El Pensador de Auguste Rodin
Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades
Escrito el en catalán con un tamaño de 2,95 KB
EL PENSADOR:
Tècnica: Fosa
Forma: Exempta
Tipologia: Sedent
Cromatisme: Monocrom
Autor: Auguste Rodin
Titol: El pensador
Cronologia: 1883
Estil: Impressionisme
Material: Bronze
Localització: Museu Rodin (París)
Context històric i cultural:
Històric: París, S. XIX és l’escenari de totes les revolucions. El baró Hausmann va dirigir canvis urbanístics creant bulevards i monument emblemàtic.
Cultural: París centre artístic, girant pels salons i exposicions anuals per les acadèmies. Pren força la figura del Marxant qui aconsella i dirigeix artistes i clients. Creix l'interès en l’art i apareix la crítica a la premsa, es preferible la crítica adversa al silenci.
Anàlisis Formal
Home nú en actitud de pensar. Tancada en si mateixa: la mà esquerre descansa damunt del genoll esquerre, mà dreta aguanta el cap mentre que el colze es recolza en el genoll esquerra.
Inici com a figura per presidir la porta de l’infern de Dante mirant a l’infern. Posteriorment Rodin l’entén com un home nú amb actitud reflexiva.
Realisme i naturalitat únic en aquesta figura.
Vol simbolitzar l’expressió del pensament torturat en donar-se el pensador del destí tràgic de la vida, Rodin dona mov. Per semblar viva, fent que la figura pensi amb tot el cos.
Acabat poc pulit influenciat per la Pieta Rodanini de Miquel Angel.
Perpspectiva a través de les ombres i textures rugosa, transmetent idea de pensament.
Estil
Rodin es caracteritza per:
1- Gran renovador de l’escultura i obra la porta a totes les experimentacions.
2- Estudia l’obra de Miquel Angle i va inova sense crear un conflicte entre obres.
3- Técnica de la rugossitat en les seves obres, multiplicació de plans capten l’interior de les figures.
4- Introdueix el modelatge amb els dits.
5- Tendència a inacabar les formes aconseguint més vitalitat i lluminositat a les figures.
Significat i Funció
El Pensador, formava part de l’obra mestra de Rodin, la porta de l’infern, encarrega pel museu d’arts decoratives de París. Projecte ambiciós format per 186 figures i mai va ser acabat. És un home amb actitud de pensar, que originariament va ser representat per Dante a la porta de l’infern inspirant-se en l’infern de la divina comédia.
Funció: L'escultor tenia la missió històrica de donar a la ciutat moderna monuments moderns, ja que la ciutat no és monumental