Pensamiento filosófico de la arquitectura barroca
Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades
Escrito el en español con un tamaño de 5,18 KB
Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades
Escrito el en español con un tamaño de 5,18 KB
Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Arte y Humanidades
Escrito el en catalán con un tamaño de 3,59 KB
Autor: Auguste Rodin Cronologia: 1880-1900 Estil: impressionista Tipologia: escultura exempta Materials: bronze Tema: simbòlic Localització: Musée Rodin (París)
Rodin realitza l'escultura d’un home nu, amb els braços, les mans i els peus sobredimensionats, assegut en una roca. El tors, lleugerament inclinat endavant, fa que el seu cap descansi damunt la mà dreta mentre que el braç esquerre relaxat a la falda, composició que confereix al personatge una actitud clarament reflexiva.
L’escultura presenta una clara composició centrípeta, és a dir, cap endins, desvinculant-se de qualsevol relació amb l’entorn exterior. Així, els trets anatòmics principals del personatge (el cap, els braços... Continuar leyendo "Anàlisi de l'escultura El Pensador d'Auguste Rodin" »
Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Arte y Humanidades
Escrito el en español con un tamaño de 5,27 KB
El Siglo de Oro español, marcado por la crisis y el esplendor, tuvo un impacto significativo en la arquitectura. No se proyectaron obras urbanas de gran importancia, centrándose principalmente en ampliaciones. El objetivo principal era emocionar, buscando el decoro tanto en las fachadas como en los interiores, mezclando ornamentación y sobriedad. A diferencia de Italia, no se modificaron los muros. Se utilizaron materiales pobres, priorizando la apariencia sobre la calidad.
Tipologías arquitectónicas:
Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Arte y Humanidades
Escrito el en catalán con un tamaño de 3,83 KB
Autor: Antonio Canova
Cronologia: 1787-1793
Estil: Neoclassicisme
Tipologia: Escultura exempta
Material: Marbre blanc
Tema: Mitològic
Localització: Museu del Louvre (París)
Canova expressa en la seva obra el rigor de l'art neoclàssic, mostrant l'ideal de bellesa masculí i femení de l'època. Compositivament, els dos cossos juvenils tracen una aspa, formada per les ales del déu grec i per les extremitats inferiors d'ambdós, al centre de la qual es produeix l'apropament dels llavis entre els dos enamorats. Aquest instant fugisser del petó Canova l'enquadra en un cercle dibuixat que, a partir de la col·locació dels braços d'Eros, envolta el cap i el cos de la seva estimada, i de Psique, que abraça... Continuar leyendo "Eros i Psique: Obra Neoclàssica d'Antonio Canova" »
Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Arte y Humanidades
Escrito el en catalán con un tamaño de 6,04 KB
Artista: Giotto di Bondone
Data: Segle XIV
Estil: Italogòtic
Tècnica: Fresc
Localització Actual: Capella dels Scrovegni a Pàdua.
Giotto és considerat el pare de la pintura gòtica. Aquest quadre pertany a una època classificada com un primer Renaixement o gòtic tardà, però l'obra s'emmarca en un gòtic profund. El fresc va ser encarregat per Enrico Scrovegni per netejar el nom del seu pare.
Tema: La resurrecció de Llàtzer. Les germanes de Llàtzer demanen ajuda a Jesús per ressuscitar el seu germà.
Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades
Escrito el en vasco con un tamaño de 23,87 KB
Ilustrazioaren Ideologiarekin erlazionaturiko arte arrazionalagoak klasizismora itzultzea Ekarri zuen.
1750etik aurrera garatu Zen, hurrengo mendera arte. Eklektizismoak ordezkatu zuen. Barrokoan galdutako Nazioartekotasuna berreskuratu zen.
EZAUGARRI OROKORRAK, ARKITEKTURA:
ERAIKUNTZAK:
-Parisko Madelein
-Berlingo Brandenburg-eko Ateak
-Parisko Garaitza arkua.
-Vendôme Zutabea.
-Sainte Genevieve
-Municheko Gliptoteka
-Pradoko Museoa + Behatoki Astronomikoa Madrilen
-
... Continuar leyendo "Inpresionismoa ezaugarriak" »Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Arte y Humanidades
Escrito el en catalán con un tamaño de 5,42 KB
El rai de la Medusa és una pintura romàntica de Géricault; la tècnica és oli. El predomini dels colors càlids permet l'apropament sensorial i emocional a l'obra. La pinzellada és densa, de colors violents i foscos, la qual cosa fa que el color destaqui sempre per damunt del dibuix. L'escena és il·luminada com si hi hagués un focus que provoca un clarobscur contrastat; Géricault va aprendre aquesta tècnica de Caravaggio.
Per aconseguir el negre tenebrós i relluent que buscava per a algunes zones del quadre, utilitzà betum, però aviat el llenç s'ennegrí i quedà malmès. La composició del quadre està organitzada en dues construccions piramidals, que s'encreuen. La primera... Continuar leyendo "Anàlisi de 'El rai de la Medusa' i 'La Vicaria'" »
Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Arte y Humanidades
Escrito el en catalán con un tamaño de 3,61 KB
Títol: La Llibertat Guiant el Poble
Artista: Eugène Delacroix
Tècnica: Oli sobre tela
Estil: Romàntic
Any: 1830
Tema: Al·legòric i històric
Localització: Musée du Louvre (París)
Eugène Delacroix va ser el pintor francès més destacat del moviment romàntic. Era fill de l’alta burgesia. Va ser deixeble de Géricault (impressionat per la seva mort, eren amics), i va centrar la seva formació en la còpia dels vells mestres del Louvre, especialment de Rubens i de l’escola veneciana. Delacroix, l’any 1832, va visitar el Marroc, on va descobrir la lluminositat de la llum i del color dels paisatges. Quan va tornar a França, va treballar de pintor de murals... Continuar leyendo "La Llibertat Guiant el Poble: Obra Mestra de Delacroix" »
Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Arte y Humanidades
Escrito el en español con un tamaño de 7,79 KB
Francisco Goya y Lucientes, nacido en Zaragoza, fue un pintor que, si bien podría haber sido encasillado en el rococó, escapó a toda clasificación. Fue un artista en contra de su época, y ni siquiera los estilos posteriores, como el romanticismo o el realismo, logran definirlo completamente. Incluso podríamos hablar de un Goya impresionista, cuya influencia se aprecia en artistas como Delacroix y Daumier.
Goya trabajó con Bayeu, con quien emparentó al casarse con su hermana María Josefa. Realizó cartones para tapiz y posteriormente trabajó en la Real Manufactura de Santa Bárbara. Además, tuvo una importante producción de pintura religiosa, incluyendo frescos. Gracias a su unión con los Bayeu,... Continuar leyendo "Evolución de la Arquitectura: Del Rococó al Posmoderno" »
Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades
Escrito el en vasco con un tamaño de 3,13 KB