La vicaria context

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en catalán con un tamaño de 8,25 KB

 

AFUSELLAMENT DEL 3 DE MAIG/Goya: Tema-fet històric, família renuncia al tro a favor de Napoleó.Massacre amb tropes musulmanes, l'endema els van afusellar,culpables de la revolta del poble.1808-1814 guerra del frances,episodi d'aquesta guerra.A1814 Napoleó ho perd tot i a Espanya tornen els reis.El quadre commemora un fet anterior. DESCRIPCIÓ: El de blanc esta a la banda dels afusellats,contrari als qui ausellen ( reprimits i repressors).Actua amb un gezt heroic,valentia,tapan-se la cara aterroritzada de por.Es una reacció imaginaria,simagina com podria ser. Els que van a morir se'ls tapa la cara per no pintarlos com a persona, maten oer osi sinó per obligació,els despersonifica pq no es un quadre de bons i dolents(eviten q els dolens ho siguin mes del que ho son) L'ESCENARI es un turo amb Madrid de fons, a lalba. FORMA: pintura sobre tema que es pinta a l'oli.Composició: el punt de vista es darrere els soldats.Dos grups,esquerra afusellats i dreta afuselladors. El llum els separa i els ilumina cap a dalt i cap a lesquerra,no es casualitat la roba de lhome ho fa per donarli protagonisme i destacar la sang.Les escopetes estan molt a prop per donar un afecte mes dramatic que si estes a una certa distancia, mes cruel.No es gaire partidari del dibuix,tendeix a la pinzellada.Llum clarobscur. ESTIL: 1919, per lepoca podria ser romanticisme,neoclasicisme,moí no es va classificar en cap estil concret.

ROMANTICISME :


Trencamen amb neoclassicisme predomini del color sobre el dibuix.Pinzellades rapidez, les composicions están plenes de dramaisme.TEmes habituals eren esdevenim. Historics.  “La llibertat guiant el poble”Tema: 
Revolució de 1830 a París. Dóna el missatge del triomf de la llibertat. Hi ha una barricada. Es veu Notre-Damm.

Personatges:

LA LLIBERTAT (Marianne) Té un pit a l’aire perquè se li ha trencat el vestit. A l’altre mà té un fusell. Va descalça i porta un gorro frigi. No implica cap Realisme.
Hi ha estudiants, burgesos, obrers, soldats morts..

Composició:

 Recorda al rai de la medusa pel triangle. 

Forma:

 La llum remarca la noia.        

“El rai de la medusa”

 Fet històric .Medusa  Vaixell que va naufragar en una tempesta. El van donar per desaparegut. Els oficials van sobreviure. Un altre vaixell va trobar més supervivents i van explicar que els oficials els van abandonar. Ells van construir-se una balsa (rai).Es veu el rai amb els supervivents. Els morts són cossos esquelètics, semi-nus. 

Composició:

Piràmide. IN CRESCENDO. A la part de baix hi ha els morts. Un nivell més amunt hi ha gen que està entre la vida i la mort. A dalt hi ha els que tenen l’esperança.

Realisme


Nou tema: Mostrar la realitat sense el punt de vista subjectiu. Captar la realitat sense implicar-s’hi, sense idealitzar. No busquen bellesa ni sensacions sublimes. El pintor capta moments de la realitat. Apareixen treballadors.                           L'ENTERRAMENT A ORNANS(COURBET), Personatges reals que Courbet coneixia, 2 funcionaris en vermell, dones i homes separats pel sexe, l'alcalde, la vídua,advocat,un burges, l'enterramorts..El prota no es la mort, es l'excusa per mostrar el poble.FORMA: pintat a l'oli .Compo: protagonistes al costat dels altres,una composició molt senzilla,equilibrat(mateixa quantitat de personatges).Colors molt apagats i amb poca varietat,llum uniforme,hi ha dibuix i estan reseguitsHoritzontal, senzill, ocupa tot el quadre, equilibrat i amb vista panoràmica.

 Colors Foscos, apagats i poca varietat. Llum uniforme..  

LA VICARIA

Tema


Part d’un casament, firmant els papers a la Vicaria, una dependència de l’Església. No sembla de l’època ja que la vestimenta que porten no s’ediu. Però té èxit per què és exòtic. És una pintura de gènere: per què és realista però és el que menys realista és. Va tenir més valor.

Personatges

Dos toreros, una maja, capellà, testimonis, els nuvis..

Forma

Detallisme PRECIOSISME IMPRESSIONISME (pinzellades que són inacabades i que deixen entreveure el que hi ha) La Vicaria té més importància que els personatges. És luxosa però és més imaginada.

Composició:

Els personatges importants estan al fons del quadre i els personatges que són desconeguts i exòtics els situa a davant.5 grups de persones: 1- Els capellans separats 2- Nuvis 3- Massa de gent 4- Desconeguts misteriosos (que demanen diners per què els treguin del purgatori) 5- Els toreros exòtics. Hi ha un braser per què s’equilibri el quadre i també la carta, que serveix per crear un focus d’atenció i misteri.


La vicaria” Tema: Part d’un casament, firmant els papers a la Vicaria, una dependència de l’Església. No sembla de l’època ja que la vestimenta que porten no s’ediu. Però té èxit per què és exòtic. És una pintura de gènere: per què és realista però és el que menys realista és. Va tenir més valor. Personatges: Dos toreros, una maja, capellà, testimonis, els nuvis.. Forma: Detallisme PRECIOSISME IMPRESSIONISME (pinzellades que són inacabades i que deixen entreveure el que hi ha) La Vicaria té més importància que els personatges. És luxosa però és més imaginada. Composició: Els personatges importants estan al fons del quadre i els personatges que són desconeguts i exòtics els situa a davant. 5 grups de persones: 1- Els capellans separats 2- Nuvis 3- Massa de gent 4- Desconeguts misteriosos (que demanen diners per què els treguin del purgatori) 5- Els toreros exòtics Hi ha un braser per què s’equilibri el quadre i també la carta, que serveix per crear un focus d’atenció i misteri.









Entradas relacionadas: