Quina relació existeix entre el nombre d’empreses d’un mercat i els preus?

Enviado por Chuletator online y clasificado en Economía

Escrito el en catalán con un tamaño de 7,92 KB

ANALISI DE ENTORN COMPETIT:La determinació del Atractiu del sector empresarial per valorar la rentabilitat de la empresa. 

Punts clau:-


Identificar Factors estructurals caus del èxit.-Etapes Del anàlisi:1.Delimitació Del sector (quins productes hi ha en el sector) 2.Identificació Dels participants i segmentació en grups (quins son els compradors, Competidors, substitutius, possibles entrades..)3.Avaluar Les causes de cada força competitiva per saber les fortaleses de cada una.4.Determinació De la estructura social i coherència del anàlisis. 5.Anàlisis Del canvis recents i futurs de cada força, tant positius com negatius. 6.Identificar Aspectes de la estructura del sector que podrien ser aprofitats pels Competidors.

Model de forces de Porter:

Eina D’anàlisi de la estructura sectorial i les forces que impulsen tant la Rentabilitat d’un sector com la capacitat d’atracció d’inversions.

Defineix:

Competidors, Compradors, proveïdors, rivals i substitutius, la Relació entre ells (5 forces de porter), els Factors que determinen la intensitat de les forces.

Per A que serveix?

Identifica 5 forces de pressió competitiva que determinen la rentabilitat d’un Sector:

1.Barreres De entrada:

Depèn De: atractiu de la industria, facilitat o dificultat de accés. Quan hi ha Competidors nous, hi ha major competència i per tant menys rentabilitat. Si hi Ha barreres d’entrada altes, la rentabilitat sectorial serà alta.

2.Poder De negociació dels clients:

S’han De entendre com a consumidors finals, intermediaris o fabricants que compren Productes o serveis, es la capacitat de imposar condicions en les negociacions Amb empreses del sector.Quan mes poder Tenen els clients menys atractiva es la industria i per tant genera menys Rentabilitat. El poder dels clients es major si tenen un nivell de informació Alt sobre costos i marges de proveïdors.

3.Poder De negociació dels proveïdors:

Es la capacitat de imposar Condicions en les negociacions amb les empreses del sector. Quan mes poder Tenen els proveïdors menys atractiva es la industria i per tant genera menys Rentabilitat. El poder de negociació dels proveïdors es major si els proveïdors Estan organitzats o el producte es escàs.

4


Amenaça De productes substitutius;

Son Una amenaça pel grau de satisfacció de les mateixes necessitats que els Productes tradicionals del sector. Son disponibles relativament a prop i hi ha Uns costos de canvi dels productes substitutius i els proveïdors associats.

5:Grau De rivalitat en el sector:

La rivalitat entre competidors analitza:Costos fixos generals del sectors, Grau de diferenciació del producte, Compromisos estratègics sectorials, Restriccions legals existents, Costos importants de Sortida.

Que defineix la rivalitat?

grau de concentració, diferenciació de productes, grau de maduresa i ritme de concentració, barreres de sortida i condicions de sortida i acció publica. Totes 5 influeixen en els Preus, costos i requisits de inversió, factors claus que determinen la Rendibilitat i atractiu del sector.  Cada Fuerza competitiva está formada por una serie de determinantes estructurales:Velocidad de crecimiento de la industria,Nivel de costes fijos, Nivel de diferenciación de los rivales, Barreras de entrada y de salida, Diferenciación del Producto.

ANALISI DELS COMPETIDORS:

analitzar el comportament dels competidors directes per Identificar quina estratègia segueixen, respondre de manera rapida als canvis Estratègics, preveure la possible resposta a canvis de la estratègia pròpia.

Com?

Amb activitats de recollida de Informació:
Us de informació publica i sistemes de intel·ligència Competitiva (la intel·ligència presenta una informació mes elaborada i major Preparada per la presa de decisions). I amb predicció del comportament:
Identificació de la estratègia i objectius actuals, identificació dels recursos I capacitats dels competidors. 

Anàlisi dels competidors: Nivells de Valoració:

a. Analitzar el conjunt de competidors: segmentació del mercat, Definició de grups estratègics, creació del mapa de grups estratègics (identificar les característiques que diferencies les empreses a una industria O sector determinat, ubicació de les empreses en un mapa de dos variables, Identificació de les estratègies comunes per grup, identificació gràfica dels Grups estratègics..) b.Anàlisi dels grups estratègics: competència intragrup (empreses situades dins un mateix grup), competència intergrups (comportament De les empreses situades en grups diferents), barreres de mobilitat (determinen La permeabilitat entre grups estratègics diferents i ha de entendres com Barreres d’accés especifiques per cada grup estratègic)
c.Anàlisi de les UdNegoci: indicadors De fortalesa de les UdN: quota De mercat, força de ventes, recursos financers, imatge, qualitat i confiança, Capacitat directiva, servei al client...

Anàlisi dels competidors: Factors de Valoració:Característiques comunes al sector Empresarial

: Forces competitives de porter, taxa de creixement de la demanda, nivell de Diferenciació del producte, tecnologia.

Característiques de un grup estratègic

: barreres de mobilitat, poder De negociació del grup amb clients i proveïdors, vulnerabilitat del grup o Productes substitutius, rivalitat amb altres grups.

Posició de les empreses en Un grup estratègic

: grau de Rivalitat o competència dins del grup, tamany de la empresa en relació amb Altres del grup, costos de entrada en el grup, aptitud per implementar la Estratègia. POSICIONAMENT SECTORIAL: 

A.Model Dels entorns estratègics genèrics BCG: A.Model Dels entorns estratègics genèrics BCG:

Es defineixen 4 entorns estratègics genèrics que originen estructures sectorials diferents.

1.Entorn fragmentat:

la rentabilitat i les quotes de Mercat son petites, no existeix relació entre tamany i rentabilitat. Els Competidors intenten focalitzar en un sol segment, amb intenció de fidelitzar. Ex: Perruqueries, fleques, bars.. 

2.Entorn estancat:

entorn competitiu dur. Poques Economies d’escala. Les estratègies possibles son la eficiència en les Operacions, la mínima estructura organitzativa. Ex: mercaderies agrícoles –blat.

3.Entorn concentrat:

relació directa entre quota de Mercat i rentabilitat. Importància de les economies d’escala i altes barreres De entrada.Possibilitat d’establir-se oligopolis o monopolis. Ex: Mercadona, carrefur. 

4.Entorn especialitzat:

la rentabilitat no es relaciona Amb la quota. Competència poc intensa, cada competidor es centra en un nínxol Específic i lluita pel segment de mercat. Ex: rolex. 

Entradas relacionadas: