Tipus de plans segons angulació
Enviado por Chuletator online y clasificado en Plástica y Educación Artística
Escrito el en catalán con un tamaño de 10,33 KB
L’ENQUADRAMENT:és la part de la realitat que veiem a través del visor de la càmera i que determina allò que l’espectador veurà.
El format ha anat variant, passant de pantalles més quadrades a més panoràmiques. Avui en dia l’estàndard establert amb l’entrada de l’HD en l'àmbit domèstic és el 16:9.
Cadascun dels quadres fotogràfics d’una pel·lícula es diu fotograma.
A les pel·licules se'n projecten 24 per cada segon.
Cel·luloide: Base de les pel·lícules. Es tracta d'un suport origínàriament de nitrat de cel·lulosa, material molt inflamable,
Projector: Aparell per visionar pel·lícules sobre una pantalla per projecció optico-mecànica. Està format per
una font lluminosa, un condensador òptic, un sistema electromecànic
Fonògraf: Aparell que enregistra i reprodueix les vibracions de la veu humana o de qualsevol altre so.
Efecte phi: És el fet psíquic de la visió que permet que es vegi en moviment una imatge,quan en realitat es tracta d'una projecció successiva d'imatges fixes.
Persistència retinal:Tot moviment visual es descompon en trams o parts, i la visió ho recompon sumant les unitats (impressions)
PLÀ: unitat narrativa més petita. Tipus:
GPG: mostra un gran escenari, paisatge o una multitud
PG:mostra un escenari ampli que inclou el personatge
PC:petit grup de persones,interessa l’acció.
PS:pers.De cap a peus (narratiu)
PA: pers.De cap a genolls
PM: persona tallada per la cintura
PP rostre del personatge, ens apropem al mon interior del pers.I els seus sentiments.
PPP: expressivitat del personatge
PD: a la pantalla veiem una part del cos o un objecte, pot tenir un valor descriptiu, narratiu, simbòlic o dràmatic.
ANGULACIÓ DE CÀMARA:
Normal: alçada dels ulls del personatge
Picat: per sobre de l’objecte,pers. Petit o indefens
Contrapicat: per sobre de l’objecte, pers. Important grandessa
Angle incl·linat: produeix intranquil·litat, i inseguretat
ESCENA: conjunt de plans relacionats entre ells, amb una contïnuitat de espai temps i acció
SEQÜÈNCIA: escenes amb una unitat narrativa, dramatica dotada de sentit
EL PLA SEQÜÈNCIA:persegueix el pers. Sense talls fins que acaba l’acció(no muntatge)
PLA SUBJECTIU: mostra allo que veu el pers.Camara transforma en el personatge.
CAMARA OBJECTIVA:la camara adopta un punt de vista neutre
PLA “MASTER”: seqüencia que es roda en un sol pla, presentar la continuitat d’una acció
PLA DE RECURS:
CAMP: espai vist per la cámara i limitat per l’enquadrament
FORA DE CAMP: acció o dialeg que te lloc fora de l’enquadramentpero forma part de l’escena
PROFUNDITAT DE CAMP: distancia que hi ha l’objecte + proper i el + llunyà que es veuen amb nitidesa. PLA-CONTRAPLÀ: conjunt de plàns seguints dos pers.Diferents es troben en un duel.