Suspensió del contracte de treball

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 7,45 KB


5.1 L'element humà dins de l'empresa

Importància de l'element humà dins de l'empre

aboren en l'organització

L'element humà a l'empresa esta format per les persones que Col·laboren

 evolució de L'activitat empresarial. Els components de l'element huma

Empresari: normalment és l'emprenedor que ha creat la seva Empresa

També es pot donar el cas que el propietari de l'empresa no La dirigeixi

- Treballadors: són la força de treball de l'empresa. A Canvi d'un salario aporten

factors productius, el treball

L'element humà és el fet diferenciador de les empreses, és L'element únic irrepitible

de l'organització.

La intel·ligència emocional es pot definir com L'habilitat que ens permet conèixer i domi-

nar els nostres propis sentiments, interpretar o afrontar Els sentiments dels altres, sentir-

nos satisfets i ser eficaços en la vida. Altres habilitats Que caracteritzen la intel·ligència

emocional són: prou motivació, desenvolupament d'empatia i Domini de l'estrès.

Els components de la intel· ligència emocional són cinc:

• Conèixer les pròpies emocions.

•Conduir les emocions. Ho poden fer les persones que saben Asserenar-se i alliberar-

se de l'ansietat, la irritació i la melancolia excessiva i Es recuperen amb més facilitat

dels problemes de la vida.

• Automotivació. Les persones que saben controlar la Impulsivitat compleixen els seus

objectius i estan contentes del que aconsegueixen.

• Empatia. És la capacitat per reconèixer les emocions dels Altres, saber què voleni què

necessiten, és l'habilitat fonamental per establir relacions Socials i vincles personals.

• Conduir les relacions. Això significa actuar segons les Emocions dels altres. Aquest

fet determina la capacitat de lideratge i popularitat.

5.2 El departament de recursos humans

El departament de recursos humans és aquell que s'encarrega De tot el que té a veure

amb l'element humà de l'empresa,

L'estructura del departament de recursos humans, que també Es pot anomenar departament

de personal, varia d'una empresa a una altra en funció, Sobretot, de la seva dimensió.

Relació del departament de recursos humans

Amb altres departaments de l'empresa

El departament de recursos humans busca que l'element humà Sigui el màxim de pro-

ductiu i eficaç. Això ho aconsegueix amb la selecció i Contractació dels millors treba-

lladors disponibles per a cada departament: comercial, Producció, financer, etc., amb

l'organització de la formació per adaptar els treballadors a La feina i als canvis que es

produeixin. S'encarrega de tots els tràmits administratius Que afecten els empleats i

influeix en la seva cura i defensa.

Funcions que realitza

El departament de recursos humans té una sèrie de funcions, Que són:

• Organització i planificació del personal.

• Selecció i contractació del personal.

• Formació de recursos humans.

• Administració de personal.

• Relacions laborals.

• Salut laboral.

• Control de personal.

Organització i planificació del personal

Consisteix a planificar les plantilles en funció de L'organització de l'empresa, descriure el perfil

Professional dels treballadors de l'organització, dissenyar Llocs de treball

responsabilitats, preveure les necessitats del personal

analitzar els sistemes retributius i de promoció interna, Etc

Selecció i contractació del personal

Per fer una bona selecció s'han de seguir diversos passos:

• Determinar el perfil exacte de la persona idònia que ha D'ocupar el noulloc de treball. Per això, es pot elaborar un professiograma: un Gràfic en que es detallen totes les qualitats personals que ha de tenir la Persona candidata.

•Definir prèviament el perfil de competències del lloc que S'ha d'ocupar, és a dir, as estàndards. Per fer-ho s'estudien els comportaments De les persones que cupant el mateix lloc de treball amb eficàcia, i a partir D'aquí es marquen les Característiques d uns estàndar

•Reclutar candidatures. Es pot fer mitjançant una selecció Interna, és a dir, oferint el lloc de treball a algun empleat de l'empresa Mateixa, o bé de manera externa, si s'amplia la plantilla.

•Fer el procés de selecció de la persona. Es coneix la Persona interessada, s'estudia el seu currículum, se li fa una entrevista Personal i, si cal, un test de capacitat, depersonalitat, etc.

Formació de recursos humans

La formación dels treballadors permet que el personal de L'empresa pugui adaptar-seque es produeixen en la societat, així com Als avenços tecnològics. A mésabilitat als canvis que es produeixen en L'entorn, l'empresa ha de facilitar a la tasca especifica que s'hi ha de fer Dins en funció dels seus objectius

Gestió del coneixement

un concepte utilitzat a les empreses que pretén transferir El coneixement i lexpeeiencia dels treballadors i empleats de manera que es Puguin utilitzar com un recurs disponible per a altres membres de  lorganitzacio.

•L'explicit: aquell que pot ser estructurat, emmagatzemat i Distribuit. Poden ser for-

mules, paraules, equacions, tecnologia en general.

•El tàcit: aquell que forma part de les experiències D'aprenentatge personals de cada

individu i que, per tant, resulta summament complicat, si no Impossible, d'estructu-

rar, emmagatzemar en llocsi distribuir. Parlem D'experiències personals, habilitats

destreses, valors.

Administració de personal

 consisteix a Gestionar tots els tràmits juridicoadministratius que comporta el personal de L'empresa.

•Selecció i formalització de contractes.

•Tramitació de nòmines i assegurances socials.

•Control de drets i deures dels treballadors: vacances, Permisos per maternitat, etc.

Relacions laborals

 activitats que Relacionen les empreses amb els treballadors a través dels seus

representants, com els comités d'empresa o els delegats de Personal.

Salut laboral

És la que té per objecte la promoció de la millora de les Condicions de treball per aug-

mentar el nivell de protecció de la salut i la seguretat Dels treballadors.

•Empresaris. Han d'avaluar els possibles riscos, intentar Evitar-los i planificar i aplicar

l'activitat preventiva, ja que són els responsables de fer Complir la normativa de

seguretat i higiene en les seves empreses.

•Treballadors

Han de vetllar per la seva propia seguretat i salut

• Fabricants

han d’evitar riscos

• Administracions públiques malalties que prevenir..

• Control de personal gestiona la motivació del personal i Avalua els resultats solusions posteriors

La igualtat en el treball

La constitució espanyola, discriminacuo salarial, Discriminació en les pensions de viudat , la mes gran taxa desocupació Femenina, lescasa prencina de les dones política social utikoral leconomica

Problemes de consiliacio entrenla vida personal

Discriminació generica a colectius especialment sonn Sensibles a part de la dona

Llei d’iguaitat efectiva, Programes digualtat, polítiques Laborals per la divisió.


Entradas relacionadas: