Chuletas y apuntes de Otras lenguas extranjeras de Otros cursos

Ordenar por
Materia
Nivel

Legado Literario Galego: Ramón Cabanillas, Celso Emilio Ferreiro e Castelao

Enviado por Chuletator online y clasificado en Otras lenguas extranjeras

Escrito el en español con un tamaño de 7,78 KB

Ramón Cabanillas

Considerado como o grande poeta dos comezos do século XX, Ramón Cabanillas combina os mellores elementos da poesía do Rexurdimento cunha actualización da poesía galega, que grazas a el incorpora os elementos básicos das estéticas da poesía europea do seu tempo.

Na obra literaria de Ramón Cabanillas podemos distinguir catro etapas:

A. Etapa de formación ou pregaleguista (1910-1915)

Publica en Cuba, logo de asumir o ideario agrarista, No desterro e Vento mareiro, libros de similitude estética e temática, nos que Cabanillas asimila a tradición poética de Rosalía e Curros, coa incorporación de novidades do modernismo. Esta era unha corrente artística de principios do século XX na que se enxalzaban os sentidos, polo... Continuar leyendo "Legado Literario Galego: Ramón Cabanillas, Celso Emilio Ferreiro e Castelao" »

Literatura Catalana del Segle XV: Humanisme, Poesia i Novel·la

Enviado por Chuletator online y clasificado en Otras lenguas extranjeras

Escrito el en catalán con un tamaño de 12,27 KB

La Prosa Humanística i el Context del Segle XV

Context Històric i Social de l'Humanisme

  1. A partir del segle XIII, les ciutats i la burgesia comencen a tenir més importància. La burgesia volia una administració més eficient i necessitava un llenguatge més clar i útil.

  2. Amb el creixement urbà:

    • Apareixen professionals especialitzats.
    • S'obren universitats i escoles.
    • Les ordres religioses urbanes (franciscans, dominicans...) es dediquen a predicar i formar.
  3. En aquest context neix l’Humanisme:

    • Moviment sorgit a Itàlia.
    • Vol recuperar els valors dels clàssics grecs i llatins.
    • Té una visió més humana del món.
    • Passa del teocentrisme (Déu al centre) a l'antropocentrisme (l’home al centre).

Característiques Clau de l'Humanisme

L'Humanisme significa:... Continuar leyendo "Literatura Catalana del Segle XV: Humanisme, Poesia i Novel·la" »

La Renaixença: Redescobriment Cultural i Literari Català

Enviado por Chuletator online y clasificado en Otras lenguas extranjeras

Escrito el en catalán con un tamaño de 8,79 KB

La Renaixença

- Moviment de recuperació política, cultural i literària amb interès de la burgesia catalana per tornar la influència a la resta d'Europa.

- Moviment heterogeni de tendències ètiques diferents (romanticisme i realisme).

- Concepte: referent al gran moviment de la llengua i literatura catalanes, promogut per un grup important de personalitats.

- Superació de tres segles de recessió literària i cultural i retrobament amb el passat esplendorós medieval.

Objectius Principals

  • Augmentar la llengua catalana.
  • Establir-la als territoris de parla catalana.
  • Aconseguir una literatura nacional al mateix nivell que altres països europeus.

Característiques Renaixença

  • Donar prestigi a la llengua catalana.
  • Recuperar la consciència d'unitat
... Continuar leyendo "La Renaixença: Redescobriment Cultural i Literari Català" »

Explorando Épocas Clave na Arte e Civilización: Grecia, Roma, Goya e o Impresionismo

Enviado por Chuletator online y clasificado en Otras lenguas extranjeras

Escrito el en español con un tamaño de 11,76 KB

Contexto Histórico e Cultural da Grecia Clásica

A Época Clásica (séculos V-IV a.C.) iníciase coas Guerras Médicas (490-479 a.C.), conflito que enfrontou ás polis gregas co xigantesco Imperio Persa, e do que as primeiras saíron vencedoras. Especialmente reforzada saíu a polis de Atenas, que á fronte dunha coalición de cidades marítimas (a Liga de Delos), iniciou un período de hexemonía no eido político, cultural e artístico. O chamado Século de Pericles –polo nome do gran estadista ateniense–, remata con outro conflito bélico, as Guerras do Peloponeso (431-404 a.C.), entre Atenas e Esparta, que marca a decadencia política e económica das polis gregas no século IV a.C.

Características Fundamentais da Arte Grega Clásica

O... Continuar leyendo "Explorando Épocas Clave na Arte e Civilización: Grecia, Roma, Goya e o Impresionismo" »

El Régimen Franquista: Claves, Etapas y Legado

Enviado por Chuletator online y clasificado en Otras lenguas extranjeras

Escrito el en español con un tamaño de 19,23 KB

FET y de las JONS y el Movimiento Nacional

FET y de las JONS: Siglas de Falange Española Tradicionalista y de las Juntas de Ofensiva Nacional Sindicalista, la organización política creada por Franco en 1937 mediante el Decreto de Unificación que fusionaba el movimiento tradicionalista carlista con las formaciones fascistas de Falange Española y de las JONS. Fue la única formación política autorizada durante el franquismo, siendo conocida como Movimiento Nacional.

Sección Femenina

Organización fundada en 1934 como rama femenina de Falange Española. Fue dirigida por Pilar Primo de Rivera y durante el franquismo monopolizó la educación de las mujeres con la finalidad de formar amas de casa, subordinadas a los varones y destinadas a tener... Continuar leyendo "El Régimen Franquista: Claves, Etapas y Legado" »

Tipologia Textual, Tipus de Narrador i Gèneres Literaris

Enviado por Chuletator online y clasificado en Otras lenguas extranjeras

Escrito el en catalán con un tamaño de 4,61 KB

Tipologia Textual i Elements Narratius

Tipus de Narrador

Els tipus de narrador determinen com es presenta la història i el grau d'informació del lector sobre els esdeveniments i els personatges.

Narrador en Primera Persona

Explica la història des del seu propi punt de vista, oferint una perspectiva subjectiva i íntima. Ex: "Aquell dia ho vaig entendre tot."

Narrador en Segona Persona

S’adreça directament al lector o al protagonista, creant una relació pròxima. Ex: "Et despertes sobresaltat..."

Narrador en Tercera Persona

  • Omniscient: Coneix tots els fets, pensaments i sentiments dels personatges, oferint una visió completa. Ex: "En Joan va caminar decidit, però el dubte el corroïa."
  • Observador: Només descriu el que veu o escolta, sense accedir
... Continuar leyendo "Tipologia Textual, Tipus de Narrador i Gèneres Literaris" »

Literatura Galega de Posguerra (1936-1975): Poesía e Prosa

Enviado por Chuletator online y clasificado en Otras lenguas extranjeras

Escrito el en español con un tamaño de 14,73 KB

A Poesía Galega entre 1936 e 1975

Contexto Histórico

Este período literario está profundamente marcado pola Guerra Civil e as súas consecuencias políticas e sociais. O establecemento da ditadura franquista, que durou ata 1975, provocou unha gran represión cultural e lingüística. Nesta etapa, cobrou vital importancia para a supervivencia da literatura e cultura galegas a actividade no exilio americano: publicación de libros e revistas, representacións teatrais, conferencias, emisións de radio, etc. A temática comprometida gañou peso no conxunto da produción literaria.

Principais Tendencias da Poesía

Durante este período, continuáronse algunhas liñas temáticas xa cultivadas antes da guerra, como:

  • O Hilozoísmo (ou Imaxinismo) de
... Continuar leyendo "Literatura Galega de Posguerra (1936-1975): Poesía e Prosa" »

Prevención y Gestión de Incendios Forestales en Galicia: Normativa y Sanciones

Enviado por Chuletator online y clasificado en Otras lenguas extranjeras

Escrito el en español con un tamaño de 12,31 KB

Cuestionario I: Gestión de Biomasa y Prevención

  1. Responsable da xestión de biomasa nas redes secundarias: O director xeral de Montes e Industrias Forestais.
  2. Faixas de biomasa en casas ilegais e illadas: Si, ambas deben ter faixas de xestión de biomasa.
  3. Vexetación seca en faixa secundaria: Non está permitida.
  4. Especies de piñeiros en faixa secundaria: Non están permitidos.
  5. Cando realizar a xestión da biomasa: Anualmente, antes da época de máximo risco de incendios.
  6. Execución subsidiaria da biomasa polas administracións: Si, se os propietarios incumpren.
  7. Compoñentes das redes de defensa contra incendios: Inclúen faixas de xestión, áreas de discontinuidades e puntos de auga.
  8. Localización da rede primaria de faixas: Áreas de máximo
... Continuar leyendo "Prevención y Gestión de Incendios Forestales en Galicia: Normativa y Sanciones" »

Estudio Comparativo de la Filosofía Moderna: Hannah Arendt, Karl Marx y Simone de Beauvoir

Enviado por Chuletator online y clasificado en Otras lenguas extranjeras

Escrito el en español con un tamaño de 6,55 KB

Hannah Arendt

Hannah Arendt fue una filósofa, historiadora, politóloga, socióloga, profesora universitaria, escritora y teórica política alemana, posteriormente nacionalizada estadounidense, de religión judía. Es considerada una de las filósofas más influyentes del siglo XX.

La persecución de judíos en Alemania a partir de 1933 la obligó a emigrar. El régimen nacionalsocialista le retiró la nacionalidad en 1937 y consiguió la nacionalidad estadounidense en 1951.

Trabajó, entre otras cosas, como periodista y maestra de escuela superior. Publicó obras importantes sobre filosofía política.

Arendt defendía un concepto de «pluralismo» en el ámbito político: gracias al pluralismo, se generaría el potencial de una libertad e... Continuar leyendo "Estudio Comparativo de la Filosofía Moderna: Hannah Arendt, Karl Marx y Simone de Beauvoir" »

Pilares do Pensamento Moderno: Un Estudo de Kant, Nietzsche e Marx

Enviado por Chuletator online y clasificado en Otras lenguas extranjeras

Escrito el en español con un tamaño de 31,15 KB

Kant: Contexto e Pensamento Crítico

Contexto Biográfico e Intelectual

Immanuel Kant naceu en Königsberg (Alemaña, 1724-1804). Foi cidadán do mundo a pesar de non ter saído nunca, salvo nunha excursión que fixo ao campo, da súa vila. A súa familia era moi humilde e pobre, polo que tivo que traballar moito para conseguir a cátedra na Universidade (1740). Os seus poucos recursos provocaron que a conseguise sendo xa de idade avanzada. Ten moito mérito o que acadou, xa que intelectualmente era moi inquieto, e ese esforzo provocou que chegase a ser recoñecido enciclopedista (abordaba moitos temas: Isaac Newton…). O seu coñecemento era moi amplo. Foi profesor privado de calquera materia, e ao conseguir a cátedra de metafísica é cando... Continuar leyendo "Pilares do Pensamento Moderno: Un Estudo de Kant, Nietzsche e Marx" »