Quina relació existeix entre el nombre d’empreses d’un mercat i els preus?
Enviado por Chuletator online y clasificado en Economía
Escrito el en catalán con un tamaño de 7,92 KB
ANALISI DE ENTORN COMPETIT:La determinació del Atractiu del sector empresarial per valorar la rentabilitat de la empresa.
Punts clau:-
Identificar
Factors estructurals caus del èxit.-Etapes
Del anàlisi:1.Delimitació
Del sector (quins productes hi ha en el sector) 2.Identificació
Dels participants i segmentació en grups (quins son els compradors,
Competidors, substitutius, possibles entrades..)3.Avaluar
Les causes de cada força competitiva per saber les fortaleses de cada una.4.Determinació
De la estructura social i coherència del anàlisis. 5.Anàlisis
Del canvis recents i futurs de cada força, tant positius com negatius. 6.Identificar
Aspectes de la estructura del sector que podrien ser aprofitats pels
Competidors.
Model de forces de Porter:
Eina
D’anàlisi de la estructura sectorial i les forces que impulsen tant la
Rentabilitat d’un sector com la capacitat d’atracció d’inversions.
Defineix:
Competidors,
Compradors, proveïdors, rivals i substitutius, la
Relació entre ells (5 forces de porter), els
Factors que determinen la intensitat de les forces.
Per A que serveix?
Identifica
5 forces de pressió competitiva que determinen la rentabilitat d’un
Sector:
1.Barreres De entrada:
Depèn
De: atractiu de la industria, facilitat o dificultat de accés. Quan hi ha
Competidors nous, hi ha major competència i per tant menys rentabilitat. Si hi
Ha barreres d’entrada altes, la rentabilitat sectorial serà alta.
2.Poder De negociació dels clients:
S’han
De entendre com a consumidors finals, intermediaris o fabricants que compren
Productes o serveis, es la capacitat de imposar condicions en les negociacions
Amb empreses del sector.Quan mes poder
Tenen els clients menys atractiva es la industria i per tant genera menys
Rentabilitat. El poder dels clients es major si tenen un nivell de informació
Alt sobre costos i marges de proveïdors.
3.Poder De negociació dels proveïdors:
Es la capacitat de imposar
Condicions en les negociacions amb les empreses del sector. Quan mes poder
Tenen els proveïdors menys atractiva es la industria i per tant genera menys
Rentabilitat. El poder de negociació dels proveïdors es major si els proveïdors
Estan organitzats o el producte es escàs.
4
Amenaça De productes substitutius;
Son
Una amenaça pel grau de satisfacció de les mateixes necessitats que els
Productes tradicionals del sector. Son disponibles relativament a prop i hi ha
Uns costos de canvi dels productes substitutius i els proveïdors associats.
5:Grau De rivalitat en el sector:
La rivalitat entre competidors analitza:Costos fixos generals del sectors, Grau de diferenciació del producte, Compromisos estratègics sectorials, Restriccions legals existents, Costos importants de
Sortida.
Que defineix la rivalitat?
grau de concentració, diferenciació de productes, grau de maduresa i ritme de concentració, barreres de sortida i condicions de sortida i acció publica. Totes 5 influeixen en els
Preus, costos i requisits de inversió, factors claus que determinen la
Rendibilitat i atractiu del sector. Cada
Fuerza competitiva está formada por una serie de determinantes estructurales:Velocidad de crecimiento de la industria,Nivel de costes fijos, Nivel de diferenciación de los rivales, Barreras de entrada y de salida, Diferenciación del
Producto.
ANALISI DELS COMPETIDORS:
analitzar el comportament dels competidors directes per
Identificar quina estratègia segueixen, respondre de manera rapida als canvis
Estratègics, preveure la possible resposta a canvis de la estratègia pròpia.
Com?
Amb activitats de recollida de
Informació:
Us de informació publica i sistemes de intel·ligència
Competitiva (la intel·ligència presenta una informació mes elaborada i major
Preparada per la presa de decisions). I amb predicció del comportament:
Identificació de la estratègia i objectius actuals, identificació dels recursos
I capacitats dels competidors.
Anàlisi dels competidors: Nivells de Valoració:
a. Analitzar el conjunt de competidors: segmentació del mercat,
Definició de grups estratègics, creació del mapa de grups estratègics
(identificar les característiques que diferencies les empreses a una industria
O sector determinat, ubicació de les empreses en un mapa de dos variables,
Identificació de les estratègies comunes per grup, identificació gràfica dels
Grups estratègics..) b.Anàlisi dels grups estratègics: competència intragrup
(empreses situades dins un mateix grup), competència intergrups (comportament
De les empreses situades en grups diferents), barreres de mobilitat (determinen
La permeabilitat entre grups estratègics diferents i ha de entendres com
Barreres d’accés especifiques per cada grup estratègic)
c.Anàlisi de les UdNegoci: indicadors
De fortalesa de les UdN: quota
De mercat, força de ventes, recursos financers, imatge, qualitat i confiança,
Capacitat directiva, servei al client...
Anàlisi dels competidors: Factors de Valoració:Característiques comunes al sector Empresarial
:
Forces competitives de porter, taxa de creixement de la demanda, nivell de
Diferenciació del producte, tecnologia.
Característiques de un grup estratègic
: barreres de mobilitat, poder
De negociació del grup amb clients i proveïdors, vulnerabilitat del grup o
Productes substitutius, rivalitat amb altres grups.
Posició de les empreses en Un grup estratègic
: grau de
Rivalitat o competència dins del grup, tamany de la empresa en relació amb
Altres del grup, costos de entrada en el grup, aptitud per implementar la
Estratègia. POSICIONAMENT SECTORIAL:
A.Model Dels entorns estratègics genèrics BCG: A.Model Dels entorns estratègics genèrics BCG:
Es defineixen 4 entorns estratègics genèrics que originen
estructures sectorials diferents.
1.Entorn fragmentat:
la rentabilitat i les quotes de
Mercat son petites, no existeix relació entre tamany i rentabilitat. Els
Competidors intenten focalitzar en un sol segment, amb intenció de fidelitzar. Ex:
Perruqueries, fleques, bars..
2.Entorn estancat:
entorn competitiu dur. Poques
Economies d’escala. Les estratègies possibles son la eficiència en les
Operacions, la mínima estructura organitzativa. Ex: mercaderies agrícoles –blat.
3.Entorn concentrat:
relació directa entre quota de
Mercat i rentabilitat. Importància de les economies d’escala i altes barreres
De entrada.Possibilitat d’establir-se oligopolis o monopolis. Ex:
Mercadona, carrefur.
4.Entorn especialitzat:
la rentabilitat no es relaciona Amb la quota. Competència poc intensa, cada competidor es centra en un nínxol Específic i lluita pel segment de mercat. Ex: rolex.