Teories del Joc i Organització d'Esdeveniments Esportius
Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Psicología y Sociología
Escrito el en catalán con un tamaño de 6,71 KB
Teories del Joc
Canalització dels Comportaments Antisocials
Quan un nen simula el joc de lluita, està descarregant els instints agressius de forma pacífica i sense superar les normes de la societat actual.
Teoria Laboral del Joc
Wundt creu que el joc neix del treball. Mentre un nen juga, està aprenent a utilitzar l'energia que, amb el pas dels anys, utilitzarà per treballar. El joc busca un resultat de plaer, que evolucionarà a treball útil. Ho tracta des de la perspectiva humana només del joc.
Teoria de la Immadesa Infantil
W. Stern: el nen que desitja ser protagonista del món real, però l'adult li ho impedeix. El joc li ho permet i l'allibera.
Teoria Freudiana
Sigmund Freud: el nen pot manifestar els desitjos, conflictes o impulsos que no pot expressar al món real. Solucionar els conflictes, donar-los sortida. 3 funcions:
- Funció Catàrtica
- Funció Reparadora
- Funció de reproducció de situacions plaents
Teoria de la Funció Diagnòstica del Joc
M. Klein i E. H. Erikson: disfressa per manifestar i projectar els seus impulsos lliurement en la realitat.
Teoria Piagetiana o Teoria de l'Estructura del Pensament
El joc evoluciona amb el nen:
- Intel·ligència sensomotriu: 0-2 anys, jocs sensomotors
- Intel·ligència preoperatòria: 2-7 anys, jocs simbòlics o de fantasia
- Intel·ligència operativa concreta: 7-11 anys, jocs de regles
- Intel·ligència operativa formal: 11-14 anys, jocs de regles
Teoria del Joc com a Imitació i Exploració
- Funció sensomotriu: activitats de precisió i habilitat
- Funció articuladora: jocs on apareix la memòria i la cognició
- Funció socialitzadora: jocs on existeix participació grupal i distribució de funcions i rols
Teoria del Joc com a Instrument d'Afirmació del Jo
J. Chateau: el nen utilitza el joc per provar-se, superar-se, vèncer dificultats, realitzar conquestes personals.
Teoria del Joc com a Compensació Afectiva
E. Claparède: el nen pot recuperar protagonisme, servint per afavorir l'autoestima i autoafirmar-se. El joc com a element de compensació afectiva que posseeix el nen.
Organització d'Esdeveniments Esportius i Lúdics
Esdeveniment
És una actuació en temps real que pretén assolir uns objectius amb un públic determinat.
Objectius
Educar, buscar un campió, donar a conèixer o promocionar, motivar, celebrar.
Particularitats dels Esdeveniments Esportius
- Els esportistes són la part més important de l'acte.
- Acostumen a tenir gran complexitat tècnica, normativa i de necessitats de material.
- Són irrepetibles, és a dir, no hi ha possibilitat de rectificar.
El Procés d'Organització
Fase 1: Investigació
- Analitzar què s'ha fet anteriorment o semblant.
- Definir objectius i el perquè.
Preguntes clau:
- Què volem? Educar, buscar un campió, donar a conèixer o promocionar, motivar, celebrar, sobretot comunicar.
- A qui va dirigit? Primària, secundària...
- Quants?
- Quan? Horari lectiu o no? Matí o tarda? Estiu, hivern? Temporada alta o baixa? etc.
- On? Platja, parc, muntanya...?
- Què? Activitats lúdiques, esportives, altres...?
Fase 2: Disseny
És la fase creativa, determinar els desitjos i necessitats que tenen els participants.
- Identificar les principals necessitats:
- Recursos humans
- Recursos materials
- Pressupost estimat
- Localització de l'acte
- Contacte amb possibles patrocinadors i/o col·laboradors
La pluja d'idees (brainstorming): és el procés per mitjà de compartir idees i conceptes creatius sense crítica. És la base de l'organització:
- Idees clares del que es vol fer.
- Procés de treball.
- Evitar perdre temps planificant activitats no adequades.
Fase 3: Planificació
- Es defineix el concepte i els continguts.
- Establir un llistat detallat del material i tasques.
- Crear un calendari (time-line) establint dates límit.
- Crear un equip de treball i repartir les tasques.
- RRHH: definir clarament el perfil que es necessita a cada lloc.
- Buscar l'espai:
- Representa el cost.
- Imatge.
- Atendre la seguretat.
- Elaborar informació: díptic, dossier, etc.
Fase 4: Coordinació
Una vegada dissenyat i planificat, cal fer-ho encaixar tot (Objectiu = Improvisar el menys possible).
- Seleccionar els proveïdors per als materials i controlar els terminis d'entrega, per tenir-ho abans de l'acte.
- Realitzar visites (in situ) amb les empreses que fan alguna instal·lació durant l'esdeveniment.
- Mantenir reunions periòdiques amb l'equip de treball amb més responsabilitat.
- Posar nom a cada lloc de l'esdeveniment que necessiti control.
- Preveure i dissenyar la senyalètica de l'esdeveniment.
- Atendre qüestions de protocol:
- Creació de les invitacions, a qui s'han d'enviar, crear i localitzar les bases de dades amb les adreces i enviar-les a temps o no enviar-les.
Fase 5: Execució
És la fase crítica, no hi ha opció de rectificar.
- Si el treball anterior s'ha fet bé, l'organitzador hauria d'estar tranquil i fer poca feina.
- Molt important per assolir l'èxit:
- Tots els col·laboradors han de tenir molt clara la seva tasca.
- Establir ponts de direcció per poder atendre possibles problemes.
- No deixar res a l'atzar, i preveure tots els detalls.
- Pensar que sempre sortiran problemes.
Fase 6: Valoració i Memòria Final
- Cal realitzar valoracions al llarg de tot el procés per tal de poder controlar la implementació i garantir l'èxit.
- La valoració final és la base per a l'organització de futurs esdeveniments, siguin similars o nous.
- Cal elaborar una memòria clara i extensa de totes les accions i documents realitzats, ens estalviarà molta feina en properes edicions.
- És important recollir les opinions i suggeriments dels participants; (una queixa és un regal).