Sistemes de sobrealimentació i lubricació en motors de combustió

Enviado por Chuletator online y clasificado en Tecnología Industrial

Escrito el en catalán con un tamaño de 7,49 KB





-Col·lectors variables: milloren la renovació de
la càrrega a un major rang de voltes amb la
funció d'aconseguir un motor més elàstic i
que proporcioni el par durant més revol, així
millorant la potència en altes voltes. Seràn
necessàris diferentes geometries en els
col·lectors que aprofitaràn la resonància de
l'aire que provocarà el tancament de la vàlvula
d'admissió. -En primer lloc necessitarem una
geometria en el col·lector definint tubs llargs i
prims en les baixes voltes del motor, fent que
la resonància vagi pel tub de par i retorni
coincidint amb l'obertura de la vàlvula d'adm,
aprofitant la sobrepressió i l'inèrcia de l'aire ja
que es mou a la velocitat del sò.(1000-4000rpm).
-En segon lloc uns col·lectors de tubs més curts
i amples, per aconseguir la geometria exacte per
tenir la freqüència de resonància adequada per
un regim de voltes alt, el fet de tenir més revol
en el mateix períòde de temps farà que la
freqüencia del rebot de l'aire arribi més aviat
(4000rpm <--> 7000rpm).


-El major objectiu d'utilitzar una distribució
variables és per a millorar la recirculació dels
gassos d'escape i d'admissió, amb la funció
d'aconseguir el rendiment volumètric màxim
en el major règim de revolucions. -Tensor
hidràulic(fase)
, pistó hidràulic(fase), variador
cel·lular d'aletes(fase), VTEC(fase/alçada)
,
valvetrònic(alçada), valvelif(fase/alçada),
multiair(fase/alçada), camless(fase/alçada).


-El sistema de sobrealimentació consisteix en
comprimir l'aire que ha d'entrar al motor
augmentant la densitat i aconseguint introduir
més oxigen a una pressió més elevada.
-Compressor mecànic: són moguts mecanicam
per el motor mitjançant una corretja, mantenen
la relació de compressió amb el règim de gir del
motor, són voluminosos i pesats.
-Turbocompresors: compostos per una turbina
moguda pels gasos d'escape i un compressor
unit rígidament a la turbina que comprimeix
l'aire. Aprofiten l'energía dels gassos d'escape
sense llevar energía mecànica al motor, adamés
de pesar menys també permeteixen graus de
sobrealimentació elevats, generen tencions
tèrmiques molt elevades.


-Variador cel·lular d'aletes: consisteix en variar
la fase de l'arbre de lleves de forma que tenim
montat un rotor amb aletes fitxat al cigonyal a
l'interiro d'un rotor fitx a la distribució amb uns
espais on hi encaixen les aletes i amb un gran
joc. Aquest joc és el que ens proporcionarà el
desfasament de l'arbre de lleves damunt de la
distribució, per això nececitam una electrovàlvula
i pressió d'oli, que segons el pas que proporcioni,
desplaçarà les aletes cap a un costat o cap a l'altre
o en el centre, per tant l'oli entrarà o surtirà per els
dos costats de l'aleta dins de la camara. La vàlvula
d'admissió pot possicionar el variador cel·lular
d'aletes en màxim retras, posició intermitja i màxim
avanç. A diferència del d'escapament que només té
dues posicions.


-Tipus de lubricació:
-Hidrodinàmica: no és
necessari l'introducció d'oli a pressió però es
requereix un suministre constant. -Hidroestàtica:
s'aconsegueix introduïnt oli, aire o aigua a pressió
entre les superfícies que estan en contacte.
-Elastohidrodinàmica: es produeix en coixinets
sotmessos a altes cargues o en engranantges que
transmeten molta potència. -Marginal: area de
contacte insuficient, augment de la carga, disminució
del lubricant subministrat, baixa velocitat de la
superfície mòvil, increment de la temp del lubricant.
-Tipus de lubricants: -Minerals: provenen de la
destilació fraccionada del petroli i estàn formats per
tres tipus d'hidrocarburs. -Semisintètics: consten d'un
oli de base mineral i un sintètic. -Sintètics: formats a
partir d'ingredients naturals fragmentant les
molècules i després reconstruint-les.


-Tipus d'olis: -Monograu: mantén la viscositat en
condicions limitades de temp ambient, els graus
que te una W tenen un bon comportament a
baixes temp, els que no tenen W són olis indicats
per temperatures ambients altes. -Multigrau:
aconsegueixen un bon comportament en fred
i al augmentar la temperatura, treballa com un
oli d'estiu. -Tipus de bombes: d'engranatges,
de l'obuls, d'engranatges interiors o de hoz,
regulades de forma mecànica-hidràulica,
d'oli de corredera oscilant. -Averies: -Consum
execiu d'oli (consum superior a 0'25L en 1000km),
oli amb baixa viscositat, temp del circuit elevad,
pas d'oli a les guies o retens). -Degradació
acelerada de l'oli (particul·les de carboni, oxidació
de l'oli, increment d'acides, aparició de partícules
metàl·liqües). -Pressió del circuit baixa (viscositat
molt baixa, perdua del tarat de la vàlvula de
descarga, fugues d'oli). .Pressió molt alta
(viscositat molt elevada, valvula de descarga
agarrotada, obstrució en els conductes).


-L'objectiu de la refrigeració és mantenir una
temp de funcionament en diferents parts del
motor perque no sofreixin un execiu calentament
ni provoqui una baixada del rendiment del motor.
-Per aire: s'utilitza molt poc en coxos i es destina
a motors de poca cilindrada, l'aire entre en contacte
amb les parts exteriors del motor per això el cilindre
i la culata tenen aletes de refrigeració. -Per aire de
marxa del vehicle (el motor es situa defora del vano
motor, depen de la velocitat del vehicle). -Forçada
d'aire (amb un ventilador que atreu l'aire exterior i
el dirigeix cap a les aletes de refrigeraci mitjançant
deflectors, el ventilador es mou amb el motor).
-Per líquid: refrigera el motor a través de líquid i
aire, les camares de combustió estàn envoltades de
líquid refrigerant, després passa per el radior on es
refreda per aire. -Per termoxifon (l'aigua calenta que
està en contacte amb els cilindres i la culata, entra
per la part superior del rediador baixant la temp).
-Forçada per bomba i presuritzada (la circulació
del líquid refrigerant es forçada per el moviment
d'una bomba, accionada per el motor).











Entradas relacionadas: