Xenofòbia Joan fuster
Enviado por Chuletator online y clasificado en Lengua y literatura
Escrito el en catalán con un tamaño de 4,42 KB
1.1. Identifica una de les idees que Fuster utilitza
- “Cadira”: L'autor ens compara la cadira amb l'ou de Colom i per una altra banda diu que per a que una cadira sigui perfecta no depén del material sinó de l'arquitectura. Una concepció de la vida lliure de patiment
- “Covardia”: la por com a tret compartit per totes les persones. Si ens comparam uns als altres, tots arrivam a ser covars.
- “Escepticisme”: reivindicació del dubte metòdic
Per descriure aquest terme ho fa amb sis aspecetes diferents:
• l'aspecte intel.Lectual: persones raonables
• l'aspecte moral: pràctica del sarcasme com a forma de caritat
• l'aspecte social: no serà mai ni un assassí ni un heroi
• l'aspecte polític: no fan les revolucions, només les preparen
• l'aspecte tècnic: és sensible al temps, a la història…
• l'aspecte literari: l'escepticisme és incompatible amb la poesia literaria, …
- “Gent”: Quan parlam de “ la gent” mai volem al.Ludir-nos a nosaltres mateixos.
La idea de l’altre: jo soc jo en relació als altres.
Puntuació per a modular el discurs (dos punts).
“La gent és un tema universal. Als altres els passen les coses roïnes. La gent són els que s’enganyen. Pensar en l’alteritat és obrir-se a l’exercici de la llibertat.
- “Lectura”: llegir és seguir vivint, i cadascú ho fa a la seua manera.
- “Rellotge”: la tecnologia varia la percepció del temps
- “Ser”: [aforisme]: ens imaginem distints de com som per a sobreviure
- “Xenofòbia”: la identitat de grup es construeix contra un altre grup. “xenofòbia” és la contrapartida de “gent”.Fuster demostra que és molt incisiu: quan dic “pàtria” necessite separar-me de les altres comunitats.
Ironia: “crims salvatges i poemes preciosos”, “abusos remuneradors”.
1.2 l'estil de Fuster en aquest fragment
Cadira: És un text assagístic que pretén persuadir el lector. Està escrit en un registre estàndard amb elements propis de l'oral. S’utilitza la primera persona del plural per a incloure al lector a la lectura