Chuletas y apuntes de Arte y Humanidades de Bachillerato y Selectividad

Ordenar por
Materia
Nivel

Antropozentrismoa

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en vasco con un tamaño de 3,13 KB

ideaia nagusiak: XV eta XVI mendeak dinamismo handikoak izan ziren europan, pentsaera berri bat humanismoa eta gustu artistiko berriak agertzeak errenazimentua hostura handia eragin zuten erdi aroarekin. Erreforma protestantearen ondorioz,kristau komunitatea zatitu egin zen.

zer da humanismoa? XV. Mendearen bigarren erdian, erdi aroaren krisialdia gainditutzat jotzen da europan. Ondorioz, demografia eta ekonomia suspertu egin ziren, burgesia aberastu egin zen, eta monarkia indartu. Gizarte berri horrek jarrera kritiko bat hartu zuen Elizaren gehiegikerien aurrean. Halaber , mundua ulertzeko molde berri bat sortu zen, hummanismoa. Humanismoak gizakia jartzen zuen hausnarketa guztien erdigunean.

Azaldu antropozentrismoa: XV. Mendean pentsatzeko
... Continuar leyendo "Antropozentrismoa" »

David de Donatello: Anàlisi i Significat

Enviado por Miriam y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en catalán con un tamaño de 11,36 KB

1. Documentació General

1.1. Catalogació

  • Títol: David
  • Autor: Donatello
  • Cronologia: Vers l'any 1440

1.2. Dades Principals

  • Tipologia: Escultura exempta
  • Tema (gènere): Bíblic
  • Tècnica: Fosa en bronze (cera perduda)
  • Estil: Renaixentista florentí (Quattrocento)
  • Emplaçament: Museo Nazionale del Bargello (Florència)

2. Aspectes Preliminars

2.1. Context Històric

Políticament, proliferaven les senyories i les repúbliques autoritàries, molt orientades cap al comerç. Els governants i negociants enriquits volien exaltar el seu èxit i la seva individualitat, i trobaven en la protecció als artistes una manera de fer-ho. Són els mecenes, que feien sovint grans encàrrecs artístics, com el del David de Donatello.

2.2. Context Artístic

La Itàlia del segle... Continuar leyendo "David de Donatello: Anàlisi i Significat" »

Anàlisi d'Obres d'Art: Pintura, Arquitectura i Escultura

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en catalán con un tamaño de 14,31 KB

Pintura

Catalogació

Hem de dir el títol i l’autor del quadre, situar-lo cronològicament, dir l’estil o el moviment artístic al qual pertany, el lloc de procedència i el lloc on es troba, les dimensions, la tècnica pictòrica (fresc, tremp, oli, mosaic...), el suport (mur, fusta, tela...) i, per últim, fer una ressenya on hem de resumir allò que veiem sense detall.

Anàlisi formal

Hem d’explicar els elements plàstics, la composició i l’estil, però sense interpretar. En primer lloc, hem de parlar de la línia, després del color i de la llum i, per acabar, relacionar-los. En segon lloc, parlarem de la composició, és a dir, descriure la posició dels objectes, explicar la funció del quadre, de la perspectiva i del punt de vista.... Continuar leyendo "Anàlisi d'Obres d'Art: Pintura, Arquitectura i Escultura" »

Del Realisme al Modernisme: Art i Societat al Segle XIX

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en catalán con un tamaño de 2,99 KB

Del Realisme al Modernisme

Referents Històrics

La segona meitat del segle XIX es va caracteritzar per una sèrie d'esdeveniments històrics de gran transcendència política i social: la unificació italiana (1861), el reordenament dels grans imperis com Alemanya (1871).

A Espanya, el panorama polític s'hi va veure alterat per la Revolució del 1868, per un canvi dinàstic, la proclamació de la Primera República i la Restauració monàrquica. El creixement demogràfic, la major concentració urbana i el desenvolupament industrial van dur al replantejament de les necessitats arquitectòniques i urbanístiques de les grans ciutats i a la substitució del treball artesà pel treball mecànic.

En general, l'art va apel·lar al gust de les classes... Continuar leyendo "Del Realisme al Modernisme: Art i Societat al Segle XIX" »

Fitxa tecnica de "les senyoretes del carrer d'Avinyó

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en catalán con un tamaño de 9,07 KB

FAUVISME (inicis del S. XX)


·primers moviments d’avantguarda entre principis del Segle XX i l’esclat de la 1ª Guerra Mundial. Colors no naturalistes, Intensament vius.

·Henri Matisse que, a partir de 1899 potencial D’uns colors alliberats dels seu paper descriptiu tradicional.

·Els principals artistes fauvistes foren: Marquet, Vlaminck, Rouault, Derain.

·Els fauvistes reberen la influència en diversos Graus de figures com Van Gogh, Gauguin, i Cézanne. 

Característiques més importants de l’estil

·Intensitat extrema del color.

·Ús de colors purs utilitzats arbitràriament per Aconseguir efectes emocionals i decoratius i per donar forma a l’espai (=Cézanne).

·Ús de pinzellada solta i irregular, composicions Delirants, despreocupació... Continuar leyendo "Fitxa tecnica de "les senyoretes del carrer d'Avinyó" »

Sarcòfag dels Esposos de Cerveteri: Art Etrusc i Funció Funerària

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en catalán con un tamaño de 4,72 KB

Sarcòfag dels Esposos de Cerveteri

1. Catalogació:

Títol: Sarcòfag dels esposos de Cerveteri / Autor: Desconegut / Cronologia: 520 aC / Estil: Etrusc / Formes: Emballum rodó / Tipologia: Grup jacent / Materials: Terracota policromada / Tècnica: Modelat / Cromatisme: Policroma / Tema: Funerari / Localització: Museo Nazionale de Villa Giulia (Roma)

2. Context històric i cultural

D’entrada, no és romà, és etrusc. La civilització etrusca es va desenvolupar al centre d’Itàlia, a la Toscana (capital Florència). Hi ha qui diu que els etruscs tenen un origen oriental. Sabem poques coses dels etruscs, però sabem que era un poble molt religiós i que donaven molta importància a la vida després de la mort; per tant, els podríem comparar... Continuar leyendo "Sarcòfag dels Esposos de Cerveteri: Art Etrusc i Funció Funerària" »

Casa Milà i Pavelló Alemany: Dues Joies Arquitectòniques de Barcelona

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en catalán con un tamaño de 5,24 KB

Casa Milà (La Pedrera)

Fitxa Tècnica

  • Autor: Antoni Gaudí
  • Cronologia: 1906-1912
  • Tipologia: Civil
  • Materials: Ferro, pedra, ceràmica i maó
  • Estil: Modernista
  • Localització: Barcelona

Descripció i Anàlisi Formal

La línia corba domina la façana, formada per una planta baixa amb dues entrades independents, cinc pisos i un àtic amb terrassa. Cada pis està separat per una ondulació que recorre tota la façana i li confereix una accentuada horitzontalitat. Les finestres i balconades, modelades amb motius vegetals en ferro forjat, segueixen l'estil curvilini. A la coberta, hi ha les xemeneies. A l'interior, un pati privat descobert aporta ventilació i llum natural. Al voltant d'aquest pati, es distribueixen les plantes de manera irregular, resultant... Continuar leyendo "Casa Milà i Pavelló Alemany: Dues Joies Arquitectòniques de Barcelona" »

Estil romà imperial

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en catalán con un tamaño de 6,16 KB

MAISON CARRÉE:

Cronologia: 16 aC. Arquitecte desconegut De l’època imperial.
Es troba a una província de la Gal·lia (Nimes). És un temple d’arquitectura religiosa i està fet amb calcària rocosa.

Cronologia


-Època Imperial.


-Emperador Octaví August – primer emperador ROMà entre 31 aC i 14 aC.


-El seu període Culmínà amb un període de Pau conegut com la Pax Augusta.


-L’Imperi tenia Una sòlida estructura social, jurídica, política i comercial.


-Romanització De les terres de l’Imperi.


-Nimes (Narbonesis) província de la Gàl·lia.


-Els artistes Sotmesos a la glorificació del poder. L’art propagandístic era bàsic per Cohesionar un Imperi tan extens i divers.


-El temple el Va fer construir Agripa, mà dreta d’August, que

... Continuar leyendo "Estil romà imperial" »

Pintures murals de Sant Climent de Taüll i la Majestat Batlló: Anàlisi i context

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en catalán con un tamaño de 11,45 KB

Fitxa tècnica: Pintures murals de Sant Climent de Taüll

Les pintures murals de Sant Climent de Taüll són un dels millors exemples de pintura romànica d’influència bizantina existents a Catalunya. Les pintures, d’autor desconegut, segueixen les directrius de l’estil romànic i foren pintades seguint la tècnica del fresc en el primer quart del segle XII. Actualment es troben al MNAC.

Context històric

L’Alta Edat Mitjana és la primera etapa de l’època medieval i es caracteritza pel domini del món rural i per l’extensió del model politico-social anomenat feudalisme. Castells, monestirs i petites esglésies rurals són els edificis més representatius d’aquest període.

Quan es realitzaren aquestes pintures, en el primer quart

... Continuar leyendo "Pintures murals de Sant Climent de Taüll i la Majestat Batlló: Anàlisi i context" »

Anàlisi d'Obres d'Art: Impressionisme i Realisme

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en catalán con un tamaño de 5,17 KB

El Pensador de Rodin

Anàlisi formal

El Pensador de Rodin, una escultura exempta de bronze, va ser concebut com la figura que havia de presidir La Porta de l'Infern. Representa un home nu, amb els peus i les mans exagerats, en actitud reflexiva, amb un gran naturalisme. Tot i el realisme de l'obra, Rodin no va voler fer un retrat, sinó simbolitzar l'expressió del pensament torturat en el destí de la humanitat. Per a Rodin, la sensació de vida només es transmet mitjançant el moviment. L'escultura està poc polida, provocant en la superfície fortes ombres que transmeten el patiment de l'observador. És una escultura tancada en si mateixa. En l'estil de Rodin hi ha un profund estudi de l'escultura clàssica.

Interpretació

La finalitat primera... Continuar leyendo "Anàlisi d'Obres d'Art: Impressionisme i Realisme" »