Publicitat: Elements, Planificació i Classificació dels Mitjans
Enviado por Chuletator online y clasificado en Economía
Escrito el en catalán con un tamaño de 9,87 KB
Publicitat
Procés de comunicació que es fa per fer arribar a la gent productes / serveis principalment comercials. La finalitat és vendre.
Elements de la publicitat
Emissor o anunciant: Necessita comunicar aspectes relacionats amb la marca
Receptor o target: Públic objectiu
Canal i codi: Hem de parlar el mateix llenguatge clar i també reafirmar que estic entenent el que rebo
Els canals que fan servir la informació i la publicitat són els mitjans de comunicació massiva.
Canals = Mitjans
Planificació
L'anunciant té unes necessitats determinades. És com combinar els mitjans i els suports per tal d'arribar a màxim possible de la gent que m'interessa amb els mínims costos possibles → Si això s'aconsegueix i arribem al 100% del nostre públic es diu eficàcia → Per arribar al màxim possible de gent he d'invertir i gastar el menys possible → Buscar el ROI
Eficàcia → Els mitjans s'adrecen a un determinat públic (target o públic objectiu → a qui adreço la comunicació). Pretenc és arribar al màxim possible del meu target fent un esforç.
Eficiència → Aquest esforç que faig (eficàcia), haig de fer-ho sent rentable. Tenir pocs costos.
ROI → Retorn de la inversió → Es calcula ventes dividit en costos.
Classificació dels mitjans
MITJANS CONVENCIONALS | MITJANS NO CONVENCIONALS |
|
Fonts d'informació
Dades d'inversió publicitària: INFOADEX (En què inverteixen els meus competidors?)
Audiències: KANTAR MEDIA (Televisió), EGM (Altres mitjans), COMSCORE (Mitjans digitals)
Difusió: OJD (Revistes i diaris) OJD INTERACTIVA (Revistes i diaris digitals)
Notorietat: La notorietat és un paràmetre que mesura el nivell de record que tenim d'una marca. TOP OF MIND és un estudi per conèixer la relació entre la utilització d'un mitjà i la seva notorietat)
AIMC és la propietària que gestiona l'EGM (Estudi General de Mitjans).
PREMSA Agrupa una sèrie de publicacions periòdiques no necessàriament diaris, l'objectiu del qual és l'exposició de notícies. La premsa a Espanya té una audiència del 28% i s'estructura en base 3 epígrafs:
Quan parlem de formats hem de fer dos distincions. Els diaris estan maquetats amb columnes. Els tabloides normalment tenen formats de 5 columnes.
Quan diem que un mitjà és versàtil, divisible, ens referim a la capacitat del mitjà d'adoptar creativament els formats en la publicitat. |
REVISTES Les principals revistes a Espanya són setmanals o mensuals. Les revistes es planifiquen per la seva temàtica. El més normal a una revista per als espais publicitaris és recórrer als formats fixos. La revista té un % de vigència més alta que la dels mitjans perquè estan més temps a una casa. Són mitjans més lents. |
EL SUPLEMENT DOMINICAL És la revista que et donen amb el diari els diumenges. És un mitjà híbrid perquè barreja coses dels diaris i de les revistes. Els continguts no son d'actualitat sinó que tenen a veure amb informacions atemporals. El que marca la publicitat és el tipus de lector que té. No veiem diferència entre la publicitat d'un diari i d'un dominical però si entre un dominical i una revista. |
RÀDIO La ràdio és un mitjà versàtil Un 57,7% de la població escolta alguna emissora de ràdio al llarg del dia. S'emet un missatge efímer. És un mitjà amb estratègies diferents. Necessiten la repetició. 2.700 emissores a Espanya. Punt alt: Al matí i també sobre les 22-23 de la nit
La publicitat en ràdio Les emissores permeten la regionalització i és interessant per anunciants locals. Hi ha 2 tipus / versions publicitàries:
|
TELEVISIÓ La televisió és el mitjà que dona més audiència en menys temps. Amb l'apagada analògica i l'aparició de la TDT al 2010, la publicitat dona un gran salt perquè és dona una fragmentació de l'audiència. Això ha fet que a cada cadena hi hagi menys audiència, per tant: Cal tenir en compte el SHARE (quota de pantalla) → Quantes persones veuen la meva cadena. És el % de valor que té una empresa. El procés de planificació en la TV és:
El format és molt versàtil, si és legal i tècnicament possible, pot fer-se tot. Conceptes vinculats a les audiències a la televisió:
Formes de comercialització
|
CINEMA La gent no va al cine, ens dona molt poca cobertura. No optimitzarem el target tampoc. Out of screen (OOS) → Els anunciants traslladen la publicitat al hall del cinema. Hi ha dues maneres de contractar publicitat al cinema:
|
MITJÀ EXTERIOR Mitjà genèticament publicitari que no discrimina cap públic concret perquè tothom estem exposats al carrer. Estratègies
Per mesurar l'audiència utilitzem GEOMEX i EGM S'han de tenir en compte aspectes com la legislació, els aspectes atmosfèrics i la ubicació. |
INTERNET
És un mitjà transparent, interactiu, immediat, mesurable i que facilita la compra. Té una gran capacitat de segmentació, és a dir, creix exponencialment l'audiència. Les marques sempre volen estar presents a les xarxes socials i han de fomentar:
|