Chuletas y apuntes de Arte y Humanidades de Primaria

Ordenar por
Materia
Nivel

Eros i Psique de Canova: Anàlisi i Context

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en catalán con un tamaño de 4,48 KB

Eros i Psique d'Antonio Canova: Anàlisi

Elements Formals

La textura és llisa i polida. Lluny de la fredor neoclàssica, l'autor aconsegueix una obra plena de tendresa, aspecte potenciat per l'elecció del moment i pel tractament acurat del material. Canova va transformar la duresa del marbre en una textura suau i delicada (sfumatto, non finito) polint amb pedra volcànica l'obra i banyant-la en calç i àcid. Així, aconseguí una intensa sensació de realisme anatòmic. Cal destacar el contrast entre el caràcter massís de la base i la lleugeresa de les figures, intensificat pel tractament de les superfícies: rugós a la base i suau a les figures. Això incrementa el dinamisme de la composició. Va ser concebuda per a una vista frontal,... Continuar leyendo "Eros i Psique de Canova: Anàlisi i Context" »

Obras Maestras del Arte Renacentista: Del Quattrocento al Cinquecento

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en español con un tamaño de 7,24 KB

La Trinidad

(Quattrocento)

Realizada por Masaccio entre 1426 y 1428. La técnica empleada es el fresco. Se ubica en la ciudad de Florencia, en la Iglesia Santa María Novella.

Predominan el ocre, anaranjado y el azul. Se encuentran dos planos: en uno se representa la vida y en el otro la muerte. El autor representó al Padre, al Hijo y al Espíritu Santo, que aparece representado por una paloma.

Se utilizó la perspectiva en el espacio y entre los personajes, representada en el arco. La perspectiva fue tal que los cuerpos están pintados como si fueran esculturas. Hay presencia de luz, la cual se distribuye en las partes laterales, los personajes centrales e incluso en el techo pintado donde se ve más clara la perspectiva. Hay armonía entre la... Continuar leyendo "Obras Maestras del Arte Renacentista: Del Quattrocento al Cinquecento" »

Eros i Psique de Canova: Anàlisi Completa Neoclàssica

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en catalán con un tamaño de 5,99 KB

Documentació General de l'Obra

  • Cronologia: 1787-1793
  • Material: Marbre
  • Ubicació: Museu del Louvre
  • Tipologia: Grup escultòric exempt

Antonio Canova (1757-1822): Mestre Neoclàssic

Antonio Canova és considerat l'escultor més important del Neoclassicisme. Des de 1779, es va traslladar a Roma, on aviat va realitzar encàrrecs de certa importància, encara influenciat per la tradició berniniana. Va arribar a ser gairebé un escultor de cambra per a Napoleó i la seva família, destacant obres com Paulina Borghese, germana de Bonaparte.

Anàlisi Formal d'Eros i Psique

La seva anàlisi formal presenta similituds amb obres clàssiques com el Dorífor.

Composició en Aspa i Dinamisme

La composició es presenta en aspa, amb una gran claredat. Les línies... Continuar leyendo "Eros i Psique de Canova: Anàlisi Completa Neoclàssica" »

Magatzems Carson, Pirie and Scott: Joia Arquitectònica de Chicago

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en catalán con un tamaño de 4,29 KB

Magatzems Carson, Pirie and Scott

Documentació General

Catalogació

Magatzems Carson, Pirie and Scott. Arquitecte: Louis Sullivan. Chicago, 1900.

Aspectes Bàsics

Edifici comercial situat al Loop, el centre comercial, financer i administratiu de Chicago.

Materials: formigó, ferro i vidre, propis de l'època contemporània.

Elements Constructius: pilars de formigó, jàsseres i bigues de ferro, i tancaments de vidre.

Sistema Constructiu: reticular.

Elements Decoratius: ferro forjat i terracota.

Elements de Suport: pilars.

Anàlisi Formal

Espai Interior

Planta rectangular, gairebé quadrada, amb línies rectes només trencades per la corba de l'angle de les façanes. Crea un espai totalment lliure gràcies a l'estructura reticular, que permet distribuir... Continuar leyendo "Magatzems Carson, Pirie and Scott: Joia Arquitectònica de Chicago" »

Jackson Pollock i Eduardo Chillida: Anàlisi Comparativa de 'U' i 'Elogi de l'Aigua'

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en catalán con un tamaño de 4,08 KB

U (1950) - Jackson Pollock

Fitxa Tècnica

  • Títol: U (Boirina d'espígol, 1950)
  • Autor: Jackson Pollock (Cody, Wyoming, 1912 - Springs, Long Island, 1956)
  • Cronologia: 1950
  • Tècnica: Oli, esmalt i pintura d'alumini sobre tela
  • Mides: 1,60 x 2,59 m
  • Estil: Expressionisme abstracte
  • Tema: Abstracte
  • Localització: National Gallery (Washington)

Biografia de l'Autor

Jackson Pollock és un dels artistes més destacats de l'Expressionisme abstracte. Va estudiar pintura a l'Art Students League de Nova York amb Thomas H. Benton. Entre 1935 i 1942, va treballar per a la Work Progress Administration, creant escenes realistes. Després de 1943, va rebre influències dels muralistes mexicans, el surrealisme, Picasso i els indis navahos. El 1947, va començar a utilitzar

... Continuar leyendo "Jackson Pollock i Eduardo Chillida: Anàlisi Comparativa de 'U' i 'Elogi de l'Aigua'" »

Arco de Tito: Análisis y Significado del Monumento Romano

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en español con un tamaño de 1,78 KB

Arco de Tito: Testimonio de la Victoria Romana

El Arco Más Antiguo de Roma

El Arco de Tito, una imponente estructura de mármol, se erige como el arco triunfal más antiguo que se conserva en Roma. Su construcción, ordenada por el Senado romano tras la muerte del emperador Tito, conmemora su victoria sobre los judíos en el año 70 d.C. y la conquista de Jerusalén.

Análisis Arquitectónico

El arco, de estilo romano clásico, presenta un solo vano y un doble alzado. Combina elementos arquitectónicos abovedados y adintelados, con un podio, un arco de medio punto flanqueado por pilares, y un entablamento con friso y cornisa. La ornamentación es sobria pero elegante, con columnas estriadas y lisas, capiteles compuestos y vanos ciegos.

Detalles

... Continuar leyendo "Arco de Tito: Análisis y Significado del Monumento Romano" »

Monuments emblemàtics: Torre Eiffel, Dejeuner sur l’herbe, Sol Ixent, La nit estrellada, Els jugadors de cartes, El pensador

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,81 KB

Fitxa tècnica

1- Fitxa tècnica: Edifici: Torre Eiffel Arquitecte: Gustave Eiffel Cronologia: 1887-1889 Estil: Arquitectura de ferro Material: ferro forjat Sistema constructiu: amb materials industrials Tipologia: monument commemoratiu Localització: Paris, França

Context històric i cultural

Al s. XIX es produí una revolució arquitectònica motivada per la Segona Revolució Industrial que portà a l’ús de nous materials i de tècniques modernes. La burgesia europea, sobre tot la francesa i britànica, aposta per la modernitat i el progrés, i accepta aquest nou model de bellesa de l’arquitectura de ferro.

En un principi van ser els enginyers, els que utilitzaren el nou estil amb els nous materials que oferien més possibilitats que els... Continuar leyendo "Monuments emblemàtics: Torre Eiffel, Dejeuner sur l’herbe, Sol Ixent, La nit estrellada, Els jugadors de cartes, El pensador" »

Casa Kaufmann: Anàlisi i Descripció

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en catalán con un tamaño de 10,37 KB

CASA KAUFMANN

CATALOGACIÓ

Títol: Casa Kaufmann (Casa de la Cascada)
Autor: Frank Lloyd Wright (1867 – 1959)
Cronologia: 1935-1937
Estil: Organicisme
Tipologia: arquitectura civil- habitatge unifamiliar.
Localització: Bear Run (Pennsilvània)

ANÀLISI MATERIAL

Materials de construcció: pedra autòctona, fusteria d'alumini, vidre i formigó armat
Sistema constructiu: arquitravat

CONTEXT HISTÒRIC

El crac del 1929 als Estats Units va ser l'origen del període que es coneix com la Gran Depressió: fàbriques arruïnades, treballadors sense feina... El 1932, en aquell país s'assolí la xifra de 12 milions d'aturats. El mateix 1932, el demòcrata Franklin D. Roosevelt va guanyar les eleccions a la presidència dels Estats Units i proposà un nou tipus... Continuar leyendo "Casa Kaufmann: Anàlisi i Descripció" »

La Nit Estelada de Van Gogh: Anàlisi i Context

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en catalán con un tamaño de 4,5 KB

La Nit Estelada de Vincent van Gogh

La nit estelada va ser pintada per Vincent van Gogh l'any 1889. Ens trobem a finals de la segona meitat del segle XIX, amb la Segona Revolució Industrial ja consolidada. Aquest període es caracteritza per descobriments i avenços científics i tècnics, així com per canvis econòmics, socials, culturals i polítics. Els valors religiosos són qüestionats pels avenços tècnics, i es busquen noves maneres de concebre l'art per adaptar-lo a les necessitats de la gent del moment. Per exemple, amb el sorgiment de la fotografia en blanc i negre, es deixa enrere el Realisme per buscar un estil pictòric on la importància recaigui en els colors per sobre de la pinzellada. Les innovacions tecnològiques arriben... Continuar leyendo "La Nit Estelada de Van Gogh: Anàlisi i Context" »

El Arte del Renacimiento: Escultura y Pintura en España e Italia

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en español con un tamaño de 4,47 KB

Escultura

Características generales

La escultura del Renacimiento se desarrolló principalmente en Italia, presentando dos tipologías: de bulto redondo o el relieve (alto, medio o bajo). El acabado podía ser liso o poco trabajado. Los materiales utilizados eran principalmente el mármol y el bronce. Se retrataban principalmente temas religiosos, mostrando la belleza ideal, buscando un mayor naturalismo, proporción, simetría y expresividad. También se representaron temas mitológicos y desnudos.

Existían dos tipos de composiciones escultóricas: abiertas (extremidades separadas del cuerpo) y cerradas (extremidades cercanas al cuerpo). En este período, la escultura se separó definitivamente de la arquitectura. La escultura renacentista... Continuar leyendo "El Arte del Renacimiento: Escultura y Pintura en España e Italia" »