El violí d'Auswitch
Enviado por Chuletator online y clasificado en Lengua y literatura
Escrito el en catalán con un tamaño de 7,01 KB
I capítol
1/12/1991
Nauman (guàrdia de la reserva)
Jueva – morta per sobreviure (menjar)
.
Munició emprada
Desembre 1991.
Narrador à 1a Persona. Desconegut. Músic – forma part d’un trio musical.
Concert – 200 anys després de la mort de Mozart.
Cracòvia ciutat de bons músics.
Regina – violinista-
violí
Fotocòpies de les Fotocopies del violí.
Daniel – oncle à qui va Fer el violí. Personatge principal que en el primer capítol tan sols és esmentat.
Cites à no n’hi ha.
El violí ha viscut una sèrie de peripècies Però la intriga no serà respecte el violí.
II capítol
Cita à fa referència a L’obra de Dante “Divina comèdia, VI” – Infern. (ens situa en la situació on ens trobarem). Traducció feta per Andreu Febrer.
Referència documents reals: 1942- Formulari de Càstigs i assots (real) . + Càlcul de rendibilitat.
EL capítol pròpiament comença amb el que serà El protagonista: Daniel – fuster, ebenista. (però en realitat es lutrier- fa Violins).
Situació: “camp de concentració dels Tres Rius”.
Horari laboral: de 12 hores.
Narrador à 3ra Persona omniscient.
Sauckel à comandant.
“
Gegant sàdic i refinat”.
Rascher à metge.
Eva à promesa d’en Daniel.
Proritat màxima à menjar. En Daniel li es igual perdre la seva dignitat (joc de les pomes el comandant envers dels
Somni : Obsessió de poder crear un instrument Amb un bon so – premonició del que després vindrà.
Freund- mecànic amic del Daniel. Li fa saber a en Daniel que al Eva esta bé i La Regina s’havia salvat gràcies a un oficial alemany que els havia tret dins De caixes de roba ( a ella i altres nens) i ara ella estava a casa d’un amics Seu que es deia Rudi i era ari. Fan passar a la Regina per la seva neboda i també Passa a ser ària.
Daniel ha estat quatre dies en una cel·la Castigat per haver-se adormit.
III Capítol
Cita: Salm 106. (llibre bíblic. Els textos contenen
Anotacions dels títols, litúrgiques i musicals, ja que estaven preparats per a
Ser cantats amb acompanyament musical.) El cant 106
Crida a la fidelitat, on remarcaran la història
Del poble (patriarques, èxode, desert, terra promesa) i fan una crida a la
Fidelitat del poble.
Ho explica el diari del metge del camp.
Rascher à pretén fer un Experiment. Congela als homes i després els posa entre dues dones nues per Veure si s’escalfa.
Li repugna que una noia d’aparença ària sigui Capaç de denigrar-se ajuntant-se amb una raça inferior “més valen 6 mesos de Bordell que 6 mesos de carn”.
Crostó -> obsessió pel menjar
Desaparició del seu amic per l’experiment.
IV Capítol
Cita: Agustí Bartra “L’arbre de foc”. Publicat després de l’èxode republicà. Les vivències agredolces de la guerra, La desolació i la melangia pel país esmicolat, però també l’esperança, l’amor i La solidaritat entre els companys.
1944- Seguretat (filferrades) – Auschwitz.
Narrador omniscient.
Capítol ple de terminologia de la construcció Del violí.
Construir el violí és millor que anar a la Pedrera.
La construcció del violi fa que ell pugui Gaudir de l’ofici en un espai de tranquil·litat, que aquesta tranquil·litat Només serà interrompuda pel comandant i el metge.
L’olor de la fusta el transporta en un espai Conegut on ell pot gaudir. – des dels 14 anys.
“Un violí pot sobreviure.”
Números en que s’identificaven els presos = Pèrdua de la identitat.
Desconeixia el temps del qual disposava per Acabar el violí.
Referències al menjar (un altre cop). à sopar Dels dos vespres de pasqua – plats típics.
Arribada de la primavera – ja no fa tant fred. Ja no hi ha núvols – possible llum que lliga amb la fina que ell fa i la Primavera.
Tota la Pau es trenca amb l’arribada del Comandant i el metge – el neguiteja per si el castiguen.
Acaba à “l’expedició de Cacera”.
Llenguatge especialitzat.