Suspensió del contracte de treball

Enviado por Chuletator online y clasificado en Formación y Orientación Laboral

Escrito el en catalán con un tamaño de 8,84 KB

Una persona es troba motivada per A fer alguna cosa quan aquest acte satisfà les seues necessitats, i per tant, Es mou (esta motivada) per a aconseguir-ho.

La Teoria de Maslow sobre la motivació

Per a Maslow, la motivació depèn de com Estiguen satisfets el cinc tipus de necessitats que tenen les persones. Les Necessitats estan jerarquitzades en funció de la seua capacitat per a motivar.1.

Fisiològiques:

motivat per les seues Necessitats més primàries.2.

De Seguretat:

una vegada satisfetes les necessitats bàsiques començarà a Sentir-se motivat per la seguretat de la ocupació.3.

Socials:

l‘afecte dels seus companys i la integració en el grup.4.

Estima:

reconeixement i respecte dels Seus companys i caps.5.

Autorealització:

Buscar la realització de si mateix.Solament quan se satisfan les necessitats Inferiors, sorgeixen gradualment les necessitats mes elevades com a factor de Motivació.

Els diners i la motivació

Els Diners permeten cobrir les necessitats fisiològiques i la de seguretat. No Obstat naixo, el paper motivador sembla reduir-se a mesura que les remuneracions Es van elevant. A mes, no totes les persones son iguals, ni reaccionen de la Mateixa forma davant situacions distintes.

Altres Factors de motivació1.L’enriquiment del lloc de treball:

pretén introduir Modificacions en el contingut del treball, de manera que cobrisca les Necessitats de nivell més elevat.Ampliant la varietat de les tasquesConferint Importància a la tascaDonant autonomia al treballadorAfavorint la creativitat, Les propostes innovadores i la integració en equips de treball.1.

Política d’incentius i de promoció basada En mèrit.3.Delegar autoritat i responsabilitat.4.Comunicar als treballadors el Que s’espera d’ells.5.Reconèixer els seus mèrits.6.Facilitar la participació Del treballador.7.Afavorir la formació i el desenvolupament professional de les Persones.7.La flexibilitat d’horaris i la conciliació familiar.

El lideratge Es una forma especial de poder i d’influència en el comportament d’altres.Els Conceptes de direcció i lideratge en l’empresa no han de confondre’s. Els Directius han d’intentar ser líders i , si ho aconsegueixen, seran mes Eficients en la seua activitat, però també hi haurà líders en l’empresa que no Son directius.Als directius el poder els va d’una manera formal, es a dir, Tenen poder perquè son directius. En canvi el líder, el poder li ve per les Seues qualitats personals i no te perquè ser un directiu de l’empresa.

Estils i teories sobre el lideratgeLíders Autocràtics:

estableixen tant els objectius com els procediments, son Dogmàtics i esperen obediència. Centralitzen l’autoritat i prenen les decisions Sense la participació dels subordinats.

Líders Democràtics:

participació dels subordinats son oberts i afavoreixen la Cooperació u el suport entre els membres del grup.

Líders liberals:

a penes intervenen i les seues orientacions son Mínimes. Donen gran llibertat d’actuació als integrants del grup Anàlisi de llocs de treball
Es Necessari planificar les necessitats de recursos humans de l’empresa. Aquesta Anàlisi dels llocs de treball, tant presents com futurs, consisteix a delimitar Les funcions i tasques de cada empleat i a especificar els requisits necessaris Perquè es puguen fer aquestes funcions amb eficàcia.Tasques: accions concretes I independents entre si que fan una persona en l’exercici de la seua activitat Professional, mentre que el lloc de treball es el conjunt de tasques que fa un Empleat en el seu treball diari.

El Reclutament

Identificar empleats potenciats que complisquen els requisits Que l’empresa necessita i atraure’ls en nombre suficient perquè siga possible Una posterior elecció.Les fonts de reclutament poden trobar-se dins de L’empresa (promoció interna) o buscar-se fora a traves de mitjans externs.



La selecció de personal


Consisteix a Triar aquells candidats que compleixen de manera mes adequada els requisits del Treball pera al qual estan sent valorats.Per a predir el rendiment del Candidat, s’observen dues variables:La seua formació i habilitats.El seu grau De motivació i interès pel treball.Per a conèixer tan be com siga possible el Candidat, s’utilitzen una sèrie de tècniques i instruments de selecció (entrevistes, proves de coneixement, psicotècniques...).

La formació de personal

Quan s’és nou en una organització, Difícilment es conec el funcionament concret de l’empresa, la seua cultura i Els seus procediments, per la qual cosa serà necessària una etapa de formació Inicial i adaptació. Des d’un altre punt de vista, el permanent canvi de L’entorn fa que els coneixements, les tecnologies i les seues aplicacions Estiguen en constant desenvolupament, fet que implica la necessitat de formació Continua.

Contracte de treball:

acord De voluntaris mitjançant el qual una persona amb capacitat legal per a Treballar (treballador)
S’obliga a fer personalment i voluntàriament un treball Per compte d’altri, sota l’organització i direcció d’una altra (empresari), en Canvi d’una remuneració.

Tipus de Contracte de treballContractes indefinits:

sense límit de durada i a Jornada completa es el contracte de treball comú i ordinari. L’esta ofereix a Les empreses incentius per a potenciar aquests contactes.

Contractes de durada determinada:

la durada esta limitada per Diverses circumstanciesSubstitució d’un treballador (contracte d’interinitat)Temps Que dura una obra o servei (contracte per a obra o servei)Augment Transitori de la producció d’una empresa (contracte eventual per circumstancies De la producció)

3. Contractes a Temps parcial:

Nombre d’hores inferior a l’habitual (contracte a temps Parcial) temporals o de durada indefinida. Quan algú es jubila parcialment (per jubilació parcial)Qui substitueix la persona que es jubila Parcialment (contracte de relleu)

4.Contractes Formatius:En practiques:

formar la persona que ja te els coneixements Teòrics però manca de l’experiència laboral. Nomes es poden realitzar duran els Quatre anys següents a la terminació dels estudis i el lloc de treball a D’estar relacionat amb aquests estudis cursats. La durada màxima es de 2anys i Mai inferior a 6 mesos.

Per la formació:

persones Entre 16-21 anys que no tenen estudis ni experiència laboral. Durada mínima de 6 mesos i màxima de 2 anys. Teòrica i pràctica, i al menys un 15% de la jornada Ha de dedicar-se a la formació.

Representació De treballadors i empresaris

Segons la grandària de l’empresa i el caràcter De la representació, es poden distingir els col·lectius següents:

Delegats de personal:

representants Dels treballadors de empreses entre 10 i 50 treballadors. Entre 6 i 10 treballadors, Si així ho decideixen, el nombre de delegats pot ser 1 o 3.

Comitè d’empresa:

representatiu del conjunt de treballadors de les Empreses que tenen 50 o mes treballadors. El nombre de components va des de 5 En empreses d’entre 50 i 100 treballadors, fins a un màxim de 75 en les majors EmpresesEls sindicats:
Organitzacions de treballadors que tracten de defensar els seus interessos i de Millorar les seues condicions laborals. Actuen de portaveus i negociadors dels Treballadors en relació amb la patronal i el Govern.

La patronal:

col·lectiu d’empresaris que s’organitzen per a Defensar els interessos del grup.

La Negociació col·lectiva

Les organitzacions que representen els treballadors (sindicats)i les que representen els empresaris (patronals) es reuneixen Paròdicament per a arribar a acords, denominats convenis col·lectius que Regulen les condicions de treball en una empres o en un gran grup d’aquestes.

Què és un conveni col·lectiu?

Conveni Col·lectiu: acord entre els representants dels treballadors i dels empresaris Per a fixar les condicions de treball de una àmbit laboral determinat i el Compliment del qual es obligatori per a les dues parts.Regulen:

Aspectes econòmics:

salari, complements De productivitat, antiguitat, perillositat, hores extraordinàries Aspectes laborals:
jornada de treball, Descansos setmanals, vacances, seguretat laboral, contractació, sancions

Entradas relacionadas: