Tasca tecnica de futbol objectius continguts
Enviado por Chuletator online y clasificado en Deporte y Educación Física
Escrito el en catalán con un tamaño de 5,57 KB
Planficació vertical
: és la que reflecteix els objectis i continguts que han d'assolir tots els equips del club (elaborada pel director tècnic)
Planificació horitzontal:
és la que reflecteix els objectius i continguts que ha d'assolir l'equip en la temporada (elaborada per l'entrenador) ->la sessió. Concepció d'objectius de la planificació horitzontal.
Que es planificar?
ANTICIPAR, preveure una seqüencia l'ogica i coherent del desenvolupament de les tasques que ens portaran a aconseguir els objectius prèviament definits.
Analisis de l'esport i l'entorn:
important: 1 coneixer l'esport 2 coneixer la: - filosofia de l'esport, -hores d'entrenament, -material, - instal·lacions.
Diagnosi del nivell del nostre equip
En quin punt ens trobem, -nivell d'equip, -nivell de jugador.
Determinació dels objectius:
Coherent, -realista, -dacord amb planificació vertical.
Programació continguts i mètodes entrenament
que haig d'ensenyar? Com ho haig d'ensenyar?
periodització de l'entrenament esportiu definir els estats de forma i nivell del joc en funcions d'objectius o formatius.
dissenyar i realització microcicle i sessió.
Avaluació de l'entrenament
objectius proposats = objectius assolits.
PROGRAMACIÓ DELS OBJECTIUS objectius: equip i individuals.
Periodització dels objectius:
avaluació com a eina de reajustament. RESUM:
Planificar:
organitzar el treball segons un pla d'entrenament. -> definir objectius:
d'equip i individuals -> perioditzar:
distribuir i ordenar els objectius a assolir en el temps -> avaluar:
comprovar si s'assoleixen o no els objectius. (i torna a planificar).
Objectius:
Es que esperem que aconsegueixin el jugador/a un cop acabat el procés d'ensenyament. - que tenen: donen una visió clara del fi a aconseguir, ajuden a triar la millor tasca, ajuden a la planificació, millor avaluació de l'alumne i l'entrenador.
Característiques dels objectius:
realistes -> estar adaptats ->màxim de concrets -> (torna a reliastes).
Formulació dels objectius:
part fonamental objectiu= subjecte + conducte(verb) + contingut. Ex: "que el jugador aprengui a guanyar i a perdre" (obj. General), ex: "que domini l'entreno a cistella perdent un pas a l'acabar l'entreno" (obj. Especific) ex:"que fiqui un 80% d'entrades" (obj. Operatiu)
Que són els continguts:
són els coneixaments oràctics i teorics que hem d'ensenyar els entrenadors i que han d'apendre els jugadors per optimitzar la seva formació. Els jugadors han d'assimilar els continguts, per tal de incoporar les seves habilitats de forma creativa i eficient en diferents moments del joc.
Tipus de continguts:
Continguts coordinatius
Tècnica individual.
Continguts cognitius
Tactica individual i tàctica col·lectiva.
Continguts condicionals:
qualitats físiques, continguts psicològics:
Concentració, dinàmica de grup, motivació...
AVALUACIÓ:
PRINCIPIS: -s'ha de fer de manera continuada, - les eines d'avaluació han de tenir un ventall ampli (tecnic, tàctic i psicologic) -conjunta amb tots els membres que intervenen el el procés d'aprenentatge. -avaluar per canviar. Eure si hi ha errades en el procés, quines són i com es poden corregir.
Tipus d'avaluació:
METODE OBJECTIU: tests i proves mesurables, no hi ha judici entrenador i s'ha de dur un registre, s'apliquen a aptituds tecniques, físiques i destresses. METODE SUBJECTIU: es basa en l'experiencia de l'entrenador, judici entrenador és el element determinat, mètode més utilitzat: observació tècnica de la tecnica.
Tipus d'avaluació segons el moment de la temporada:
Inicial:
per saber el nivel dels jugadors i per determinar objectius. Progressiva o formativa
Es basa en obervació entrenador i detrmina el grau que s'assoleixen els objectius.Final:
El procés d'enregistrament de la informació:
Registre descriptiu
Es fa una descripció del que s'ha observat.Llistes de seguiments:
es valora si el jugador es capaç de fer o no una cosa (es valora amb si o no)Escales de puntuació:
es valora amb un molt bé, bé, normal, suficient... (amb una escala numerica del 0 al 5)Escales gràfiques:
s'assemyala en un gràfic el nivell o grau assolit. Ex: percentatges.Escales descriptivas:
Tipus de dades:
dades personals dels jugadors -> dades tecnic-tactiques. -dades antropomediques: dades físiques, dades estadístiques, dades psicologiques, historial metge.