonda d'Andrea Palladio" »

historia de l'art

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en catalán con un tamaño de 57,19 KB

FITXA PINTURA. 
La Persistència de la memòria 

1. FITXA TÈCNICA - Nom/ títol: La Persistència de la memòria.  -

Autor

Salvador Dalí  -

Cronologia

1931.  -

Tècnica

Oli sobre tela.  -

Mides/ o dimensions:

24 x 33 m.  -

Estil

Surrealista. -

Tema

Oníric.  -

Localització

MoMA (Nova York)   

CONTEXT HISTÒRIC/ BIO DEL AUTOR:


La persistència de la memòria es troba en un període històric marcat per la  crisi. És el període d’entreguerres, a Europa encara hi ha seqüeles de  la Gran Guerra, i el Crac del
29 d’Estats Units s’estengué ràpidament  pel nostre continent, tot empitjorant la situació. Fruit d’aquesta crisi  global, els feixismes europeus comencen a ser escoltats i a alçar-se.  L’inconformisme social genera tot... Continuar leyendo "historia de l'art" »

Anàlisi d'Obres d'Art: Context, Estil i Significat

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en catalán con un tamaño de 7 KB

Títol: El profeta Pablo Gargallo

Cronologia: 1933 (guix), 1936 (bronze) Tipologia: escultura exempta Mides: 235 x 65 cm Materials: bronze Estil: cubista Tema: religiós Localització: Museu Reina Sofía, Madrid i Museu Gargallo (Saragossa)

Context Històric:

Segona República espanyola. Moment de forts conflictes socials i polítics.

Segon gran desenvolupament urbà de Barcelona després de l’Exposició Universal de l’any 1929. Període d’entreguerres a nivell europeu.

Nazisme a Alemanya, feixisme a Itàlia i stalinisme a la URSS.

Superació del crac de la Borsa de Nova York de l’any 1929.

Racionalisme arquitectònic versus monumentalisme propagandístic.

Culturalment: Generació del 27: Lorca, Machado, Alberti, Buñuel.

Estil, Descripció

... Continuar leyendo "Anàlisi d'Obres d'Art: Context, Estil i Significat" »

Arte Románico: Características, Arquitectura, Escultura y Manifestaciones en España

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en español con un tamaño de 5,4 KB

Románico: El Arte de la Alta Edad Media

ROMÁNICO: Se desarrolla en la Alta Edad Media, dividiéndose en tres etapas: primer románico (finales del siglo X - primera mitad del siglo XI), románico pleno (segunda mitad del siglo XI - siglo XII) y románico tardío (siglo XII - primera mitad del siglo XIII). Se localiza en Europa Occidental. El arte está al servicio de la Iglesia. Se construyen iglesias de peregrinación, monasterios y castillos. Las peregrinaciones más importantes se realizan a Roma, Jerusalén y Santiago de Compostela.

Arquitectura Románica: La Iglesia como Expresión Divina

Arquitectura (LA IGLESIA ROMÁNICA): El románico erigió castillos y monasterios, pero su principal creación fue el nuevo tipo de iglesia, que subordinaba... Continuar leyendo "Arte Románico: Características, Arquitectura, Escultura y Manifestaciones en España" »

volumen

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en español con un tamaño de 203,18 KB

PINTURA FLORENTINA DEL QUATTROCENTO

Sandro Botticelli- La primavera y El nacimiento de Venus. La primavera (Botticelli) - Wikipedia, la enciclopedia libre y Significado del cuadro El nacimiento de Venus - Cultura Genial Los pintores representaron al cuerpo humano y los rostros de manera más realista. Gran interés por la naturaleza y el paisaje, también se interesaron por los volúMenes y la perspectiva, además de los vestidos con mayor elegancia. 

Miguel ÁNGEL: ESCULTURA. Miguel Ángel- La piedad, El David y el Moisés. Piedad del Vaticano - Wikipedia, la enciclopedia libre El David de Miguel Ángel - Michelangelo Buonarrotti - Historia Arte (HA!) Escultura de Moisés de Miguel Ángel: Análisis y Carácterísticas - Cultura  Genial solo utilizaba un bloque de material y defendíó el punto de vista frontal. A partir de la academia de Florencia, sus representaciones se hacen cada vez más sintéticas y buscan más la expresión que la belleza. 

Miguel ÁNGEL: PINTURA

Miguel Ángel- La capilla Sixtina y el juicio final. Los frescos de la Capilla Sixtina El Juicio Final (Capilla Sixtina) - Wikipedia, la enciclopedia libre se distinguen 2 Miguelángeles: 1ª obra, formas... Continuar leyendo "volumen" »

El dinar campestre de Manet: Anàlisi i interpretació

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en catalán con un tamaño de 5,66 KB

El dinar campestre (Le déjeuner sur l'herbe)

Catalogació

Títol:

El dinar campestre

Autor:

Édouard Manet

Cronologia:

1863

Estil:

Primer impressionisme

Tècnica:

Oli sobre tela

Tema:

Escena costumista

Localització:


Musée d'Orsay (París)

Context històric i cultural


Època de gran transformació social i filosòfica (positivisme), amb l'hegemonia de la burgesia que aporta els seus costums i la manera d'entendre la vida. La França de la segona meitat del segle XIX, i concretament París, és l'escenari de totes les revolucions burgeses, així com del Segon Imperi, la Comuna i la III República. Apareixen els grans bulevards, les exposicions universals creen monuments com la torre Eiffel i l'especulació urbanística donarà pas a una burgesia de nous rics.
... Continuar leyendo "El dinar campestre de Manet: Anàlisi i interpretació" »

Explorando el Arte Griego y Romano: Arquitectura, Escultura y Civilización

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en español con un tamaño de 5,66 KB

Arte Griego y Romano: Un Legado Imperecedero

Arte Griego (Siglos VIII-II a.C.)

Arquitectura

Periodo Clásico (Siglos V-IV a.C.)

  • Partenón (Ictino y Calícrates)
  • Erecteion (Mnesicles)
  • Atenea Niké (Calícrates)

Escultura

Estilo Severo (480-450 a.C.)

  • Discóbolo (Mirón)

Clásico Pleno (450-400 a.C.)

  • Doríforo (Policleto)
  • Frontones del Partenón
  • Desfile de las Panateneas (Fidias)

Siglo IV a.C.

  • Hermes con Dionisio (Praxíteles)
  • Apolo Sauróctono (Praxíteles)
  • Venus de Cnido (Praxíteles)
  • Ménade (Scopas)
  • Apoxiomeno (Lisipo)

Ejemplo: La obra a comentar es ____ realizada por ____ en el siglo ____. Es por lo tanto una obra perteneciente al periodo/etapa ____, siglos __ - __ , del arte griego siglos VIII - II a.C.

Arte Romano

  • Maison Carrée (Nimes)
  • Panteón
  • Teatro de Mérida
  • Coliseo
... Continuar leyendo "Explorando el Arte Griego y Romano: Arquitectura, Escultura y Civilización" »