Conceptes d'Estadística i Grans Artistes de la Història

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en con un tamaño de 3,54 KB

Conceptes fonamentals d'estadística

Població: tots els elements que són objecte d'estudi. Mostra: part de la població que estudiem. Individu: cada element de la població o la mostra. Grandària: nombre d'elements que té la població o la mostra.

Una variable estadística és cadascuna de les propietats que podem estudiar d'un conjunt de dades. Tipus: qualitatives, quantitatives, discretes i contínues.

Mesures de tendència central

Mitjana aritmètica: és el quocient de la suma de tots els valors multiplicats per la seva freqüència entre la suma de totes les freqüències. Si la variable és contínua, x és la marca de classe de l'interval.
Moda: és el valor de la variable, o la marca de classe per a dades en intervals, que té la freqüència més gran.
Mediana: és el valor que ocupa la posició central de les dades després d'ordenar-les, o la mitjana dels dos valors centrals en el cas que el nombre de dades sigui parell.

Grans figures de la història de l'art

Pablo Picasso

Picasso: pintor i escultor cubista, va viure a Barcelona i París. Va néixer a Màlaga l'any 1881 i va morir a Mougins el 1973. Era un geni del segle XX i va revolucionar la pintura. Les seves obres: Georges Braque, Juan Gris. Des de petit pintava molt bé; amb 14 anys va pintar La comunió de la seva germana. Va tenir una època que pintava els quadres blaus perquè era molt sentimental. Era molt faldiller i enamoradís i, gràcies a això, va començar a pintar amb molts colors. Tenia influència africana. El quadre de Les senyoretes d'Avinyó són prostitutes d'un barri de Barcelona. Cada cop que feia un quadre era com un repte per a ell, per així anar millorant.

Salvador Dalí

Salvador Dalí: Figueres (1904) i Figueres (1989). Pintor surrealista. Era imaginatiu, narcisista i megalòman. Es va casar amb la Gala, que era la seva musa. Va treballar a Madrid, París, Nova York i Portlligat. Obres: Muchacha en la ventana (és la seva germana) i La persistència de la memòria.

Altres artistes i obres destacades

  • Van Gogh: Els dotze gira-sols en un gerro, L'habitació d'en Vincent a Arle, La nit estrellada.
  • Velázquez: Els capritxos, La maja nua, La maja vestida, El tres de maig, Saturn devorant el seu fill.
  • Miró: cartells, escultures i murals ceràmics.
  • Kandinski: El genet blau, Munic, Vista de Murnau, Improvisació 3.
  • Warhol: Llaunes de sopa Campbell, Banana.
  • Antoni Gaudí: la Sagrada Família, la Pedrera, la Casa Milà, el Parc Güell.
  • Miquel Àngel: el David, la Pietat, el Judici Final, la Basílica de Sant Pere.
  • Botticelli: L'adoració dels mags, La primavera, El naixement de Venus.

Entradas relacionadas: