Chuletas y apuntes de Arte y Humanidades de Universidad

Ordenar por
Materia
Nivel

Diferencia entre petxina i trompa

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en catalán con un tamaño de 5,58 KB

Explica què és una basílica cristiana, els Seus orígens i perquè els cristians van escollir la basílica com a tipologia Per als seus temples. Dibuixa una secció transversal d’una basílica tipus i Esmenta totes les parts que puguis.
Una basílica era un lloc que servia per dur a Terme diferents activitats. Els cristians la feien servir com un lloc de reuníó Per practicar la seva religió, el cristianisme. En un principi el cristianisme Com a religió estava perseguida, però 300 d.C, el cristianisme és converteix en Una religió oficial i adoptada pels romans. Aquestes basíliqües van ser la Predecessora del que serien les esglésies. Les basíliqües eren de gran Superfície i de forma rectangular. Tenien les entrades pels centres... Continuar leyendo "Diferencia entre petxina i trompa" »

Arquitectura Romànica: Castells, Monestirs i Influències

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en catalán con un tamaño de 5,95 KB

L'Església Romànica: Elements i Característiques

Tria el sistema de representació que creguis més adient per descriure una església romànica, dibuixa-la i esmenta els seus elements característics. Ajuda't de detalls si ho creus convenients.

Les esglésies del romànic es caracteritzen per ser de pedra i tenir grans proporcions. La seva planta té forma de creu i acostuma a tenir fins a tres naus: dues laterals i una central. Un exemple d'església romànica seria la Cluny III, situada a Borgonya. Aquesta església episcopal consta de 5 naus: una central i 4 laterals. El camí principal està fet amb un ordre romànic i té arcs faixons; aquests arcs els acompanyen pilars amb capitells decorats. Les naus laterals serveixen per passejar... Continuar leyendo "Arquitectura Romànica: Castells, Monestirs i Influències" »

Erromatar anfiteatroa

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en vasco con un tamaño de 5,08 KB

Erromako coliseoa:erromakom koliseoaren aurreko Mbista,oinopkanoa,barrualdea,kanpoaldea ikustren dugu.Koliseoa[1]  Jatorrian Flaviar Anfiteatroa  Erroma erdialdean dagoen eraikin handi bat da, Monti eta Celio rionien artean kokaturik dagoena.Antzinatean, 50.000 pertsonentzako tokia zuen, laurogei harmaila ilarekin. Hareatik gertu Zeudenak, Enperadorea eta Senatariak ziren, eta, gorantz egin ahala, gizarteko Maila baxuagoko jendea zegoen. Koliseoan, gladiadore borrokak eta ikuskizun publikoak egiten Ziren. Erromatar foroaren ekialdean Eraiki zen, eta, lanak, 70 eta 72 urteen Artean hasi ziren, Vespasiano enperadorearen agintaldian.
AnfiteatroaErromatar Inperioan sekula Eraiki zen handiena, 80an amaitu zen, Tito enperadorearen
... Continuar leyendo "Erromatar anfiteatroa" »

La Catedral Gòtica: Llum, Arquitectura i Teologia

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en catalán con un tamaño de 7,49 KB

Relaciona l'arquitectura i la construcció de la catedral gòtica amb la teologia de la llum de Suger de Saint Denis. Contextualitza històricament les teves explicacions.

Suger de Saint Denis va tenir la idea revolucionària de la Teologia de la llum, que relacionava la naturalesa divina amb el món: Déu, l'Esperit Sant i Crist = Idea, Esperit, Cos = Concepte, Llum, Matèria. Això va suposar la progressiva desmaterialització de l'edifici, un millor replanteig i proporció al projecte i la manifestació de la llum (Esperit Sant) en la cristal·lització de les façanes amb vitralls educadors. Aquest opus francingerum era la forma francesa de construcció arquitectònica: cada vegada més alt, esvelt i vidriat.

Gràcies a la llum, l'arquitectura... Continuar leyendo "La Catedral Gòtica: Llum, Arquitectura i Teologia" »

Explorando la Arquitectura de Tadao Ando y MVRDV: Obras Clave y Conceptos Innovadores

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en español con un tamaño de 3,22 KB

Tadao Ando (1941)

Agua, Hokkaido, 85 (monística y dualística) / Luz, Osaka, 87 / Aire, (Monte Rokko), 85

Iglesias

Capilla de San Ignatius, U Seattle, Washington, 95, HOLL / Iglesia de Dios Padre Misericordioso, Jubileo, Roma, 03, MEIER / Catedral de N S de Ángeles, 02, MONEO

Cementerios

Cementerio Bosque, Estocolmo, 40, ASPLUND / Cementerio, Igualada, Barcelona, 91, EMY CP / Cementerio San Michele, Venecia, 98, DAVID / Tanatorio Municipal Meiso no Mori, Japón, 04, TOYO

MVRDV (1959 – 64 – 65)

Dos de ellos para Rem Koolhaas y otro para Mecanoo. Su lenguaje se caracteriza por:

  • Pragmatismo
  • Radicalidad
  • Geometrías rectilíneas
  • Tectónica de piso sobre columna
  • Estratificar funciones
  • Idea de paisaje urbano: el edificio construye el lugar mismo.

Obras Destacadas

... Continuar leyendo "Explorando la Arquitectura de Tadao Ando y MVRDV: Obras Clave y Conceptos Innovadores" »

Los Borrachos de Velázquez: Claves de la Obra Maestra Mitológica del Barroco

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en español con un tamaño de 4,46 KB

Los Borrachos (El Triunfo de Baco), 1629

Contexto e Importancia

Es, que sepamos, el primer cuadro de tema mitológico que pinta Velázquez y tradicionalmente se considera la primera obra maestra del pintor. Los Borrachos es el nombre popular que le dio el pueblo de Madrid cuando pudo contemplarlo a partir de 1819 en el Museo del Prado. Su título original es El Triunfo de Baco.

Velázquez aborda el tema de manera inusitada, como es habitual en él. Caravaggio había pintado a Baco de manera poco ortodoxa, pero siempre en figuras aisladas. También Ribera había pintado ya cuadros mitológicos profundamente naturalistas, pero nada comparable a lo que hizo Velázquez. Es una de sus mejores composiciones: nueve figuras recortándose sobre un fondo... Continuar leyendo "Los Borrachos de Velázquez: Claves de la Obra Maestra Mitológica del Barroco" »

Édouard Maneten "Bazkaria Belarretan": Tradizioa eta Modernitatea

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en vasco con un tamaño de 10,33 KB

1. Édouard Maneten "Bazkaria Belarretan": Obraren Deskribapena

Obra hau "Bazkaria Belarretan" izenekoa da, Édouard Manetek 1863. urtean egina, Inpresionismoaren garaian, hain zuzen ere. 206 x 265 zentimetroko oihalean, oleoz egindako margolana da. Gaur egun, Orsay museoan dago, Parisen. Inpresionismoaren koadro oso garrantzitsua da hau, garaiko Frantziako gai soziopolitikoak kritikatzen baititu. Ordura arte inork egin ez zuena egiten du Manetek: ikusleari zuzenean begiratu eta kritikatu.

2. Manet: Inpresionismoaren Aitzindaria

Manet mugimendu inpresionistaren aitzindaritzat hartzen da, nahiz eta haren teknika erabat inpresionista ez izan. Denboraldi honetako artista guztietatik, Manet kontraesankorrena dela esan genezake, nahiz eta pertsona... Continuar leyendo "Édouard Maneten "Bazkaria Belarretan": Tradizioa eta Modernitatea" »

Que entenem pels feliços anys vint

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en catalán con un tamaño de 2,76 KB

Les croades foren una sèrie de campanyes militars de caràcter politicoreligiós, organitzades per coalicions d'estats europeus per reconquerir Terra Santa (Jerusalem) dels musulmans, i sostingudes pels denominats estats cristians de la regió. Tingueren lloc entre els segles XI i XIII, especialment entre els anys 1095 i 1276.[1]

L'art ROMànic es va desenvolupar a l'Europa Occidental del segle XI al XIII, després de la descomposició de l'Imperi carolingi.En un principi, l'estil fou molt funcional i auster, utilitzant sobretot pedra trencada. A la nau, s'aplicava la volta de canó, sense ornamentacions ni obertures; molt sovint, amb la porta d'entrada situada al cantó de migdia com a única obertura, amb escasses finestres
... Continuar leyendo "Que entenem pels feliços anys vint" »

Arte griego: características, obras principales y técnicas

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en español con un tamaño de 2,89 KB

Período / Estilo

Grecia

Siglos / Fechas importantes

800 A 200 A.C APROX

10 características principales

  • ORDEN, ARMONIA, SIMETRIA, PROPORCION - BELLEZA
  • EXISTEN CÁNONES DE REPRESENTACIÓN
  • ANONIMATO DE LOS ARTISTAS (SON TRABAJADORES DEL ESTADO)
  • IMPORTANCIA DE LA TECNICA (TECHNÉ) ¨EL QUE APRENDE LA TÉCNICA ES ARTISTA¨
  • ESCULTURAS POLICROMADAS (AZUL, ROJO, DORADO, AMARILLO)
  • ESCULTURA / ARQUITECTURA A ESCALA HUMANA
  • PRIMERAS ESCULTURAS ARRAICAS (KOUROS, KORÉ) CON INFLUENCIA EGIPCIA
  • PERIÓDO CLÁSICO (USO DEL MARMOL COMO MATERIAL PRIVILEGIADO)
  • IMPORTANCIA DE LA ANATOMIA MASCULINA (GUERREROS – ATLETAS)
  • DESNUDO FEMENINO
  • POLITEISMO

Una obra o pieza principal

Describir (Datos característicos)

  • EL PARTENÒN FUE CONSTRUIDO EN ESTILO DÒRICO
  • DEDICADO A LA DIOSA ATENEA
  • ES
... Continuar leyendo "Arte griego: características, obras principales y técnicas" »

Escultura de David de Donatello

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en catalán con un tamaño de 2,47 KB

David de Donatello

Documentació general

Títol: David

Autor: Donato di Niccolo di Betto Bardi, Donatello (1386-1466)

Cronologia: 1444-1446

Tècnica: fosa

Tipologia: dempeus

Formes: exempta

Material: bronze

Mides: 1,58 m

Estil: renaixentista

Localització original: al centre del pati del Palazzo Mèdici

Localització actual: Museu Nazionale del Barguello (Florència)

Tema: bíblic

Anàlisi formal

És un jove nu, dret, amb els cabells llargs, amb barret i botes. A la mà esquerra porta la pedra usada amb la fona per estabornir el gegant i a la mà dreta l’espasa amb la que li acaba de tallar el cap. Està en contrapposto, la cama dreta suporta el pes del cos i l’esquerra descansa sobre el cap del gegant.

Interpretació

David era fill de Jessé, de la tribu... Continuar leyendo "Escultura de David de Donatello" »