SAAC per a persones amb deficiències auditives

Enviado por Chuletator online y clasificado en Magisterio

Escrito el en catalán con un tamaño de 8,5 KB

COMUNICACIÓ DEPENDENT: implica que qui comunica necessita una altra persona perquè construeixi o interpreti el que vol dir.

COMUNICACIÓ INDEPENDENT: suposa que la mateixa persona usuària formula íntegrament allò que vol comunicar.

ELS COL·LECTIUS ALS QUALS S’ADRECEN ELS SAAC:

  • Sistemes de comunicació per a persones amb deficiències auditives:

    • Llengua de signes.

    • Alfabet dactilològic.

    • Paraula complementada.

    • Lectura labiofacila.

    • Sistema bimodal.

  • Sistemes per a persones amb deficiències visuals:

    • Braille.

    • Alfabet al palmell.

  • Sistemes per a persones amb dificultats a les àrees motrius, cognitives o del llenguatge = sistemes gràfics no vocals:

    • Bliss.

    • Símbols pictogràfics per a la comunicació (SPC).

    • Altres sistemes: arasaac, pic, mic, minspeak, rebus.

    • Premark.

    • Programa de comunicació total-parla signada.

LA INTERVENIÓ: PRIMER, LA PERSONA

  • El respecte cap a la persona és una condició ineludible: plenitud de drets, creditora d’unes atencions que es mereix i té una manera de funcionar diferent.

  • Condicions generals.

    • No usar un to despectiu ni resignat.

    • No parlar a tercer.

    • Evitar renyar-la o corregir-la sistemàticament.

    • Si són persones adultes no parlar-li com si fossin nens.

    • No adoptar posicions sobreprotectores.

    • Relacions de sinceritat: proporcionar la informació, escolta activa i no pretendre donar sempre respostes.

  • Intervenció:

    • Context de respecte, comprensió i atenció.

    • Màxima qualitat professional.

    • Proporcionar les ajudes per interactuar.

  • Principis per aconseguir aquests objectius:

    • Intervenció individualitzada.

    • Centrar-se en capacitats i habilitats susceptibles de potenciar el desenvolupament en la comunicació.



Entradas relacionadas: