Per que la vida sembla difícil de definir pel que és?

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 10,01 KB

DISTORSIONS COGNITIVES:


  • Pensament tot o res: ser extremista (blanc o negre)

  • Sobregeneralització: per 1 fet negatiu considerar tot sortirà malament.  

  • Desqualificar el positiu: Treure imp aspectes positius i donar lectura negativa.

  • Saltar a conclusions: assumir alguna cosa negativa quan no hi ha dades empíriques per a això:

    • Lectura del pensament


      : pressuposar pensaments altres
    • Anticipació negativa


      : predir esdeveniments abans que succeeixin i actuar en conseqüència. 


  • Magnificació (catàstrofe) o minimització: Exagerar la importància d’un fet o reduir-la al mínim. Centrar-se en els defectes, donar-li + imp a la part -.

  • Raonament emocional: Formular arguments basants en com es sent en lloc de la realitat objectiva.

  • Els Hauries: Imperatius. Exigències rígides q es pensa q haurien d’aplicar-se sense importar el context situacional.  

  • Etiquetatge: sobregeneralització aplicada al comportament humà. Assignar nom en vers de descriure conducta.

  • Personalització: Atribuir-se la culpa d’allò final a un mateix.


Tècniques per millorar l’assertivitat

  • El disc rallat


    : repetint una i altra vegada allò que hom vol dir.  
    • “Entenc el que em dius, però…” “Comprenc, però no m’interessa…”

  • Asserció negativa:


    enfrontar propis errors quan s’han comès i crítiques q aquests generen quan són reals, sense donar excessives ustificacions. Acceptar errors com el que són, errors i res més, sense sentir-nos culpables. 
    • “no hauria d’haver fet això, ha estat una falta de consideració” “ em sap greu… “ “té tota la raó”. 

  • El banc de boira:


    tècnica quan algú fa una critica q intenta manipular, o fa xantatge emocional. Consisteix en no negar les crítiques, ni contraatacar, sinó donar raó a la persona en allò que pot haver de cert en la crítica que ens fa, però negant-lis, alhora, a entrar en majors discussions. 
    • “És possible”, “potser tens raó”, “segur que a tu t’ho sembla”, ho tindré en compte”, “quan comprengui que això em convé ho faré…”

  • Compromís viable o auto-revelació:


    aconseguir q les dues persones obtinguin part del que volen i arribin a un compromís viable partint de l’autorevelació, és a dir, de proporcionar informació del q hom sent i pensa x facilitar el diàleg.

EMOCIONS seves funcions són: 

  • Assenyalar fets són importants x benestar i la vida, ja sigui per la seva perillositat o pel potencial de plaer. 

  • Impulsa a actuar, x acabar amb el perill o malestar, per acostar-nos i mantenir font del benestar.

    • Font d’informació que més influeix a l’hora de prendre decisions


1.1.2 SENTIMENTS

  • El sentiment és quelcom interior i viscut amb un mateix. 

  • Són emocions que la persona és capaç d’identificar, classificar i valorar

  • Són vivències subjectives i voluntàries. 

  • És la sensació conscient de les reaccions emocionals. 

  • Impliquenprocés de reflexió sobres les pròpies emocions; són més profunds que les emocions i perduren en el temps. 




Entradas relacionadas: