Suspensió del contracte de treball

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 10,68 KB

1.Planificació RRHH


:

Consisteix a elaborar plans q assegurin 1 nombre suficient d treballadors, amb competències necessàries per cada lloc.

Planificació dels recursos humans:


"Analisi dels llocs d treball":


Consisteix a recopilar ianalitzar informació per tal d'ldentiíicar les tasques,les responsabilitats i els requeriments q han d cumplir els integrants d cada lloc (formació, experiencia, habilitats).

"Descripció dels llocs":


Es 1 document en el qual es reflecteix la lnformació obtlnguda per mitja d l'analisis q s'lndiquen les tasques del lloc,les responsabilitats i els deures.

"Perfils professionals":


Es el conj1t d característiques q ha d re1ir la persona adequada per tal d'assumir les tasques i les responsabllltats d'1 lloc d treball.
En els perfils  professionals es reflecteixen els aspectes següents:

• formació • aptituds,habilitats,des3es •coneixements especific • personalitat.

"Professiogrames":


Són la representacló grafica del perfil professional. S'elabora 1 professiograma especiftc per a cada lloc, la totalitat del qual s'ha d comparar amb el perfil d cada candidat per cobrir el lloc d treball."

Competencies:


Conj1t d des3es, habilitats, aptituds, actituds, trets d personalitat, i motivacions propis d’1a persona, q la predisposen per ocupar amb èxit 1 lloc d treball: Esperit comercial, Planificació,Organització,Compromís,Resolució d conflictes, Com1icativa, Empatia,Proactivitat,Assertivitat,Persuasió,Treball en equip,Lideratge,Flexibilitat,Autocontrol, Aprenentatge.

Descripció de llocs i perfils professionals:


Objectiu, Descripció de les funcions o tasques del lloc de treball, Condicions del contracte, Formació i experiència,Competències,Altres observacions o requisits

El reclutament dels recursos humans:


Consisteix en captar un nombre suficiente de candidats potencialment qualificats per cobrir els llocs de treball vacant.


2.Fonts de reclutament: Internes-externas

Reclutament intern:


Persones que ja treballen a l’empresa, Els llocs de treball vacants s’han de publicar (taulells d’anuncis, intranet, correu electrònic), La selecció ha de ser transparent i duta a terme per una comissió de personal neutre.

Es seleccionarà tenint en conter:


Antiguitat, Mèrits, Capacitat per desenvolupar el nou lloc de treball, Formació

En cas de dubtes entre diversos candidats:


Proves, Entrevistes.

Reclutament extern:


Candidaturas espontanies, serveis públics d'ocupació, ETT's agencies de col·laboració, Anuncios (prensa, Internet), referencies de coneguts. Etc.

Outsourcing o externalització:


Contractació d’empreses externes per realitzar funcions pròpies de l’empresa.

Reclutament i selecció-Prevenció de riscos laborals-Gestió de nòmines-Impartició de cursos formatius-Estudis de clima laboral-

Serveis socials

La selecció de personal segueix els següents passos: Preselecció(Currículums,documentació)
-Proves selecció(test, proves professionals, dinamica de grup, etc.)
-1ra Entrevista(por un especialista en seleccion)
-2da Entrevista(Por especialista o futuro jefe)

-Decision

Currículum:


El Currículum vitae (CV) és un resum escrit i ordenat, d'una o dues pàGinés, de les teves experiències formatives i laborals. El seu objectiu és demostrar la idoneïtat de la teva candidatura a un lloc de treball concret i permetre't accedir al procés de selecció. Dos requisits per aconseguir-ho són: mostrar la teva imatge de forma positiva i estar ben redactat.


Proves de selecció:


Mitjançant la realització de proves de selecció es pretén avaluar la intel·ligència, les aptituds, la personalitat i els coneixements dels candidats.

Test d’intel·ligència:


és pretén avaluar la capacitat intel·lectual de les persones. RESULTAT quocient d'intel·lectual.Son: Sèries lògiques numèriques-Sèries lògiques espacials-Sèries alfabètiques-Sèries de visualització espacial.

Tet d’aptituds:


proves per seleccionar la persona més adequada en funció del perfil del lloc de treball a cobrir

. Ex:

T aptitud administrativa, mecànica

Qüestionaris de personalitat:


avaluen els trets de personalitat i estudien si s’adapta o no al perfil del lloc a cobrir.

Qüestionaris d'interessos:


mesuren les preferències d’una persona i relacionar-les amb la satisfacció que obtindrà en el desenvolupament del seu treball.

Proves professionals:


les proves solen consistir en pràctiques en què el candidat pot aplicar els seus coneixements i destreses en les tasques del lloc de treball.

Dinàmica de grups:


és una reuníó amb un grup (10-14persones). Hi sol haver 2 avaluadors que observen els candidats.

Els avaluadors observen:

L’expressió verbal-Capacitat per treballar en grup-Nivell de lideratge-Creativitat-L’impacte del candidat amb la resta del grup.

L’ENTREVISTA: ( fases i informe )


Fase d l’entrevista:


Consisteix en una conversa en profunditat sobre les dades de personalitat, les motivacions i les competències. Per valorar si un candidat coincideix amb el perfil que es busca.

1ra E: L’entrevistador recull informació de:


Les preguntes-Del llenguatge corporal.

2na E:Persona tècnica i especialista:


Sobre coneixements tècnics-Experiències professionals.

Informe de l’entrevista:


és un document en el qual es plasmen les idees importants, posterior a realitzar una entrevista.

Com és fa (passos)?


1
-Una vegada obtinguda la informació serà necessari que prenguis les idees clau i estructuris la informació.

2

A l’informe has de redactar la introducció, iniciant pel nom de l'entrevistador, entrevistat, hora i lloc.

3

Per al contingut o desenvolupament de l'entrevista, hauràs de transcriure de manera textual les preguntes i respostes més rellevants de l'entrevista.

4

Finalment sintetitza l'entrevista en el paràgraf de conclusió.

5

Finalment, redacta una opinió, per exemple, si està d'acord o no amb les respostes de l'entrevistat, com va ser l'experiència durant l'entrevista o si té algun punt de vista sobre el tema tractat.

Sol.Licitud de referències:


Les referències són una manera de comprovar la veracitat de la informació que la persona candidata ha facilitat durant el procés de selecció. (Certificat de títols i expedient - En cas d’experiencia; a les empreses on ha treballat - A les xarxes socials)

Entradas relacionadas: