Teories de procés i tècniques de promoció en l'àmbit laboral

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,05 KB

Teories de procés:

Segons Vroom, tot l'esforç humà es du a terme amb l'expectativa d'un cert resultat o d'unes conseqüències. Aquestes poden ser negatives o positives.

Hi ha dos tipus:

Al·licients extrínsecs:

  • Pes de les normes: la possibilitat de rebre una sanció en cas de no complir les constitueix un incentiu.
  • Incentius generals: constituir una la política de sous, salaris i prestacions extrasalarials a l'empleat per ser treballador de la mostra empresa independentment del seu nivell de rendiment.
  • Incentius individuals o en grup: donar primes en funció de l'assoliment de determinats objectius o compliment de normes.
  • Lideratge: referència a l'actitud i el comportament més o menys carismàtic del cap. A mesura que el cap tingui la capacitat de crear un clima laboral cordial i respecte augmentarà la motivació.

Al·licients intrínsecs:

  • Implicació en la tasca i objectius: és el grau en què el treball o els objectius de l'empresa contribueixen en la imatge que la persona té de si mateixa.

Tècniques de promoció:

  • Promoció a la feina: l'estructura de l'empresa tendeix a tenir menys nivells, i hi ha pocs treballadors que poden pujar de categoria professional i són molts els que estan qualificats per fer-ho.
  • Política salarial.
  • Ambient de treball: ens referim a tot allò que envolta els treballadors al seu lloc de treball i al treballador per si mateix. Influeix directament en la salut i la motivació i rendiment del treballador.
    • Ambient físic: temperatura, soroll, humitat...
    • Ambient psíquic i social: les noves tecnologies i l'automatització manca de la comunicació i de la relació amb els altres.
Valoració persona:lloc de treball: els departaments de selecció de personal cada vegada tenen més en compte que els mèrits de les persones s'adequin al lloc de treball que ofereixen.Contacte psicològic: quan una persona entra a treballar a una empresa hi ha una sèrie d'expectatives o acords entre l'individu i l'organització que no estan escrits però hi ha possibilitats de satisfer al treballador.

Exemples de tècniques de motivació en una empresa:

  • Assumir més responsabilitats, millores econòmiques, escoltes pels nins als centres de treball, regals de Nadal, assegurances mèdiques privades...
  • Clima laboral: les tècniques de negociació influeixen en la satisfacció dels treballadors i per aquest motiu en la seva productivitat creant un bon clima laboral.
  • Automotivació i autoestima: és molt freqüent que un treballador respongui que no se sent motivat quan li demanen pel rendiment que és escàs. Hem de reconduir la situació mostrant una posició activa. L'autoestima és negativa o positiva que fa un de si mateix.
  • Formació laboral: la formació comporta grans beneficis per al treballador. Autorrealització, satisfacció laboral, més eficàcia a la feina, possibilitat de promoció, augments de retribucions, facilitat d'integració...

Entradas relacionadas: