Serveis per a esdeveniments: recursos humans, tècnics i materials

Enviado por Chuletator online y clasificado en Economía

Escrito el en catalán con un tamaño de 5,27 KB

Serveis que composen cada esdeveniment

RRHH: totes aquelles persones que intervindran i faran possible l’esdeveniment: guies, hostesses, personal de càtering, personal de neteja, vigilants de seguretat, ...

Recursos tècnics: equips de so, d'àudio, d’imatge, ordinadors, xarxa wifi, instal·lacions, punts d’electricitat, il·luminació, tipus de muntatges, accessibilitat, projector, pissarra, etc..

Els recursos tècnics que es contractin es detecten a través d’un estudi de les necessitats de l’esdeveniment, el qual inclou els següents punts: Mitjans necessitaran i que utilitzaran els ponents, Sales adequades, Condicionament de la sala, Valoració del temps d’exposició i projecció... Recursos materials: Fulletons, cartells, pancartes, ordinadors, micròfons, altaveus, auriculars, mobiliari, elements de decoració, indicadors de senyalització, merchandising, ...

Disseny de questionaris d'avaluació

Qüestionari d’avaluació: Un qüestionari d’avaluació és aquell conjunt de preguntes que es realitza per obtenir informació sobre un objectiu en concret. La finalitat dels és la d’obtenir informació sobre el desenvolupament de l’esdeveniment analitzat.

Qüestionari de satisfacció: Estudi empíric per a determinar el grau de satisfacció dels enquestats. És un mètode més econòmic i eficient d’obtenir informació sobre els clients. Serveixen per prendre decisions en base a la informació quantitativa obtinguda per mitjà d’un qüestionari. Tipos de preguntas que pueden plantearse: Abiertas: el encuestado puede explayarse en la respuesta. Cerradas: se contesta mediante un grillado pre definido por el investigador. Mixtas: generalmente se trata de preguntas que contienen un grillado y una sub pregunta abierta de control.

Accions comercials a desenvolupar

Publicidad: És l’instrument de comunicació que té com a finalitat la difusió d’informació, produir o canviar actituds i comportament del consumidor, i induir a la compra d’un determinat producte o servei. Característiques fonamentals: Instrument de caràcter massiu, Instrument unilateral: no hi ha interacció entre emissor i receptor, Rapidesa i eficàcia, Remunerada, Es desenvolupa en un espai i temps limitats, determinat pels propis mitjans de comunicació i pel preu que s’està disposat a pagar. Algunes formes publicitàries: Product Placement y Bartering.

Fulletons: És el material imprès de caràcter promocional que a més agrupen llibres i altres formats similars. Tipus de fulletons: informatius, destinats a la venda, Fulletons-llibre, digitals

RRPP

L’instrument de comunicació corporativa amb la finalitat de crear, mantenir o millorar una imatge determinada del producte/servei o destinació turística, davant un públic intern (treballadors, accionistes) o extern (púbic objectiu, mitjans comunicatius, o societat en general). Comunicació externa: (Newsletters o butlletins de noticies: donar a conèixer noticies, serveis i persones relacionades amb l’activitat de l’organització. Visita o jornada de portes obertes a l’empresa). Comunicació interna: Manual del treballador: informació relativa a l’organització de l’empresa. Revista o diari intern: informació principals novetats empresa, elements lúdics i de diversió, així com continguts sobre cine, llibres, etc. Resum de premsa: recull d’informació dels mitjans de comunicació sobre l’empresa. Bústia de suggeriments: conèixer les opinions del personal i poder millorar aspectes de l’empresa. “Les relacions públiques no busquen una resposta immediata com el cas de la publicitat, sinó el manteniment d’una actitud favorable per part del públic cap a l’empresa o entitat a llarg termini.”

Punts de venda

És l’instrument del mix de comunicació comercial que ofereix incentius econòmics o materials, amb la finalitat d’estimular la demanda a curt termini d’un producte o servei, mitjançant accions limitades en el temps i dirigides a un target determinat: consumidors, intermediaris, venedors. Objectius: Resposta sòlida i ràpida del consumidor, Augmentar el volum de vendes d’un determinat producte durant la campanya publicitària, Captar nous clients, Atraure i recompensar a clients fidels i freqüents, Contrarestar promocions amb els competidors.

Merchandising

Accions de comunicació que s’apliquen o es desenvolupen en el punt de venda per fer més atractiu el producte als consumidors i per motivar i fomentar la compra.

PLV

(publicitat en el lloc de venda) és el conjunt d’instruments i tècniques utilitzades per a influir en el comportament de compra en el mateix punt de venda-prestació, a través de suports per a l’interior o exterior.

Entradas relacionadas: