Suspensió del contracte de treball

Enviado por Chuletator online y clasificado en Filosofía y ética

Escrito el en catalán con un tamaño de 6,72 KB

Cntrcte social:pacte creat x humans, descriu origen del poder i de societat/ causes:es desfà la unitat religiosa i ascens burgesia/HOBBS:"Estat es un monstre q ens priva de llib pero q ens protegeix" El Cont no té origen diví, prové ésers, aquests son = i estan units x egoisme de voler buscar benestar/ viure tranquil impulsa éssers facin pactes/estat N:pacte d ésser q viu amb llib i n existeix llei ni autoritats x la qal totom  te dret a tot o a res/ obj:preservar la vida i perdem la llib/LOCKE:es troba molt a prop de la de Hobbes, coincideixen en els fonaments però no en el que han de fer per la teoria política/L’origen i la legitimació de l’Estat també són fruit d’un pacte entre els individus que formen la societat. La convivència en societat no s’entén si no hi ha un consentiment per part dels seus membres/política de Locke es basa en la confiança de la mateixa manera que la de Hobbes en la por, com a base d’un sistema polític. Idea del sistema democràtic, hi ha confiança en que les coses es facin bé i després donem el consentiment/dret N:pròpia racionalitat humna la llei n són normes no escrites q la raó fa vàlides/S’acusa inconseqüència epistemològica perquè accepta la llei natural, alguna cosa que els humans tenen pel fet de ser-honega les idees innates les que posseïm els humans abans de néixer/Estat:el poder de l’Estat és representatiu,El rei pot incomplir una llei en el cas que que arran d’això s’obtingui un major benefici pel poble/ILUSTR:- Confiança en el poder de la raó,Fe en el progrés científic, Deisme, Apologia de tolerància,Necessitat de l’educació, Crítica del poder polític/ROSS:L'home és bo per naturalesa;no obstant això, actua malament forçat per la societat/CONT: considerava inútil somiar en un retorn a l'antic estat natural de bondat i innocència. Tanmateix, creia que hi havia una possibilitat de regeneració moral per a l'ésser humà: el contracte/PAc:representa el reconeixement q és universal x sobre q és particular,d la supremacia d la justícia sobre l'instint dl social sobre el natural.Després del pacte, obeir i sotmetre a la llei dictada x voluntat general equival a ser lliure/EDU:educació anava anul·lant progressivament la seva llibertat . Somiava en una nova educació que guiés el desenvolupament natural del nen. Havia d’aprendre x ell mateix, aprendre a pensar en contacte directe amb les coses i amb la natura/Empirisme:Supremacia de l’experiència, Negació de l’existència d’idees innates,Interès per l’estudi del coneixement humà,Dificultat o impossibilitat d’una metafísica/Hume:no vol donar per fet que les nostres percepcions:impressions són les sensacions immediates de l’experiència(imatges,passion),idees són imatges o còpies de les impressions/La connexió causa-efecte, és una relació que atribuïm als esdeveniments que succeeixen al món/Hume vol examinar la legitimitat d’aquesta idea. Ho fa aplicant l'Empirisme: “per a tota idea o creença s’ha de comprovar de quina impressió és còpia; en el cas que no se’n trobi l’original, aquesta ha de ser rebutjada com a il·legítima.”

Entradas relacionadas: