El violí d'Auswitch

Enviado por Chuletator online y clasificado en Lengua y literatura

Escrito el en catalán con un tamaño de 7,01 KB

I capítol

1/12/1991

Nauman (guàrdia de la reserva)

Jueva – morta per sobreviure (menjar)
.

Munició emprada

Desembre 1991.

Narrador à 1a Persona. Desconegut. Músic – forma part d’un trio musical.

Concert – 200 anys després de la mort de Mozart.

Cracòvia ciutat de bons músics. 

Regina – violinista-

violí

Fotocòpies de les Fotocopies del violí.

Daniel – oncle à qui va Fer el violí. Personatge principal que en el primer capítol tan sols és esmentat.

Cites à no n’hi ha.

El violí ha viscut una sèrie de peripècies Però la intriga no serà respecte el violí.

II capítol

Cita à fa referència a L’obra de Dante “Divina comèdia, VI” – Infern.  (ens situa en la situació on ens trobarem).  Traducció feta per Andreu Febrer.

Referència documents reals: 1942- Formulari de Càstigs i assots (real) . + Càlcul de rendibilitat.

EL capítol pròpiament comença amb el que serà El protagonista: Daniel – fuster, ebenista. (però en realitat es lutrier- fa Violins).

Situació: “camp de concentració dels Tres Rius”.

Horari laboral: de 12 hores.

Narrador à 3ra Persona omniscient.

Sauckel à comandant.
“ Gegant sàdic i refinat”. 

Rascher à metge.

Eva à promesa d’en Daniel.

Proritat màxima à menjar. En Daniel li es igual perdre la seva dignitat  (joc de les pomes el comandant envers dels

Somni : Obsessió de poder crear un instrument Amb un bon so – premonició del que després vindrà.

Freund- mecànic amic del Daniel.  Li fa saber a en Daniel que al Eva esta bé i La Regina s’havia salvat gràcies a un oficial alemany que els havia tret dins De caixes de roba ( a ella i altres nens) i ara ella estava a casa d’un amics Seu que es deia Rudi i era ari. Fan passar a la Regina per la seva neboda i també Passa a ser ària.

Daniel ha estat quatre dies en una cel·la Castigat per haver-se adormit.

III Capítol

Cita: Salm 106. (llibre bíblic. Els textos contenen Anotacions dels títols, litúrgiques i musicals, ja que estaven preparats per a Ser cantats amb acompanyament musical.) El cant 106
Crida a la fidelitat, on remarcaran la història Del poble (patriarques, èxode, desert, terra promesa) i fan una crida a la Fidelitat del poble.

Ho explica el diari del metge del camp.

Rascher à pretén fer un Experiment. Congela als homes i després els posa entre dues dones nues per Veure si s’escalfa.

Li repugna que una noia d’aparença ària sigui Capaç de denigrar-se ajuntant-se amb una raça inferior “més valen 6 mesos de Bordell que 6 mesos de carn”.

Crostó -> obsessió pel menjar

Desaparició del seu amic per l’experiment.

IV Capítol

Cita: Agustí Bartra “L’arbre de foc”. Publicat després de l’èxode republicà. Les vivències agredolces de la guerra, La desolació i la melangia pel país esmicolat, però també l’esperança, l’amor i La solidaritat entre els companys.

1944- Seguretat (filferrades) – Auschwitz.

Narrador omniscient.

Capítol ple de terminologia de la construcció Del violí.

Construir el violí és millor que anar a la Pedrera.

La construcció del violi fa que ell pugui Gaudir de l’ofici en un espai de tranquil·litat, que aquesta tranquil·litat Només serà interrompuda pel comandant i el metge.

L’olor de la fusta el transporta en un espai Conegut on ell pot gaudir. – des dels 14 anys.

“Un violí pot sobreviure.”

Números en que s’identificaven els presos = Pèrdua de la identitat.

Desconeixia el temps del qual disposava per Acabar el violí.

Referències al menjar (un altre cop). à sopar Dels dos vespres de pasqua – plats típics.

Arribada de la primavera – ja no fa tant fred. Ja no hi ha núvols – possible llum que lliga amb la fina que ell fa i la Primavera.

Tota la Pau es trenca amb l’arribada del Comandant i el metge – el neguiteja per si el castiguen.

Acaba à “l’expedició de Cacera”.

Llenguatge especialitzat. 

Entradas relacionadas: