Suspensió del contracte de treball
Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología
Escrito el en catalán con un tamaño de 7,45 KB
5.1 L'element humà dins de l'empresa
Importància de l'element humà dins de l'empre
aboren en l'organització
L'element humà a l'empresa esta format per les persones que Col·laboren
evolució de L'activitat empresarial. Els components de l'element huma
Empresari: normalment és l'emprenedor que ha creat la seva Empresa
També es pot donar el cas que el propietari de l'empresa no La dirigeixi
- Treballadors: són la força de treball de l'empresa. A Canvi d'un salario aporten
factors productius, el treball
L'element humà és el fet diferenciador de les empreses, és L'element únic irrepitible
de l'organització.
La intel·ligència emocional es pot definir com L'habilitat que ens permet conèixer i domi-
nar els nostres propis sentiments, interpretar o afrontar Els sentiments dels altres, sentir-
nos satisfets i ser eficaços en la vida. Altres habilitats Que caracteritzen la intel·ligència
emocional són: prou motivació, desenvolupament d'empatia i Domini de l'estrès.
Els components de la intel· ligència emocional són cinc:
• Conèixer les pròpies emocions.
•Conduir les emocions. Ho poden fer les persones que saben Asserenar-se i alliberar-
se de l'ansietat, la irritació i la melancolia excessiva i Es recuperen amb més facilitat
dels problemes de la vida.
• Automotivació. Les persones que saben controlar la Impulsivitat compleixen els seus
objectius i estan contentes del que aconsegueixen.
• Empatia. És la capacitat per reconèixer les emocions dels Altres, saber què voleni què
necessiten, és l'habilitat fonamental per establir relacions Socials i vincles personals.
• Conduir les relacions. Això significa actuar segons les Emocions dels altres. Aquest
fet determina la capacitat de lideratge i popularitat.
5.2 El departament de recursos humans
El departament de recursos humans és aquell que s'encarrega De tot el que té a veure
amb l'element humà de l'empresa,
L'estructura del departament de recursos humans, que també Es pot anomenar departament
de personal, varia d'una empresa a una altra en funció, Sobretot, de la seva dimensió.
Relació del departament de recursos humans
Amb altres departaments de l'empresa
El departament de recursos humans busca que l'element humà Sigui el màxim de pro-
ductiu i eficaç. Això ho aconsegueix amb la selecció i Contractació dels millors treba-
lladors disponibles per a cada departament: comercial, Producció, financer, etc., amb
l'organització de la formació per adaptar els treballadors a La feina i als canvis que es
produeixin. S'encarrega de tots els tràmits administratius Que afecten els empleats i
influeix en la seva cura i defensa.
Funcions que realitza
El departament de recursos humans té una sèrie de funcions, Que són:
• Organització i planificació del personal.
• Selecció i contractació del personal.
• Formació de recursos humans.
• Administració de personal.
• Relacions laborals.
• Salut laboral.
• Control de personal.
Organització i planificació del personal
Consisteix a planificar les plantilles en funció de L'organització de l'empresa, descriure el perfil
Professional dels treballadors de l'organització, dissenyar Llocs de treball
responsabilitats, preveure les necessitats del personal
analitzar els sistemes retributius i de promoció interna, Etc
Selecció i contractació del personal
Per fer una bona selecció s'han de seguir diversos passos:
• Determinar el perfil exacte de la persona idònia que ha D'ocupar el noulloc de treball. Per això, es pot elaborar un professiograma: un Gràfic en que es detallen totes les qualitats personals que ha de tenir la Persona candidata.
•Definir prèviament el perfil de competències del lloc que S'ha d'ocupar, és a dir, as estàndards. Per fer-ho s'estudien els comportaments De les persones que cupant el mateix lloc de treball amb eficàcia, i a partir D'aquí es marquen les Característiques d uns estàndar
•Reclutar candidatures. Es pot fer mitjançant una selecció Interna, és a dir, oferint el lloc de treball a algun empleat de l'empresa Mateixa, o bé de manera externa, si s'amplia la plantilla.
•Fer el procés de selecció de la persona. Es coneix la Persona interessada, s'estudia el seu currículum, se li fa una entrevista Personal i, si cal, un test de capacitat, depersonalitat, etc.
Formació de recursos humans
La formación dels treballadors permet que el personal de L'empresa pugui adaptar-seque es produeixen en la societat, així com Als avenços tecnològics. A mésabilitat als canvis que es produeixen en L'entorn, l'empresa ha de facilitar a la tasca especifica que s'hi ha de fer Dins en funció dels seus objectius
Gestió del coneixement
un concepte utilitzat a les empreses que pretén transferir El coneixement i lexpeeiencia dels treballadors i empleats de manera que es Puguin utilitzar com un recurs disponible per a altres membres de lorganitzacio.
•L'explicit: aquell que pot ser estructurat, emmagatzemat i Distribuit. Poden ser for-
mules, paraules, equacions, tecnologia en general.
•El tàcit: aquell que forma part de les experiències D'aprenentatge personals de cada
individu i que, per tant, resulta summament complicat, si no Impossible, d'estructu-
rar, emmagatzemar en llocsi distribuir. Parlem D'experiències personals, habilitats
destreses, valors.
Administració de personal
consisteix a Gestionar tots els tràmits juridicoadministratius que comporta el personal de L'empresa.
•Selecció i formalització de contractes.
•Tramitació de nòmines i assegurances socials.
•Control de drets i deures dels treballadors: vacances, Permisos per maternitat, etc.
Relacions laborals
activitats que Relacionen les empreses amb els treballadors a través dels seus
representants, com els comités d'empresa o els delegats de Personal.
Salut laboral
És la que té per objecte la promoció de la millora de les Condicions de treball per aug-
mentar el nivell de protecció de la salut i la seguretat Dels treballadors.
•Empresaris. Han d'avaluar els possibles riscos, intentar Evitar-los i planificar i aplicar
l'activitat preventiva, ja que són els responsables de fer Complir la normativa de
seguretat i higiene en les seves empreses.
•Treballadors
Han de vetllar per la seva propia seguretat i salut
• Fabricants
han d’evitar riscos
• Administracions públiques malalties que prevenir..
• Control de personal gestiona la motivació del personal i Avalua els resultats solusions posteriors
La igualtat en el treball
La constitució espanyola, discriminacuo salarial, Discriminació en les pensions de viudat , la mes gran taxa desocupació Femenina, lescasa prencina de les dones política social utikoral leconomica
Problemes de consiliacio entrenla vida personal
Discriminació generica a colectius especialment sonn Sensibles a part de la dona
Llei d’iguaitat efectiva, Programes digualtat, polítiques Laborals per la divisió.