Moviment pedagògic de l'escola nova
Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología
Escrito el en catalán con un tamaño de 3,38 KB
Característiques del moviment pedagògic de l’escola nova
Últims anys S.XIX, gran ressò el 1r quart S.XX. Conjunt d’experiències renovadores. Ferrière elabora els 30 principis bàsics que havien de reunir.
Trets característics: Pedocentrista, respecta i coneix el desenvolupament infantil, creu imprescindible l’activitat, que sorgeix de l’espontaneïtat i la curiositat natural, i creu en la llibertat i l’autonomia.
4 grans principis metodològics: Individualització, socialització, globalització i importància de l’activitat i l’autoeducació.
Maria Montessori Representant principal de la pedagogia científica.
1907 obre a Roma la Casa dei Bambini (parvulari de 3 a 6 anys).
Mètode ed. vitalista basat en l’activitat i l’ed.
... Continuar leyendo "Moviment pedagògic de l'escola nova" »