Metodologia

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Deporte y Educación Física

Escrito el en catalán con un tamaño de 4,46 KB

PEDAGOGIA:ESTUDI DE L´EDUCACIO DE TEORIA I TECNICA,DINS PEDAGOGIA I HA LA DIDACTICA.

DIDACTICA:OBJECTIU:PROCES ENSENYAMENT APRENENTATGE(E-A).DESCRIU TECNIQUES I CONEIXEMENTS PER ENSENYAR MILLOR.OFEREIX EINES PER ENTENDRE MILLOR EL PROCES E-A.

METODOLOGIA:OBJECTE D´ESTUDI METODES DE CONEIXEMENT INVESTIGACIO I INTERPRETACIO.METODES DE TREBALLAR SEGONS SITUACIONS D´APRENENTATGE(PODEN SER BONS O DOLENTS).POSAR EN PRACTICA UN PROCES D´ENSENYAMENT-APRENENTATGE,QUE ES RECULLI,OBJECTIUS,CONTINGUTS,ETC.

ENSEÑANÇA:TRANSMISIO CONEIXEMENTS I EXPERIENCIES DE PERSONA A PERSONA,SON CONEIXEMENTS ADQUIRITS A TRAVES DE LA PRACTICA.

APRENENTATGE:ADQUIRIR CONEIXEMENTS QUE UNA ALTRE PERSONA HA ESTAT CAPAÇ DE TRANSMETRE.

PROCES ENSENYAMENT-APRENENTATGE:3 FASES,PLANIFICACIO,EXECUCIO,AVALUACIO.SI FALLA UNA FASE NO CONSIDEREM UN PROCES E-A,SINO UNA INSTRUCCIO.

MODELS ENSENYAMENT:PARTICIPACIO,RENDIMENT.

PARTICIPACIO.AQUELL QUE ES PREOCUPA PER UNA PRACTICA ESPORTIVA EN LA QUE TOTS TENEN IGUAL OPORTUNITAT DE PARTICIPARPORTANT A TERME ACTIVITATS LUDICO-RECREATIVES DESDE EL JOC.

MODEL RENDIMENT:COM ALTERNATIVA AL MODEL DE PARTICIPACIO,BUSCAN RENDIMENT ETAPES INICIALS.

SESSIO ENTRENAMENT:PART INICIAL,PRINCIPAL,FINAL O TORNADA CALMA.

PLANIFICACIO-PROGRAMACIO-SESSIO ENTRENAMENT.

MACROCICLES-TEMPORADA,MESOCICLES-MES,MICROCICLES-DINTRE UNA SETMANA.

ACTIVITATS:TASCA O EXERCICIS.

OBJECTIUS-MATERIAL-TEMPSUTIL/EXECUCIO,NºJUGADORS-ORGANITZACIO,ESPAIS,CATEGORIA,ETC.

NOM/TITOL,OBJECTIUS,CONTINGUTS,ESPAI,TEMPS(TOTAL,UTIL,EXECUCIO),ORGANITZACIO,CATEGORIA-EDATS,MATERIAL,CARREGA TREBALL,CORRECCIONS,EXPLICACIO DESENVOLUPAMENT,GRAFIC-DIBUIX.

OBJECTIUS:EL QUE VOLS ACONSEGUIR A L´ENTRENAMENT.GENERAL O ESPECIFIC,(ACTITUDINALS,PROCEDIMENTALS,CONCEPTUALS),OPERATIUS.

TECNICA,TACTICA,ESTRATEGIA,ETC

CONTINGUTS:EL QUE VOLEM QUE ELS JUGADORS APRENGUIN I ES RELACIONEN AMB ELS OBJECTIUS A ACONSEGUIR.

METODES APLICATS AL FUTBOL:ANALITICA:DESCOMPOSICIO DEL GEST TECNIC EN PARTS,TREBALLAR INDIVIDUALMENT O AMB OPOSICIO.

AVANTATGES:ENSENÑANÇA MES INDIVIDUALITZADA.

DESAVANTATGES:METODE D´APRENENTATGE QUE AILLA EL JOC REAL.

GLOBAL:TASCA MOVIMENTS COMPLERTS,VISIO GENERAL ACTIVITAT,GEST TECNIC TAL COM ES.

AVANTATGESEN CIRCUNSTANCIES SEMBLANT AL JOC REAL.

DESAVENTATGES:ES DIFICIL FER UNA ENSENÑANÇA INDIVIDUALITZADA.

ESTIL ENSENYAMENT:DIRECTIUS O REPRODUCCIO:COMANDAMENT DIRECTE,ASIGNACIO TASQUES,ENSENYAMENT RECIPROC I INDIVIDUALITZAT.

NO DIERECTIUS O DE PRODUCCIO:DESCOBERTA GUIADA,RESOLUCIO PROBLEMES.

Entradas relacionadas: