Rebut individual justificatiu del pagament de salaris
Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Formación y Orientación Laboral
Escrito el en catalán con un tamaño de 8,66 KB
RRHH:
L’area de RRHH o de personal s’encarrega de tot el que té relació amb la planificació, organització, gestió i control del personal a servei de l’empresa.
Característiques DEL DEPT. DE RRHH
el departament de RRHH correspon a una direcció intermitja de l'empresa, a més a vegades, por estar subcontractat total o parcialment una empresa externa com per exemple: una gestoria o una cosultoria de RRHH.
-s'encarrega de tot el que té relació amb la planificació, organització, gestió i control del personal de l'empresa.
OBJECTIUS DEL DEPT. DE RRHH
L'empresa funcionarà de manera eficient si aconsegueix treure el màxim partit dels membres que la componen
-Per aconseguir-ho:
els treballadors s'han de sentir motivats, fer correctament els tràmits relacionats amb la gestó del personal, garantir l'existència d'un sistema de comunicació clar.
FUNCIONS DEL DEPT. RRHH
-PLANIFICACIÓ
-determinació de la composició de la pantilla - selección i captació
ORGANITZACIÓ
- valoració del lloc de treball i retribució - Organigrama actualitzat - Comunicació - Formació- Motivació
GESTIÓ:
Contractes-
Nòmines -Acomiadaments -Control hores extres, permisos, vacanses -Atenció de queixes i reclamacions del personal. -Resolució de conflictes
-CONTROL:
Control absentisme -Control entrades i sortides dels treballadors
CONTRACTES FORMATIUS:
CONTRACTES EN PRÀCTIQUES:
A temps complet o a temps parcial, no pot ser inferior a sis mesos ni superior a dos anys. Al finaltzar lliurament d’un certificat amb la durada de les practiques i el lloc ocupat.
CONTRACTES PER A LA FORMACIÓ:
Adquirir formació teorica i practica per desenvolupar un lloc de treball. A temps complet. No pot ser inferior a sis mesos ni superior a dos anys. L’empresa esta obligada a proporcionar al treballador formació i feina efectiva. A la seva finalització lliurament d’un certificat. Requisits per als treballadors, major 16 anys i menor de 21.
FUNCIONS DE PLANIFICACIÓ:
- FASES EN EL PROCÈS DE CAPTACIÓ I SELECCIÓ DE PERSONAL
proces de captació intern:
a) característiques del lloc de treball b) característiques de la persona c) comprovar si dins de l'empresa existeix algú i está disponible.
proces de captació extern
A) Preselecció (recepció de currículums) b) Selecció (tests psicotècnics, entrevistes, proves profesionals..)
FONTS DE CAPTACIÓ EXTERNES
- Boses d'ocupació - Servei d'ocupació - Empreses de selecció del personal - Agencies de col·locació - ETT (empreses de treball temporal) - Anuncis - Contractes.
FUNCIONS D’ORGANITZACIÓ:
MOTIVACIÓ:
Tots els components de l’empresa contribueixen a la seva bona marxa, a canvi esperen una compensació ja sigui satisfen les seves necesitats economiques o a la participación a les activitats de l’empresa…
PIRAMIDE DE Maslow:
Autorealització : arribar a les metes, satisfacció profesional
Estima: Reconeixement dels altres
Necessitats socials: acceptada a l’empresa i integrada a l’equip de treball
Seguretat: aspira a tenir una jubilació digna, treball estable.
Necessitat fisiològiques bàsiques: alimentació, habitatge…
GESTIÓ DE RRHH PER COMPETÈNCIES:
una competència es una capacitat necessària per a fer una feina de manera eficaç i profuir rendiments excel·lents en una prganització. Saberm saber fer, saber estar, voler fer.
LA INTEL·LIGÈNCIA EMOCIONAL:
És la manera de relacionar-se la persona amb el seu entorn i amb ella mateixa, tenint en compte els sentiments propis i aliens, i l’ús de les emocions.
- El desenvolupament d'una persona depèn:
a) nivell de coneixements b) competència professional c) coeficient intel·lectual d) habilitats en les relacions amb les altres persones, capacitat de persuasió i influència.
LA FORMACIÓ DEL PERSONAL:
els objectius de la formació a l'empresa són:
a) augmentar la polivalència b) permetre la promoció interna a llocs més qualificats c) augmentar la productivitat i la creativitat a l'empresa d) facilitar el desenvolupament personal e) sensibilitzar en aspectes com la qualitat o el treball en equip.
FUNCIONS DE GESTIÓ:
CONVENI COL·LECTIU:
es un document per escrit on queden reflectits els acords entre els representants de l’empresa i els representants dels treballadors. Es regulen condicions laborals com sous, segons categories professionals, temps de descans, vacances, permisos, etc.
LA NEGOCIACIÓ COL·LETIVA:
es el procès de diàleg mitjançant el qual es posen d’acord representant de l’empresa i representant dels treballadors. A partir de la negociació col·lectiva s’acorden els convenis col·lectius d’una o més empreses que pertanyen al mateix sector d’activitat.
LA CONTRACTACIÓ:
la relació entre empresa i treballador es concreta en el CONTRACTE DE TREBALL
El contracte de treball és un acord entre el treballador, que es compromet a prestar uns serveis sota la dirección de l’altra part: l’empresari, del qual rep a canvi una retribució.
La legislació regula els diferents tipus de contractes de treball, alguns d’ells modificats a partir de l’última reforma laboral.
El contracte de treball comporta uns drets i unes obligacions per a les dues parts.
LA NOMINA O REBUT DE SALARI:
L’empresari està obligat a pagar als seus treballadors el salari segons la seva categoría profesional, el qual s’indicarà al conveni col·lectiu del sector o de l’empresa, o si l’empresari ho decideix pot millorar-lo segons lo indicat al contracte.
El pagament del salari ha d’anar acompanyat de l’entrega del rebut de salari o nòmina.
COMPOSICIÓ DEL SALARI:
A) Salari base: retribució per unitat de temps o d’obra
B)Complements Salarials: segons criteris pactats. Poden ser de tipus:
-Personals-De lloc de treball-Per qualitat o quantitat-Pagues extres I participacions en beneficis- Complements no salarials: despeses d’estada, de locomoció, ajudes…
ESTRUCTURA DE LA NÒMINA. PERCEPCIONS:
Percepcions salarials:
salari base, complements salarials, hores exrtres, pagues extres, import del salari en espècie. -
Percepcions no salarials
Imdemnitzacions o compensació per despeses, prestacions i indemnitzacions, seguretat social, altres.
CONFLICTE COL·LECTIU I NEGOCIACIÓ COL·LECTIVA
Sindicat: es una organització que té com a objectiu promoure i defensar els interessos econòmics i socials dels treballadors, com també millorar les seves condicions de treball.
-La negociació col·lectiva:
els aspectes lligats a les condicions de treball es regulen mitjançant la negociació col·lectiva.La negociació consisteix en un procés de diàleg que té com a finalitat arribar a un acord.
-Conveni col·lectiu:
es un acord que se subscriu entre els representants de l'empresa i els dels treballadors, i on s'expliciten els acords a què han arribat les parts.
TREBALL EN EQUIP I DINÁMICA DE GRUPS:
Un equip és un grup de persones compromeses amb un objectiu comú, per al qual treballen de forma complementària i independent compartint mètodes de treball. Factors que cal tenir en compte per al bon funcionament d’un equip:
Ha d'existir un objectiu definit- Han de fixar-se les normes de funcionament- Han d'existir canals de comunicació eficients- L'equip ha d'estar cohesionat- Ha d'existir un lideratge-