Chuletas y apuntes de Ciencias sociales de Secundaria

Ordenar por
Materia
Nivel

Genética no mendeliana y evolución: teorías y evidencias

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Ciencias sociales

Escrito el en español con un tamaño de 7,54 KB

Genética no mendeliana

Dominación incompleta: Se produce cuando una planta de flores rojas se cruza con flores blancas y salen rosadas

Codominancia: Es un tipo de herencia en la cual se expresa el alelo por igual

Alelos múltiples:

A) Herencia Sanguínea: Los tipos ABO de los seres humanos constituyen un sistema conocido como alelos múltiples

Herencia del sexo: Es un carácter complejo que puede venir definido por un solo par de genes

Condiciones patológicas:

A) Ligamento al cromosoma Y: Sindactilia, que se manifiesta en forma de sifisis membranosa del segundo y tercer dedo del pie, Hipertricosis del pabellón auricular

B) Ligamento al cromosoma X: Hemofilia, falta de coagulación de sangre, Daltonismo, no distinguimos rojo ni verde


Evolución:

Origen

... Continuar leyendo "Genética no mendeliana y evolución: teorías y evidencias" »

Bases del Pensament Il·lustrat i la Revolució Industrial

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Ciencias sociales

Escrito el en catalán con un tamaño de 5,12 KB

Il·lustració 6.1 Bases del pensament il·lustrat:

Moviment intel·lectual que es va desenvolupar a França al segle XVIII. Els il·lustrats defensaven la llibertat de consciència i de pensament i rebutjaven la superioritat de qualsevol religió damunt les altres. Els il·lustrats van proposar un nou model d’organització política i social basat en els principis de llibertat i d’igualtat. Van ajudar a soscavar els fonaments ideològics de l’antic règim.

6.2 La crítica de l’antic règim

Els filòsofs il·lustrats van criticar l’absolutisme i van configurar la base d’una nova doctrina política que coneixem amb el nom de liberalisme. Montesquieu va propugnar la divisió de poders (legislatiu, executiu i judicial). Rousseau va defensar... Continuar leyendo "Bases del Pensament Il·lustrat i la Revolució Industrial" »

Conceptes Bàsics de Política, Economia i Societat

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Ciencias sociales

Escrito el en catalán con un tamaño de 7,57 KB

Què és la Constitució Espanyola? Quan fou aprovada?

La Constitució Espanyola és el conjunt de lleis més important. Tots els ciutadans i tots els governs l'han d'obeir. Fou aprovada l'any 1978.

Qui elegeix el President del Govern?

Els membres del Parlament.

Qui elegeix els membres del Govern? Com s'anomenen? Quina funció tenen?

El President del Govern elegeix els membres del Govern, que s'anomenen Ministres. La seva funció és fixar els objectius polítics i les estratègies per a assolir-los.

Com s'organitza el territori de Catalunya?

S'organitza en quatre províncies: Barcelona, Girona, Lleida i Tarragona.

Què és una comarca?

Una comarca és una divisió territorial que agrupa diversos municipis.

Anomena 7 comarques de Lleida i 2 de la resta

... Continuar leyendo "Conceptes Bàsics de Política, Economia i Societat" »

Evolució del Comerç i la Revolució Industrial a Europa

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Ciencias sociales

Escrito el en catalán con un tamaño de 4,62 KB

2. Els europeus havien obert noves rutes marítimes i el comerç va aconseguir un desenvolupament extraordinari. A les potències colonials Espanya i Portugal, s'hi van afegir França, Holanda i Anglaterra, que es va convertir en la primera potència marítima comercial de l'època. Una de les rutes principals va ser la del comerç triangular, entre Europa, Àfrica i Amèrica. S'aplaven d'Europa amb productes manufacturats, canviaven a Àfrica per esclaus, que eren venuts després a Amèrica als propietaris de les plantacions, i tornaven a Europa carregats de productes colonials.

Il·lustració 6.1: Bases del pensament il·lustrat: Moviment intel·lectual que es va desenvolupar a França al segle XVIII. Els il·lustrats defensaven la llibertat... Continuar leyendo "Evolució del Comerç i la Revolució Industrial a Europa" »

Pitees, explorador grec i matemàtic

Enviado por Chuletator online y clasificado en Ciencias sociales

Escrito el en catalán con un tamaño de 4,57 KB

Qui era Pitees?

Fes-ne una breu ressenya i intenta descobrir si, efectivament, va realitzar tots els viatges que segons sembla va relatar.

Pitees va ser un matemàtic, astrònom i explorador grec que va viure a Massàlia.

Aquest home va navegar per l’Atlàntic (és un dels cinc oceans de la Terra entre Amèrica -a l'oest- i Europa i Àfrica -a l'est. ), fent un trajecte des del Sud de França fins les illes Britàniques (arxipèlag d'illes al nord-oest de la costa europea consistents en Gran Bretanya, Irlanda i moltes altres illes menors que hi són properes), va ser dels primers grecs en travessar l’Estret de Gibraltar (estret que comunica l'oceà Atlàntic amb la mar Mediterrània i que separa Europa d'Àfrica)., en aquest viatges que durà

... Continuar leyendo "Pitees, explorador grec i matemàtic" »

Història d'Espanya

Enviado por Chuletator online y clasificado en Ciencias sociales

Escrito el en catalán con un tamaño de 3 KB

Saber què és la batalla de Covadonga

722 - Batalla Covadonga - Petit exèrcit musulmà i un exèrcit visigot - Exèrcit visigot dirigit per Pelagí, un visigot (noble)

  1. Saber explicar com es va a dur a terme la repoblació de la vall del Duero

Per estimular la repoblació de les grans ciutats - Andalusines - Reis atorguen privilegis als cristians que s’hi translladen. La forma de pagar els conqueridors va ser concedint-los amplies extensions de terra.

  1. Saber explicar l’origen del regne de Pamplona i com va passar a ser regne de Navarra

Origen: Quan la Marca Hispànica creada pels francs, a més dels comtats Catalans i dels Aragonesos s’hi va originar al llarg del segle IX.

  1. Saber explicar què és el Camí de Sant Jaume.

El Camí de Sant Jaume... Continuar leyendo "Història d'Espanya" »

Revolució Industrial: Societats Europees

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Ciencias sociales

Escrito el en catalán con un tamaño de 4,58 KB

La Industrialització de les Societats Europees

Augment demogràfic i expansió agrícola

La Revolució Industrial va ser el resultat d'un conjunt de canvis econòmics i ecològics.

Els primers símptomes d'aquests canvis es van percebre a la Gran Bretanya a mitjan segle XVIII.

  1. Rica en carbó vegetal.
  2. Colònies d'on extreien el cotó a baix preu.
  3. Nova innovació agrícola, que va augmentar la població.

La Revolució Demogràfica. La població europea va iniciar un procés de creixement.

Les causes van ser l'augment de la producció d'aliments, el progrés de la higiene i la medicina.

Es va produir una disminució de la mortalitat i un manteniment, o un lleuger increment, de la natalitat. L'esperança de vida, que va passar de 38 anys a la darreria... Continuar leyendo "Revolució Industrial: Societats Europees" »

Ejemplo de toma de decisiones

Enviado por Chuletator online y clasificado en Ciencias sociales

Escrito el en español con un tamaño de 4,23 KB

Valor / Actitud

Importancia

Ejemplo

Colaboración

permite tener un buen trabajo y buena organisacion 

tiene un buen ambiente de trabajo y competividad 

Respeto

crear un ambiente de seguridad y colectividad 

tener  seguridad o confianza en la empreza 

Honestidad

deve ser el principio fundamental por el cual se reconoce una compañia 

tener la confianza para tener un buen ambiente entre compañeros 

Responsabilidad

permite a los negocios actuar de forma positiva para su entorno, tanto trabajadores como clientes 

tener o darle la confianza a un trabajador de otorgarle un trabajo 

La Revolución Industrial y sus consecuencias

Enviado por Chuletator online y clasificado en Ciencias sociales

Escrito el en español con un tamaño de 211,26 KB

La Revolución Industrial fue un proceso de profundas transformaciones económicas, sociales, culturales y tecnológicas que se desarrolló entre 1760 y 1840, y tuvo su origen en Inglaterra. La Revolución Industrial marcó un antes y un después en la historia de la humanidad.

La Revolución Industrial, que se inició en Inglaterra durante la segunda mitad del siglo XVIII, es quizás uno de los eventos más decisivos en la historia de la humanidad

AntropologíaEstudia los aspectos biológicos y sociales del ser humano
ArqueologíaEstudia todos los restos materiales transformados por los seres humanos
PaleontologiaEstudia los seres vivos que habitan en la tierra en épocas remotas y cuyos restos se encuentran en fosiles


D9mxZRPYt9vFQAAAABJRU5ErkJggg==

200 - CC Guerra

300 -... Continuar leyendo "La Revolución Industrial y sus consecuencias" »

Fundamentos de las Ciencias Sociales: Conceptos Clave para la Convivencia y el Desarrollo

Enviado por Chuletator online y clasificado en Ciencias sociales

Escrito el en español con un tamaño de 2,47 KB

¿Cuál es el objetivo de la educación?

Nos transformamos

¿Por qué es importante estudiar FC y E?

Nos ayuda a determinar un cuadro de una buena convivencia

¿Qué son los derechos?

Normas jurídicas

Derechos:

  • Vivienda
  • Vida
  • Salud
  • Educación
  • Asociación
  • Tránsito

¿Cuál podríamos decir que es el derecho más importante?

Derecho a la vida

¿Qué son los valores?

Normas sociales

Valores:

  • Amor
  • Respeto
  • Generosidad
  • Solidaridad

¿Por qué son importantes los valores?

Normas para lograr una convivencia sana

¿Cuál es el grupo de pertenencia más importante e íntimo en el que estás?

La familia

¿Cuál es el grupo de pertenencia más grande en el que estás?

La humanidad

¿Qué sería lo contrario a la discriminación?

La inclusión

¿Qué es la cohesión social?

Ser recíproco

¿Qué

... Continuar leyendo "Fundamentos de las Ciencias Sociales: Conceptos Clave para la Convivencia y el Desarrollo" »