Suspensió del contracte de treball
Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología
Escrito el en catalán con un tamaño de 6,61 KB
PSICOLOGIA EVOLUTIVA PIAGET (1896-1980):
Es centra en l’evolució de les persones des de la infància fins a l’edat adulta.
Precursor de la psicologia cognitiva.
CONCEPTES FONAMENTALS:
Quan un ésser humà neix disposa de conductes reflexes innates.
Esquemes: estructura i organització de la ment en cada etapa.
Assimilació: agafar informació de l’ambient i adaptar-la a esquemes preexistents.
Acomodació: canvis en una estructura preexistent per encabir nova informació.
DESENVOLUPAMENT DE LA INTEL·LIGÈNCIA: acumulació d’esquemes i maneres de resoldre problemes.
ESTADIS:
Actes reflexos (0-3 mesos)
Organització i percepció d’hàbits (3 mesos- 1 any)
Sensoriomotor (1-2 anys):
ACTES REFLEXOS: representen conductes pre-
Intel
Ligents. Fins els 18 mesos el nadó elabora subestructures i relacions afectives.
caract:
Pasa de creure que el món és el seu cos a descobrir un univers fora.
Utilitza els sentits, instints, i les aptituds per descobrir el món.
No hi ha pensament reflexiu.
Resolució de problemes a través de la manipulació.
INSTINT=EINA
Operacions preoperatives (2-7 anys):
Aparició del llenguatge i de la intel.Ligència verbal; permet tenir intercanvis amb els altres, iniciar el pensament i elaborar representacions interiors.
Caract:
Pensament egocèntric; (tot gira al seu voltant)
Animisme; creença segons la qual les coses tenen vida propia.
Es qüestionen el ‘’perquè’’ de tot.
Funció simbòlica:
capacitat d’evocar objectes absents i d’utilitzar símbols per representar objectes i experiències.Artificialisme; creuen que totes les coses han estat fetes per les persones.
Intuïció: capacitat d'establir relacions i de resoldre problemes
Operacions concretes (7-12 anys)
Caract:
Aparició del pensament lògic
Capacitat de distingir el seu punt de vista i el del altres.
Aparició de la socialització.
Desaparició de l’egocentrisme, el nen comença a buscar respostes lògiques.
Seriació i classificació.
Conservació: treball amb el pes i volum.
Pas de les intuïcions a les operacions concretes.
Operació: qualsevol acció que impliqui organitzar serie d’objectes.
Reversibilitat
Operacions formals (12-16 anys)
Pensament abstracte.
Poden fer operacions sense tenir objectes al davant.
Etapa on s’inicia la maduresa.
El progrés es dona a nivell físic, intel·lectual i afectiu.
PSICOLOGIA COGNITIVA:
Estudi dels processos intel.Lectuals desde els més simples fins els més complexos.
PERCEPCIÓ: Conducta mitjançant la qual la persona organitza les seves sensacions i coneix la realitat exterior.
ATENCIÓ: Concentració de la ment humana en relació a alguna cosa
MEMÒRIA:
-memòria sensorial: memòria de les percepcions i dels sentits, pont de contacte amb la realitat i a curt termini.
-memòria curt termini/operativa: memòria que selecciona i codifica la informació abans de pasarla a llarg termini, capacitat limitada.
-memòria llarg termini: on es guarda tota la informació acumulada de les persones; capacitat il.Limitada.
LLENGUATGE: Facultat de poder comunicar els propis pensaments a un receptor mitjançant un codi determinat de signes que interpreta el receptor.
PENSAMENT: Capacitat de resoldre un problema mitjançant el raonament.
METÀFORA DE L’ORDINADOR:
Hardware (suport físic)→ Cervell
Software(programes)→Estructures Neuronals i mentals (organitzen la informació)
Memoria ram→Memoria transitoria a curt termini i il·limitada.
Memòria ROM→ Memòria a llarg termini de gran capacitat.