Suspensió del contracte de treball

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 6,61 KB

  • PSICOLOGIA EVOLUTIVA PIAGET (1896-1980):

Es centra en l’evolució de les persones des de la infància fins a l’edat adulta.

Precursor de  la psicologia cognitiva.

CONCEPTES FONAMENTALS:

  • Quan un ésser humà neix disposa de conductes reflexes innates.

  • Esquemes: estructura i organització de la ment en cada etapa.

  • Assimilació: agafar informació de l’ambient i adaptar-la a esquemes preexistents.

  • Acomodació: canvis en una estructura preexistent per encabir nova informació.

DESENVOLUPAMENT DE LA INTEL·LIGÈNCIA: acumulació d’esquemes i maneres de resoldre problemes. 

ESTADIS:

  1. Actes reflexos (0-3 mesos)

  2. Organització i percepció d’hàbits (3 mesos- 1 any)

  3. Sensoriomotor (1-2 anys): 

ACTES REFLEXOS: representen conductes pre-

Intel

Ligents. Fins els 18 mesos el nadó elabora subestructures i relacions afectives.

caract:

  • Pasa de creure que el món és el seu cos a descobrir un univers fora.

  • Utilitza els sentits, instints, i les aptituds per descobrir el món.

  • No hi ha pensament reflexiu.

  • Resolució de problemes a través de la manipulació.

  • INSTINT=EINA 

  1. Operacions preoperatives (2-7 anys):

Aparició del llenguatge i de la intel.Ligència verbal; permet tenir intercanvis amb els altres, iniciar  el pensament i elaborar representacions interiors.

Caract:

  • Pensament egocèntric; (tot gira al seu voltant)

  • Animisme; creença segons la qual les coses tenen vida propia.

  • Es qüestionen el ‘’perquè’’ de tot.

  • Funció simbòlica:
    capacitat d’evocar objectes absents i d’utilitzar símbols per representar objectes i experiències.

  • Artificialisme; creuen que totes les coses han estat fetes per les persones.

  • Intuïció: capacitat d'establir relacions i  de resoldre problemes

  1. Operacions concretes (7-12 anys)

Caract:

  • Aparició del pensament lògic

  • Capacitat de distingir el seu punt de vista i el del altres.

  • Aparició de la socialització.

  • Desaparició de l’egocentrisme, el nen comença a buscar respostes lògiques. 

  • Seriació i classificació.

  • Conservació: treball amb el pes i volum.

  • Pas de les intuïcions a les operacions concretes.

  • Operació: qualsevol  acció que impliqui organitzar serie d’objectes.

  • Reversibilitat

  1. Operacions formals (12-16 anys)

  • Pensament abstracte.

  • Poden fer operacions sense tenir objectes al davant.

  • Etapa on s’inicia la maduresa.

El progrés es dona a nivell físic, intel·lectual i afectiu.

  • PSICOLOGIA COGNITIVA:

 Estudi dels processos intel.Lectuals desde els més simples fins els més complexos.

  • PERCEPCIÓ: Conducta mitjançant la qual la persona organitza les  seves sensacions i coneix la realitat exterior.

  • ATENCIÓ: Concentració de la ment humana en relació a alguna cosa

  • MEMÒRIA:

-memòria sensorial: memòria de les percepcions i dels sentits, pont de contacte amb la realitat i a curt termini.

-memòria curt termini/operativa: memòria que selecciona i codifica la informació abans de pasarla a llarg termini, capacitat limitada.

-memòria llarg termini: on es guarda tota la informació acumulada de les persones; capacitat il.Limitada.

  • LLENGUATGE: Facultat de poder comunicar els propis pensaments a un receptor mitjançant un codi determinat de signes que interpreta el receptor.

  • PENSAMENT: Capacitat de resoldre un problema mitjançant el raonament.

METÀFORA DE L’ORDINADOR:

Hardware (suport físic)→ Cervell

Software(programes)→Estructures Neuronals i mentals (organitzen la informació)

Memoria ram→Memoria transitoria a curt termini i il·limitada. 

Memòria ROM→ Memòria a llarg termini de gran capacitat.

Entradas relacionadas: