Chuletas y apuntes de Otras lenguas extranjeras de Primaria

Ordenar por
Materia
Nivel

L'ambició d'aleix

Enviado por Chuletator online y clasificado en Otras lenguas extranjeras

Escrito el en catalán con un tamaño de 4,12 KB

nric Valor és un dels representants de la narrativa de postguerra, època Caracteritzada per la mort,la misèria, la fam, l’exili, la por, Les prohibicions i la repressió. Tot i la prohibició del català i Malgrat la censura, desprès de la Segona Guerra Mundial, hi ha una Lleu liberalització, que permet una recuperació molt lenta de la Cultura catalana. Així, Enric Valor es coneix per la seua Investigació lingüística, tot difonent la gramàtica catalana al País Valencíà (La Flexió Verbal ), Per les Rondalles Valencianes i Pel conreu de la novel·
La realista.

Les Seues rondalles són de temàtica costumista i meravellosa i recreen Contes i històries populars, arreplegades i reelaborades per L’autor, tot donant-li un caràcter... Continuar leyendo "L'ambició d'aleix" »

El Período de Adaptación en la Escuela Infantil: Una Guía para Familias y Educadores

Enviado por Chuletator online y clasificado en Otras lenguas extranjeras

Escrito el en español con un tamaño de 10,29 KB

Intervención en el Período de Adaptación

Un momento que requiere un especial trato desde el punto de vista afectivo es el período de adaptación.

El período de adaptación es el lapso que transcurre desde que se produce la incorporación del niño o niña al centro hasta que se encuentra plenamente integrado en él.

En el período de adaptación se pretende que el niño o niña se familiarice con la escuela, tome contacto con sus compañeros y compañeras y adquiera confianza en las personas que se ocuparán de él o ella durante su estancia en la escuela.

La incorporación a la escuela infantil se realiza en el período en el que el vínculo de apego se está definiendo.

1 ¿Cómo afrontar el período de adaptación?

En este caso se encuentran... Continuar leyendo "El Período de Adaptación en la Escuela Infantil: Una Guía para Familias y Educadores" »

Ramon Llull i les Cròniques Catalanes: Literatura Medieval

Enviado por Chuletator online y clasificado en Otras lenguas extranjeras

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,83 KB

Ramon Llull

Obra Lul·liana

  • Autor no anònim que va escriure en prosa en llengua catalana sobre temes humanístics i científics.
  • Vol arribar a tot el públic i sap que ho ha de fer amb la pròpia llengua i no en llatí. Es dirigeix al poble culte.
  • És un creador de llenguatge, és a dir, va ser el que va fixar el model.
  • Escriptor prolífic i influent. Un dels seus llibres tracta sobre temes teològics, didàctics o morals.
  • Dues característiques: el teocentrisme i la voluntat didàctica i moralitzadora.

Quin fet crucial s'esdevé en la biografia de Llull i que marcà la seva vida posterior?

Se li apareix quatre vegades Crist crucificat, canviant la seva vida. Llull va sentir-se cridat per Déu.

Llull va ser un gran viatger. Quin motiu el portarà a

... Continuar leyendo "Ramon Llull i les Cròniques Catalanes: Literatura Medieval" »

Rede Galega de Vixilancia en Saúde Pública: Funcións, Estrutura e Lexislación

Enviado por Chuletator online y clasificado en Otras lenguas extranjeras

Escrito el en español con un tamaño de 4,55 KB

Rede Galega de Vixilancia en Saúde Pública: Funcións e Obxectivos

A Rede Galega de Vixilancia en Saúde Pública ten as funcións seguintes:

  1. Obter e xestiona-la información relevante para o control dos problemas de saúde sometidos a vixilancia.
  2. Realiza-la análise epidemiolóxica dos problemas de saúde sometidos a vixilancia.
  3. Identificar novos problemas de saúde.
  4. Realizar e propoñe-los estudios precisos para coñecer mellor os problemas de saúde e o xeito de controlalos.
  5. Favorece-lo desenvolvemento das medidas de control dos problemas de saúde.
  6. Avaliar ou participar na avaliación das estratexias de intervención dedicadas ó control dos problemas de saúde.
  7. Difundi-la información obtida a tódolos que pertencen á Rede Galega de Vixilancia
... Continuar leyendo "Rede Galega de Vixilancia en Saúde Pública: Funcións, Estrutura e Lexislación" »

Miquel Martí i Pol: Vida, Poesia i Compromís Social

Enviado por Chuletator online y clasificado en Otras lenguas extranjeras

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,22 KB

Miquel Martí i Pol: Vida i Obra Poètica

Orígens i Impacte de la Malaltia

Miquel Martí i Pol va néixer al si d’una família obrera. A causa de la precària situació familiar, des dels 14 anys va treballar en una fàbrica tèxtil del seu poble, com a escrivent i comptable.

L’any 1970 emmalaltí d’esclerosi múltiple, la qual cosa l'obligà a abandonar el treball i l’aïllà del món circumdant. A partir d’aquest fet, poesia i vida s'uneixen i es fonamenten en tres grans valors humans: la sinceritat, l’autenticitat i la solidaritat.

Etapes de la Producció Poètica

Anys 50: Existencialisme i Realitat Social

A la dècada dels anys cinquanta, una crisi religiosa el duu a buscar en els plantejaments existencialistes les respostes als... Continuar leyendo "Miquel Martí i Pol: Vida, Poesia i Compromís Social" »

L'Humanisme i la Transició del Segle XIV al XV

Enviado por Chuletator online y clasificado en Otras lenguas extranjeras

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,55 KB

Fets Històrics

Segle XIV

  • 1333: Canvi demogràfic i econòmic a la Corona d'Aragó i males collites.
  • 1333-1453: Guerra dels Cent Anys (França vs. Anglaterra).
  • 1347: Esclat de la pesta negra, que devasta la població d'Europa.
  • 1378: Cisma d'Occident, amb dos papes (Roma i Avinyó).
  • 1391: Esclat de l'antisemitisme. Gran matança de jueus al Call de Barcelona.

Segle XV

  • Decadència del Casal de Barcelona. València passa a tenir la capitalitat econòmica i cultural de la Corona d'Aragó.
  • 1450: Invenció de la impremta.
  • 1453: Caiguda de Constantinoble (Mehmet II).
  • 1462-1472: Guerra contra Joan II. Guerra civil que divideix el Principat de Catalunya.
  • 1479: Unió dinàstica del Regne de Castella i la Corona catalanoaragonesa.
  • 1492: Descobriment d'Amèrica i conquesta
... Continuar leyendo "L'Humanisme i la Transició del Segle XIV al XV" »

Tendències Poesia Catalana: Postguerra a Anys 70

Enviado por Chuletator online y clasificado en Otras lenguas extranjeras

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,06 KB

Tendències de la poesia catalana (postguerra - anys 70)

Després de la Decadència, s'inicia un procés de recuperació gràcies a moviments com el Modernisme i el Noucentisme, tant en l'àmbit lingüístic com literari. Durant aquest període es duu a terme la normalització lingüística i una gran producció literària. No obstant això, amb l'inici de la Guerra Civil es trenca aquest procés a causa de la prohibició de Franco d'utilitzar qualsevol llengua que no fos el castellà.

Tres tendències principals en la poesia de postguerra

En la poesia de postguerra diferenciem tres tendències: poesia simbolista, poesia avantguardista i poesia realista.

Poesia Simbolista

La poesia simbolista és una poesia culta de difícil accés, adreçada a... Continuar leyendo "Tendències Poesia Catalana: Postguerra a Anys 70" »

Evolución del peso de las mujeres en el magisterio español (1855-2009)

Enviado por Chuletator online y clasificado en Otras lenguas extranjeras

Escrito el en español con un tamaño de 3,52 KB

  1. **¿Qué fases podemos diferenciar en la evolución del peso de las mujeres en el magisterio español entre 1855-2009?**

Podemos diferenciar 6 fases, atendiendo a las variaciones absolutas y relativas de profesorado de uno u otro sexo como las circunstancias que propiciaron los cambios.

  • (1ª fase) 1855-1885, las mujeres avanzan mucho más que los hombres, pues se crean escuelas específicas de niñas.

  • (2ª fase) 1885-1903, las escuelas mixtas crecen débilmente y de forma equilibrada. En ese transcurso de tiempo produce un incremento mayor de 12.27 puntos que ya no se debe a creación de escuelas, se debe a la decisión de 1888, de darle prioridad a las mujeres para el desempeño de las escuelas mixtas.

  • (3ª fase) 1903-1932, que se caracteriza

... Continuar leyendo "Evolución del peso de las mujeres en el magisterio español (1855-2009)" »

Iparraldeko Narratiba eta Berstsogintza Iparraldean

Enviado por Chuletator online y clasificado en Otras lenguas extranjeras

Escrito el en vasco con un tamaño de 2,44 KB

Iparraldeko Narratiba

-Joan Batista Azkonagerreren “Atheka gaitzeko oihartzunak” Ganix kontrabandista lapurtarraren pasadizo famatu bat kontatzen duen liburuada eta liburua hauaskoren artean moldatutako itzulpena besterik ez da.

-Joan Piarres Duvoisinek ipuin labur batzuk idatzi zituen: “Balgorriko zazpi liliak”

-Joan Batista Elizanburuk prosak idatzitako lan bat dauka “Piarres Adame”. Liburu honek Piarres Adame pertsonaia saratarraren ibilaldia kontatzendigu (balacona), Elizanburuk prosa bizia, aberatsa eta atsegina dauka.

Berstsogintza Iparraldean

Produkzio azpimarragarrienak:

-Hasteko, “Etxahun” Bakortzeko koblakaria dugu eta zuberotarrez egin zituen bere bertsoak. Bizimodu zaila eta aldrebesa izan zuen; horregatik, gehienetan... Continuar leyendo "Iparraldeko Narratiba eta Berstsogintza Iparraldean" »

Métodos de Enseñanza de Lenguas Extranjeras: Características, Ventajas y Desventajas

Enviado por Chuletator online y clasificado en Otras lenguas extranjeras

Escrito el en español con un tamaño de 10,33 KB

Legislación Educativa en España y Andalucía

España

  • Ley 2/2006, de Educación, de 3 de mayo.
  • Real Decreto 1513/2006, de 7 de diciembre, por el que se establecen las enseñanzas mínimas y la estructura de la Educación Primaria.

Andalucía

  • Ley 17/2007, de Educación en Andalucía, de 10 de diciembre.
  • Decreto 230/2007, de 31 de julio, de la Junta de Andalucía, por el que se establece la ordenación de la Educación Primaria en Andalucía.
  • Orden de 10 de agosto de 2007, por la que se desarrolla el currículo de Educación Primaria en Andalucía.

Bloques de Contenidos y Competencias en Educación Primaria

Bloques de Contenidos

  • Bloque 1: Escuchar, hablar y conversar.
  • Bloque 2: Leer y escribir.
  • Bloque 3: Conocimiento de la lengua.
    1. Conocimiento lingüístico:
... Continuar leyendo "Métodos de Enseñanza de Lenguas Extranjeras: Características, Ventajas y Desventajas" »