SAAC per a persones amb deficiències auditives
Enviado por Chuletator online y clasificado en Magisterio
Escrito el en catalán con un tamaño de 8,5 KB
COMUNICACIÓ DEPENDENT: implica que qui comunica necessita una altra persona perquè construeixi o interpreti el que vol dir.
COMUNICACIÓ INDEPENDENT: suposa que la mateixa persona usuària formula íntegrament allò que vol comunicar.
ELS COL·LECTIUS ALS QUALS S’ADRECEN ELS SAAC:
Sistemes de comunicació per a persones amb deficiències auditives:
Llengua de signes.
Alfabet dactilològic.
Paraula complementada.
Lectura labiofacila.
Sistema bimodal.
Sistemes per a persones amb deficiències visuals:
Braille.
Alfabet al palmell.
Sistemes per a persones amb dificultats a les àrees motrius, cognitives o del llenguatge = sistemes gràfics no vocals:
Bliss.
Símbols pictogràfics per a la comunicació (SPC).
Altres sistemes: arasaac, pic, mic, minspeak, rebus.
Premark.
Programa de comunicació total-parla signada.
LA INTERVENIÓ: PRIMER, LA PERSONA
El respecte cap a la persona és una condició ineludible: plenitud de drets, creditora d’unes atencions que es mereix i té una manera de funcionar diferent.
Condicions generals.
No usar un to despectiu ni resignat.
No parlar a tercer.
Evitar renyar-la o corregir-la sistemàticament.
Si són persones adultes no parlar-li com si fossin nens.
No adoptar posicions sobreprotectores.
Relacions de sinceritat: proporcionar la informació, escolta activa i no pretendre donar sempre respostes.
Intervenció:
Context de respecte, comprensió i atenció.
Màxima qualitat professional.
Proporcionar les ajudes per interactuar.
Principis per aconseguir aquests objectius:
Intervenció individualitzada.
Centrar-se en capacitats i habilitats susceptibles de potenciar el desenvolupament en la comunicació.