Suspensió del contracte de treball
Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología
Escrito el en catalán con un tamaño de 4,87 KB
Tweet |
EMPATIA: capacitat d’entendre la postura dels altres i els seus sentiments. Les persones empàtiques són capaces a escoltar a els altres i comprendre motius i preocupacions.
Control emocional: per tenir habilitats socials cal tenir control emocional.
Qui controla emocions són persones amb més empatia i assertives. Per poder-ho controlar cal que cadascú es conegui a si mateix.
COM CONTROLEM LES EMOCIONS? Per controlar la ira: fer esforç per calmar-se, buscar ambients relaxants, comptar fins a 10.. Per controlar angoixa o ansietat: fer exercici relaxant, explicar-li a algú de confiança pq ens ajudi, afrontar fòbies, rebre carinyo, fer activitats per distreure. Per controlar tristesa i depressió: activitats per distreure, fer exercici energètic, buscar triomf, fer teràpia.
3. HABILITATS COGNITIVES
Vessant cognitiu i moral de les habilitats: les h. Socials requereixen h. Cognitives. Si una persona és dèbil es que te pensament alternatiu. 3 TIPUS DE PENSAMENT:
P. Causal (capacitat de fer diagnòstic personal, per esbrinar que està passant), P. Conseqüencial (preveure conseqüències d’un fet i imaginar-les amb certes), P. De perspectiva (empatia).
Coneixement moral: diferents etapes relacionades amb l’edat i cal superar-les, segons Kohlberg HI HA 6 ESTADIS:
1. Heteronomia (0-5 anys): actuen en funció de premi o càstig
2. Individualisme (6-11 anys) es compleixen regles del joc amb egoisme. Regla bàsica: “ull per ull”
3. Expectatives interpersonals (12-20 anys) desig d’agradar i de ser acceptats, es fa el que s’espera de nosaltres
4. Sistema social i consciència (20-30 anys) etapa de responsabilitat, es compleix per obligació i responsabilitat. Es fa allò que es compromet.
5. Contracte social (20-30 anys) pensa i defensa drets bàsics
6. Principis ètics (20-30 anys) faig a l’altre el que vull per mi. Viuen, defensen i lluiten per la igualtat/ respecte/ amor.