Pmp, fifo, lifo
Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Otras materias
Escrito el en español con un tamaño de 1,3 KB
Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Otras materias
Escrito el en español con un tamaño de 1,3 KB
Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Otras materias
Escrito el en español con un tamaño de 1,99 KB
Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Otras materias
Escrito el en español con un tamaño de 15,26 KB
Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Otras materias
Escrito el en catalán con un tamaño de 5,97 KB
Descriure es representar amb paraules les caracteristiques dun element de la realitat per tal que sigui conegut pel receptor. -Estructura:1tema, 2expansio,3 posada en escena i 4 progresio descriptiva. -tipus de descripcio: 1 objectiva, es vol reproduir amb fidelitat lobjecte.(descripcio impersonal, espiecialitats cientifiques) 2 subjectiva: es vol provocar al receptor sentiments o emocions semblants als del emissor(creacio literaria). - Recursos linguistics: us frequent dadjectius, comparacions, metafores, verbs destat o desperança.
La narracio: elements comuns: 1. narrador, veu creada perque faci el paper demisor. 2. protagonista. actor estable al llarc de tota la narracio. 3. proces temporal. succecio daccions que tenen lloc en un periode
... Continuar leyendo "Examen de catalan" »Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Otras materias
Escrito el en español con un tamaño de 2,21 KB
Enviado por Silmarwen y clasificado en Otras materias
Escrito el en español con un tamaño de 4,54 KB
La libertad guiando al pueblo, Delacroix (1830)
Precedentes: Rubens, Goya, Géricault
Localización: Museo del Louvre, París
Tema: Testimonio, entre alegórico y realista, de la insurrección popular de julio de 1830 en Paris.
Elementos formales:
-Colores pálidos, pinceladas sueltas y desenvueltas
-Composición piramidal
-Perspectiva gracias al fondo que va disminuyendo a medida que se aleja del espectador.
-Luz irreal que pretende junto al color potenciar el movimiento.
Contexto: El lienzo representa una escena del 27 de julio de 1830 en la que el pueblo de París levantó barricadas. El rey Carlos X de Francia había suprimido el parlamento por decreto y tenía la intención de restringir la libertad de prensa. Los disturbios iniciales se convirtieron
... Continuar leyendo "La libertad guiando al pueblo, Delacroix" »Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Otras materias
Escrito el en catalán con un tamaño de 3,61 KB
Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Otras materias
Escrito el en catalán con un tamaño de 2,91 KB
... Continuar leyendo "Tirant lo blanc" »NOVELA TOTAL. Si, perquè hi ha moltes obres reunides en una sola. Una daquesta obra és la novel·la de cavalleria. Aquest, és el primer component de lobra: tant per la temàtica com per la intenció. Després es troba la novel·la històrica que és en la mesura que amaga darrere de la ficció fets històrics que Martorell coneixia per tradició oral, a través dels textos escrits per altres. Es barregen esdeveniments separats entre si per segles: Anglaterra és envaïda pels àrabs i per això trobem diversos episodis somniats al costat de molts altres de ben reals. El que passa amb Constantinoble, en poder dels turcs des del 1453. Es troba també la novel·la militar on Tirant és un manual de formació pels cavallers on hi trobem totes
Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Otras materias
Escrito el en vasco con un tamaño de 3,19 KB
Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Otras materias
Escrito el en vasco con un tamaño de 1,82 KB
1.Gaia: uhin,olatu/urreratu,hurbildu/behinik behien,bederen/bidaide,bide lagun/arrunt,ahikoa/ondoko,alboko/begiratu,erreparatu/atzerritar,kanpotarra/eutsi,heldu. 2.Gaia: nahiko,samar/abian,martxan/eratu,osatu/estimulu,kinadak/alde egin,ihes egin/berretsi,ziurtatu/eten,gelditu/kasketa,haserrealdi/zoro,ero. 3.Gaia: pairatu,jasan/tresna,objektu/aztoratu,asaldatu/erosio,higadura/bota,jaurti/garai,aro/neurri,tamaina/ordutik,harrezkero/haisera,hastapena. 4.Gaia: ebaki,moztu/konturatu,ohartu/zebtzugabeko,absurdo/asmo,intentzio/aurkitu,topatu/igarri,asmatu/ikusmolde,kontzepzio/jagon,zaindu/saiatu,zaiteztu. 5.Gaia: aspaldi,antzina/bukatu,agortu/preziatu,estimatu/jopu,morroi/zeharo,erabat/ospetsua,famtu/mendebalde,sartalde/soldata,lansari/behargin,langile.
... Continuar leyendo "Euskera azterketa" »