Teknika kualitatiboa

Enviado por Chuletator online y clasificado en Matemáticas

Escrito el en vasco con un tamaño de 6,05 KB

FRANKFURTEKO ESKOLA

-XX. Mende bukaerako pentsamendu kritiko multiziplinatua (filosofia, soziologia, ekonomia, zuzenbidea, psikologia…).

-Gizarte industrialeko gizartea aztertu eta ondorio kritikoak atera dituzte:

  1. Ekonomia kapitalistak ez du humanitatearen garapen soziala lortu (desberdintasun, diskriminazio ekonomikoak handiagotu dira)
    .

  2. Filosofiak alternatiba sozial-etikoak sortzen lagundu beharko luke.
    Gizarte zibila iratzarri esnatu (benetako demokrazia aldarrikatu).

  3. Progresua ez da termino ekonomiko industriala soilik. Aurrerabidea helburu soziala, morala da ere: ongizatea, askatasuna, emantzipazioa, bakea...

  4. Ideologia tekniko-zientifikoak gizartearen eta moralaren aurkako zapalkuntza sortu du: Politika armamentistikoa, armagintza nuklearra…

Zientzia eta teknika demokratikoak ez diren erakunde ekonomiko-militarrek kontrolatu eta humanitatea bera arriskuan jarri du. Zientzia eta teknikaren aplikazio etiko-soziala:

-Bizitzak salbatzeko osasun praktikak.

-Gosetearen amaitzeko praktikak

-Zientzia eta teknikaren aplikazio instrumentala suntsiketarako armagintza---> gizartea kontrolatzeko teknologia.Jarraian oso laburki pentsalari Alemaniar hauen ezaugarri nagusiak jasoko ditugu.

  1. Marxismo demokratikoa eguneratzen saiatu ziren (Errusiako stalimismotik ihes eginaz).

  2. Kapitalismoa zientzia eta teknika jendea manipulatu eta kontrolatzeko erabili du.

  3. Filosofiak errealitatearen kritika sistematikoa burutu beharko luke eta alternatibak aurkeztuz.

  4. Gizarte emantzipazio, askapen edo justizia milioika pertsonek duten ametsa da (garai ilunen adierazle).

  5. Aurrerapen tekniko-industrial bezain garrantzitsua garapen etiko-sozioa da (GGEEn garapena).

  6. Hazkunde ekonomikoaren aitzakipean interes sozio-etikoen aurkako erabaki larriak (inguru ekologikoa kaltetuz…).

  7. Botere ekonomikoa erabakitzaile izatea pasa da (agintari erreala ez da politikoa, ekonomiko-finantzieroa da)

  8. Gizarte zibilak galdutako protagonismoa berreskuratzeko ahalegina egin zuen eskola honek. Benetako demokrazia aldarrikatu eta GGEEn aldeko erakunde zibilak suspertu zituzten (antimilitarista, feminista, anti-arrazista…)

Entradas relacionadas: