Tipus d'educació: formal, no formal i informal

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 4,32 KB

Tipus d'educació: E. Formal:

L'educació formal també coneguda com a formació reglada. És el procés d'educació integral correlacionat que abasta els nivells educatius i que comporta una intenció deliberada i sistemàtica que es concreta en un currículum oficial amb objectius, aplicat amb un calendari i horari definits. És l'aprenentatge ofert normalment per un centre d'ensenyament o formació, amb caràcter estructurat i normalment amb certificació final. L'educació formal bàsicament va dirigida a infants i joves, encara que cada cop més a adults. Educació = escolaritat i per això l'assistència a classe és obligatòria. Es creu que a més escolaritat à més educació. Finançament públic.

E. NO FORMAL:

L'educació no formal és l'aprenentatge que s'obté en activitats intencionades de la vida quotidiana relacionades amb la feina, la família i/o l'oci. L'objectiu fonamental no és educatiu, sinó d'estímul de les capacitats de l'individu. Freqüentment sorgeix a partir de grups o organitzacions comunitàries. No acostuma a estar tan estructurada com l'educació formal, i normalment no condueix a cap certificació oficial, ja que ha estat creada expressament per satisfer determinats objectius.

E. INFORMAL:

L'educació informal és un procés d'aprenentatge continu i espontani que es realitza fora del marc de l'educació formal i l'educació no formal. És la que es rep a casa, al carrer, als mitjans de comunicació, per internet i en totes les experiències quotidianes. És un fet social no determinat, s'aprèn de manera no intencional, és a dir amb la interacció de l'individu amb l'ambient, amb la família, amics, i tot el que l'envolta. UEC: Unitat d'escolarització compartida: donen resposta a les necessitats d'un tipus d'alumnat amb problemes de comportament, conductes agressives... CEE: Centre d'educació especial: donar resposta a les necessitats, garantir la provisió d'ajudes als alumnes, impulsar noves formes d'intervenció. Serveis i recursos d'educació no formal: CDIAP: centre de desenvolupament infantil i atenció precoç. Infants que en condicions normals no arriben a un desenvolupament adequat a la seva edat i necessiten una atenció per aconseguir-ho. Infants que presenten malformacions evidents, defectes congènits, lesions cerebrals de qualsevol origen i d'altres anomalies. Infants que en condicions normals no necessiten aquesta atenció, però el medi familiar i social en què viuen poden fer-la necessària. CSMIJ: Centre de salut mental infantil i juvenil Els centres de salut mental infantil i juvenil (CSMIJ) s'ocupen de pacients fins als 18 anys. Els equips que presten aquesta atenció són multidisciplinars i estan formats per psiquiatres, psicòlegs, treballadors socials, personal d'infermeria, entre d'altres. HDA: Hospital de dia per a adolescents: Són unitats assistencials d'hospitalització parcial amb diferents recursos terapèutics, on s'atenen adolescents en situació de crisi, als qui no els és suficient el règim ambulatori. Atenció domiciliària: L'alumnat en edat d'escolaritat obligatòria, que per patir malalties prolongades no pugui assistir al centre docent durant un període superior a 30 dies, podrà rebre atenció educativa al domicili familiar i un professor es desplaçarà al domicili per assegurar la continuïtat dels aprenentatges. El docent que realitzi l'atenció domiciliària ha de coordinar-se amb el professor/a tutor/a designat pel centre i el professorat del centre hospitalari, amb la finalitat de fer el seguiment del procés d'aprenentatge de l'alumne/a. Ciber@ules: Espai obert on els infants hospitalitzats es relacionen amb altres infants i les seves famílies en un entorn d'oci i comunicació. Flipped: El professor prepara un vídeo amb la lliçó teòrica, que els alumnes s'hauran de mirar a casa seva. L'aula esdevé el lloc on els alumnes treballen per equips, fan els deures, resolen els dubtes i reben una atenció més personalitzada del mestre. Avaluació formativa i Avaluació formadora. A formativa: té com a finalitat coneixer el procés d'aprenentatge de l'alumne per tal de proporcionar ajut pedagogic adequat a les necessitats. A formadora: es converteix en formadora quan l'alumnat s'apropia dels criteris d'avaluació. Objectiu es facilitar els instruments d'avaluació final. Permet l'autoregulació de l'alumnat.

Entradas relacionadas: