El arte de la palabra en la historia de Roma
Enviado por Chuletator online y clasificado en Latín
Escrito el en
español con un tamaño de 6,73 KB
Enviado por Chuletator online y clasificado en Latín
Escrito el en
español con un tamaño de 6,73 KB
Enviado por Chuletator online y clasificado en Latín
Escrito el en
español con un tamaño de 4,58 KB
Tras las exitosas campañas de Pompeyo contra los esclavos rebelados de Espartaco y, sobre todo, la limpieza de los piratas que operaban en el Mediterráneo (ganándose el apodo de Magno), este decidió gobernar de forma indirecta (a diferencia de su mentor Lucio Cornelio Sila). Para ello contaba con el apoyo del senado (pues había estado del lado de Sila), pero necesitaba tener a su favor a los equites, o clase de los comerciantes, que controlaban las finanzas en Roma. Para ello se alió con el más prominente de ellos, Marco Licinio Craso. Ambos personajes chocaban en personalidad y carácter. Julio César, en aquella época en ascenso de su carrera... Continuar leyendo "Triunviratos Romanos, Dinastías Antonina y Flavia: Historia y Legado" »
Enviado por Chuletator online y clasificado en Latín
Escrito el en
español con un tamaño de 3,56 KB
La obra del derecho romano ha sido fruto de un proceso cuya evolución es difícil de precisar. No obstante, desde las primeras disposiciones de la República hasta la elaboración de densos tratados jurídicos, Roma recorrió un complejo pero enriquecedor camino. Conceptos y normas se fueron fijando, y la distinción entre ius civile e ius gentium, así como entre ius publicum e ius privatum, sigue siendo fundamental.
El sistema de penalizaciones y castigos, muy rígido en la época, se fue adaptando y adecuando a la gravedad de la ofensa o delito cometido. La legislación sobre las deudas también mejoró: de condenar a muerte o esclavitud al deudor que no satisficiera su deuda, se pasó a contemplar... Continuar leyendo "El Legado Imperecedero del Derecho Romano: Evolución, Pervivencia y Juristas Clave" »
Enviado por Chuletator online y clasificado en Latín
Escrito el en
vasco con un tamaño de 3,79 KB
Enviado por Chuletator online y clasificado en Latín
Escrito el en
catalán con un tamaño de 5,53 KB
Els nens i nenes anaven a l'escola d'hora al matí. Depenent de l'edat, cursaven una de les tres etapes de l'educació romana. Les nenes solien fer només la primera etapa, ja que després es quedaven a casa amb la mare aprenent les tasques que haurien de fer quan es casessin.
Les tres etapes de l'educació romana eren:
Al migdia acabava la jornada laboral per a molts ciutadans, però no... Continuar leyendo "Vida Quotidiana a l'Antiga Roma: Educació, Costums i Calendari" »
Enviado por Chuletator online y clasificado en Latín
Escrito el en
catalán con un tamaño de 3,83 KB
En el primer mil·lenni aC, a la península itàlica hi vivien diferents pobles. Els principals eren tres: els etruscos al nord, els llatins al centre i, al sud, els grecs, que hi van fundar diverses colònies.
Al segle VIII aC, els llatins van aixecar diversos poblats a la vora del riu Tíber, en una zona coneguda amb el nom dels Set Turons. De la unió d'aquests poblats va sorgir la ciutat de Roma.
A partir del segle VI aC, Roma va conquerir territoris immensos: va ocupar la península itàlica i després es va expandir per la resta d'Europa, per l'Àsia i l'Àfrica, fonamentalment pels territoris al voltant del mar Mediterrani.
Durant els primers segles, Roma era governada per un rei, escollit... Continuar leyendo "Orígens de Roma: De la Monarquia a la República" »
Enviado por Chuletator online y clasificado en Latín
Escrito el en
catalán con un tamaño de 4,3 KB
| Singular | Plural | |
|---|---|---|
| Nominatiu | -a | -ae |
| Genitiu | -ae | -arum |
| Datiu | -ae | -is |
| Acusatiu | -am | -as |
| Vocatiu | -a | -ae |
| Ablatiu | -a | -is |
| Singular | Plural | |
|---|---|---|
| Nominatiu | -us | -i |
| Genitiu | -i | -orum |
| Datiu | -o | -is |
| Acusatiu | -um | -os |
| Vocatiu | -e/-us | -i |
| Ablatiu | -o | -is |
| Singular | Plural | |
|---|---|---|
| Nominatiu | -um | -a |
| Genitiu | -i | -orum |
| Datiu | -o | -is |
| Acusatiu | -um | -a |
| Vocatiu | -um | -a |
| Ablatiu | -o | -is |
| Singular | Plural | |
|---|---|---|
| Nominatiu | Variable | -es |
| Genitiu | -is | -um |
| Datiu | -i | -ibus |
| Acusatiu | -em | -es |
| Vocatiu | Variable | -es |
| Ablatiu | -e | -ibus |
| Singular | Plural | |
|---|---|---|
| Nominatiu | Variable | -a |
| Genitiu | -is | -um |
| Datiu | -i | -ibus |
| Acusatiu | Variable | -a |
| Vocatiu | Variable | -a |
| Ablatiu | -e | -ibus |
| Singular | Plural | |
|---|---|---|
| Nominatiu | -us | -us |
| Genitiu | -ūs | -uum |
| Datiu | -ui | -ibus |
| Acusatiu | -um | -ūs |
| Vocatiu | -us | -us |
| Ablatiu | - |
Enviado por Chuletator online y clasificado en Latín
Escrito el en
catalán con un tamaño de 3,68 KB
1.
Quina situació política es va esdevenir amb la mort de Juli Cèsar.
Quin són els protagonistes i quins territoris controlen
Després
De la mort de Juli Cèsar Roma es va viure en un nou repartiment del
poder per mitjà d’un triumvirat integrat per: Octaví:
Nebot i fill adoptiu de Juli Cèsar (poder de Roma i part Occidental
Del Imperi) Març
Antoní: comandament dels territoris orientals Lèpid:
Control d’Àfrica.
Nomena Com hereu universal el seu nebot-nét August. Març Antoní (cònsol) Senat (Ciceró): Va Reconiexer a Octaví com a successor de Juli Cèsar i Li Encarrega lluitar contra Març Antoní
Una
Nova Guerra Civil entre els... Continuar leyendo "La mort a sis vint-i-cinc" »
Enviado por Chuletator online y clasificado en Latín
Escrito el en
español con un tamaño de 5,33 KB
1. Quid facimus? 2. In via ambulamus, et iam in villam intramus. 1. Quid servae faciunt? 2. Servae fessae sunt quia nimis laborant et in atrio sedent. 1. Ego quoque multum laboro. 2. Ha, ha, laborasne? Quid facis? 1. Certe multum laboro. Rosas capio et in villam fero; villa cum rosis meis foeda non est, sed pulchra.
1. ¿Cómo se llaman las estaciones del año? - Quae nomina temporibus anni sunt? 2. ¿Cuántos meses hay en el año? - Quot menses in anno sunt? 3. ¿Cuántos días hay en una semana? - Quot dies in hebdomade sunt? 4. Me gusta el fin de semana - Mihi placet hebdomadis exitus. 5. ¿Qué hora es? - Quota hora est?
| Neutro (um-i) 2ª | Femenino (a-ae) 1ª | Masculino (us-i) 2ª | ||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| SING | PLUR | SING | PLUR | SING | PLUR | |||
| N | um | a | a | ae | us | i | ||
| AC | um | a | am | as | um | os | ||
| G | i | um | ae | arum | i | um | ||
| Ab | o | is | a | is | o | is |
| 1ª | 2ª | 3ª | 4ª | |||
|---|---|---|---|---|---|---|
| a- |
Enviado por Chuletator online y clasificado en Latín
Escrito el en
catalán con un tamaño de 3,42 KB
Una tarda vam caminar fins al límit dels espadats del sud-est. Allà vam veure que la muntanya descendia suaument en direcció als barrancs que l’encerclaven, com si s’hi amorrés per beure-hi. Potser en aquell punt -vam pensar- hi hauria un pas que ens permetria sortir d’aquell lloc. Però en arribar a la confluència dels dos barrancs, l’alçada de roques que ens separava de l’aigua encara era considerable. Aleshores vam entendre que només reculant cap al nord, i tornant en direcció a la serralada i als boscos deshabitats i feréstecs per on havíem vingut, hauríem pogut sortir d’allà i tornar a allò que a l’escola en deien la civilització. Però aquesta possibilitat difícil i arriscada no ens feia cap gràcia. En certa... Continuar leyendo "Reflexions sobre la Casa Pairal i la Vida Familiar" »