Metodologia
Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Deporte y Educación Física
Escrito el en catalán con un tamaño de 4,46 KB
PEDAGOGIA:ESTUDI DE L´EDUCACIO DE TEORIA I TECNICA,DINS PEDAGOGIA I HA LA DIDACTICA.
DIDACTICA:OBJECTIU:PROCES ENSENYAMENT APRENENTATGE(E-A).DESCRIU TECNIQUES I CONEIXEMENTS PER ENSENYAR MILLOR.OFEREIX EINES PER ENTENDRE MILLOR EL PROCES E-A.
METODOLOGIA:OBJECTE D´ESTUDI METODES DE CONEIXEMENT INVESTIGACIO I INTERPRETACIO.METODES DE TREBALLAR SEGONS SITUACIONS D´APRENENTATGE(PODEN SER BONS O DOLENTS).POSAR EN PRACTICA UN PROCES D´ENSENYAMENT-APRENENTATGE,QUE ES RECULLI,OBJECTIUS,CONTINGUTS,ETC.
ENSEÑANÇA:TRANSMISIO CONEIXEMENTS I EXPERIENCIES DE PERSONA A PERSONA,SON CONEIXEMENTS ADQUIRITS A TRAVES DE LA PRACTICA.
APRENENTATGE:ADQUIRIR CONEIXEMENTS QUE UNA ALTRE PERSONA HA ESTAT CAPAÇ DE TRANSMETRE.
PROCES ENSENYAMENT-APRENENTATGE:3 FASES,PLANIFICACIO,EXECUCIO,AVALUACIO.SI FALLA UNA FASE NO CONSIDEREM UN PROCES E-A,SINO UNA INSTRUCCIO.
MODELS ENSENYAMENT:PARTICIPACIO,RENDIMENT.
PARTICIPACIO.AQUELL QUE ES PREOCUPA PER UNA PRACTICA ESPORTIVA EN LA QUE TOTS TENEN IGUAL OPORTUNITAT DE PARTICIPARPORTANT A TERME ACTIVITATS LUDICO-RECREATIVES DESDE EL JOC.
MODEL RENDIMENT:COM ALTERNATIVA AL MODEL DE PARTICIPACIO,BUSCAN RENDIMENT ETAPES INICIALS.
SESSIO ENTRENAMENT:PART INICIAL,PRINCIPAL,FINAL O TORNADA CALMA.
PLANIFICACIO-PROGRAMACIO-SESSIO ENTRENAMENT.
MACROCICLES-TEMPORADA,MESOCICLES-MES,MICROCICLES-DINTRE UNA SETMANA.
ACTIVITATS:TASCA O EXERCICIS.
OBJECTIUS-MATERIAL-TEMPSUTIL/EXECUCIO,NºJUGADORS-ORGANITZACIO,ESPAIS,CATEGORIA,ETC.
NOM/TITOL,OBJECTIUS,CONTINGUTS,ESPAI,TEMPS(TOTAL,UTIL,EXECUCIO),ORGANITZACIO,CATEGORIA-EDATS,MATERIAL,CARREGA TREBALL,CORRECCIONS,EXPLICACIO DESENVOLUPAMENT,GRAFIC-DIBUIX.
OBJECTIUS:EL QUE VOLS ACONSEGUIR A L´ENTRENAMENT.GENERAL O ESPECIFIC,(ACTITUDINALS,PROCEDIMENTALS,CONCEPTUALS),OPERATIUS.
TECNICA,TACTICA,ESTRATEGIA,ETC
CONTINGUTS:EL QUE VOLEM QUE ELS JUGADORS APRENGUIN I ES RELACIONEN AMB ELS OBJECTIUS A ACONSEGUIR.
METODES APLICATS AL FUTBOL:ANALITICA:DESCOMPOSICIO DEL GEST TECNIC EN PARTS,TREBALLAR INDIVIDUALMENT O AMB OPOSICIO.
AVANTATGES:ENSENÑANÇA MES INDIVIDUALITZADA.
DESAVANTATGES:METODE D´APRENENTATGE QUE AILLA EL JOC REAL.
GLOBAL:TASCA MOVIMENTS COMPLERTS,VISIO GENERAL ACTIVITAT,GEST TECNIC TAL COM ES.
AVANTATGESEN CIRCUNSTANCIES SEMBLANT AL JOC REAL.
DESAVENTATGES:ES DIFICIL FER UNA ENSENÑANÇA INDIVIDUALITZADA.
ESTIL ENSENYAMENT:DIRECTIUS O REPRODUCCIO:COMANDAMENT DIRECTE,ASIGNACIO TASQUES,ENSENYAMENT RECIPROC I INDIVIDUALITZAT.
NO DIERECTIUS O DE PRODUCCIO:DESCOBERTA GUIADA,RESOLUCIO PROBLEMES.