Talla i trepanat
Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades
Escrito el en catalán con un tamaño de 6,31 KB
ARQUITECTURA
NEOCLASSICISME
-influència grega i romana
-Ordres clàssics: columnes, dòriques, jòniques i corínties
-Timpans, frontons, frisos…..
-Marbre y pedra
-Arquitravada i voltada
-decorada amb relleus
-Edificis civils y religiosos
-Funció política(Imperi)
Modernisme:
-estil francès y català
-integració de les arts en l’arquitectura: escultura, mosaic, pintura, Forja, fusta
-Inventiva, colorista, original
-Trencadís(mosaic)
-Línies corbes i ondulades
-simbologia nacionalista
-barreja nous materials i tècniques medievals
ARQUITECTURA DE FERRO:
-exposicions universals
-nous materials(ferro, vidre, formigó armat)
-Edificis civils per a noves funcions( ponts,viaducts, estacions de metro, hivernacles, Biblioteques)
-Construcció barata, rapida I en sèrie (industrial)
ESCULTURA
Neoclàssic
-Tema clàssic (Grècia i Roma)
-Mitologia
-Marbre I bronze
-Talla I fosa
-Polidesai llisorsuperfície
-Simetria, Proporció, equilibri, harmonia
-Expressionsserenes
-Movimentcontingut
ROMÀNTIC
-Tema contemporani
-Tema polític
-Marbre I bronze
-Talla I fosa
-Diagonals Pronunciades
-Dinamisme Expressió i dramatisme
IMPRESSIONISME
-Superfície Irregular
-Sensació D’obra inacabada “non finito”
-Expressionistes
-Clarobscur Acusat
-Empremtes Marcades
-Temes variats (literaris, històricsi moderns)
Realisme
-Realitat Propera i quotidiana
-Classes Populars
-Critica Les dures condicions de treball i les misèries de l’era industrial
-L’artista Pren partit pel proletari i critica la societat burgesa
PINTURA ESTILS
NEOCLASSICISME
-Tema clàssicmitologia
-ModelsGrèciai Roma
-Serenitat I simetria
-Emocions Contingudes
-Llum forta I clarobscurs lleus
-Anatomies Perfectes com escultures clàssiques
-Predomina La línia sobre el color
ROMANTICISME
-Predomini del color sobre el dibuix
-Expressions Dramàtiques
-Temes: Mort, desastres, política contemporània
-Forts Clarobscurs
-Diagonals Acusades
-Molt dinamisme
Realisme
-Treballadors I obrers
-Dificultats Viada obrera
-Escenes Realistes
-Crítica Societat industrial
-Duresa Vida del camp
-Critica La diferència de classessocials
IMPRESSIONISME
-Petites Pinzellades
-No contorns
-Predomina El color i la pintura pastosa
-Gust pels Exteriors, reflexos, llums, sensacions pasatgeres
-Paisatges I vida moderna