Erresistentzia aerobikoa

Enviado por Chuletator online y clasificado en Deporte y Educación Física

Escrito el en vasco con un tamaño de 9,58 KB

 

¡Escribe tu texto aquí!

MALGUTASUNA:


gaitasun fisiko orokorra, lau oinarrizko fisikoen arabera baldintzatuta dago:

  • Malgutasuna

  • Erresistentzia

  • Abiadura

  • Indarra

Pertsona bat malgua bada, erresistentzia handikoa, azkar mugitzen dena eta gainera indartsua ( egoera fisiko ona ).


ZER DA?

Erresistentzia, indarra eta abiadurarekin batera gaitasun fisiko bat da.

GORPUTZAREN MUGIMENDU GUZTIAK BERE ZABALTASUN HANDIENEAN EGITEKO AHALMENA DA

Enborra aurrera makurtu edo atzera bota bakoitzak duen malgutasunaren araberakoa izango da.


ZERTARAKO BALIO DU MALGUTASUNAK LANTZEAK?

Oso garrantzitsua da malgutasuna lantzea hiru esparrutan:

  • Eguneroko bizitzan

  • Kirol munduan

  • Lesioen berreskurapenean

MALGUTASUNA LANTZEKO OINARRIZKO BALDINTZAK:

  • Landu nahi dugun gorputz zatia erlaxaturik egotea

  • Lana mugimenduaren mugan hasi behar da

  • Lana suabe eta denbora luzez mantentzea (20-40)

ZERTARAKO BALIO DU ERRESISTENTZIAK:

Intentsitate baxuko eta edo erdipareko edo intentsitatedun jarduera fisikoa edo ahal den denbora luzeenean egiteko gaitasuna.


ERRESISTENTZI MOTAK:

  • Erresistentzia aerobikoa eta anaerobikoa

  • Aerobikoa:  Organismoak intentsitate baxuko esfortzu bat ahal den denbora luzeenean mantentzeko ahalmena.

  • Anaerobikoa: Erresistentzia Anaerobikoa gorputzak intentsitate handiko esfortzu bat ahalik eta denbora luzeenean mantentzeko gaitasuna.

ERRESISTENTZIA AEROBIKOA LANTZEKO OINARRIZKO PRINTZIPIOAK:

  • Intentsitate egokian lana egitea

Bihotz taupada maximoak: 220 pertsonaren adina

  • Lanari jarraitasuna ematea

ERRESISTENTZI AEROBIKOAREN ENTRENAMENDUAREN ERAGINAK:

• Pertsona entrenatua, intentsitate handiagoarekin lan egiteko gai izango da eta gutxiago nekatuko da berdina egitean

. • Entrenatutako pertsonak aire berdina aprobetxatzeko arnasketa gutxiago beharko ditu.

• Bihotza, odola bultzatuko duen bonba handiago eta indartsuago baten bihurtuko da.

• Horregaitik, pertsona entrenatu baten bihotza atsedenaldian polikiago uzkurtuko (pultsazio baxuagoak)

. • Kirolaren eraginez, kapilareak gehiago irekitzen dira, bertatik oxigeno gehiago pasatzen delako.

• Odolean oxigenoa globulu gorriek garraiatzen dute eta entrenamenduarekin globulu gorri horiek oxigeno gehiago garraiatzeko kapazak bihurtzen dira.


Entrenamenduaren “kontrola”:- erresistentzian Course Naveten eta Coper testuen bidez egin daiteke. Malgutasunean, Flexio sakona testuan bidez.


Entradas relacionadas: