Psikologia humanistikoaren teoria erabiltzen duten metodoak
Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Psicología y Sociología
Escrito el en vasco con un tamaño de 4,28 KB
Baldintzapen operantzea edo instrumentala:
Baldintzapen klasikoaren bidez, ikusi dugun
bezala, erantzun automatikoak ikasten ditugu.
Baina gizakiok ikasten ditugun erantzun guztiak
ez dira automatikoak. Pentsaera eta jokaera asko
nahita egiten ditugu eta askotan pertsona bakoitzak
erabiltzen du nola jokatu.
E.L Thordinke eta B.F Skinner baldintzapenaren
operantearen ordezkariak dira. Thordinkek
katuarekin egin zituen esperimentuetan ondorioz-
tatu zuen efektuaren legea: Jokoaren ondorioa
atsegina bada, jokaera errepikatuko dela; alderantziz,
jokaera desatsegina bada ez da errepikatuko.Lege
hau garrantzitsua izan zen baldintzapen operantean.
B.F Skinner (1904.1990)Ikasteari buruzko ikerlanak egin
zituen eta konduktisten artean toki nabarmen bat izan zuen.
Behaviorismoa edo konduktismoa
-Aintzindariak:
Thordinke!1874-1949)Ivan paulov(
1849-1936) aurkitu zuen konduktis-
Konduktismoaren ezaugarriak;
Sortzailea;
J.B Watson (1879-1958) Watsonen ustez gizakiak
jaiotzen garenetik badauzkagu erreflexu eta amodiozko
eta gorrotozko erantzun batzuk, eta gainerakoa estimulu
eta erantzunen bidez barneratzen da.
-Esperimentuala:" Jaioberria eta arratoi berria"
Psikologia kognitiboa
XX.Mendean agertu zen. Gogamen prozesuak aztertzen ditu:
hala nola, pertzepizioa, oroimena,hizkuntza,ikaskuntza,arazoa...
Ez du testuingurumenean ergaina, baina konduktismoan
gertatzen den ez bezala, bai kontuan hartzen duela testuingu-
rutik jasotzen den berrria. Hau da, gogamen prozesuak estimulu eta
erantzuna arteko bitartekoak dira. Errepresentazioa eta berrien
barneratze-prozesuaren kontzeptuak lantzen ditu.
Piaget ordezkorik nagusiena, umeak hazi ahala gogamen, prozesuak
beren gogamenean aurrera egiten dutela aztertzen zuen. Herbert Alexander
Simonek esan zuen gizakion burua ordenagailu bat balitz bezala dabiltzala
N.Chainsky esan zuen hizkuntza ikasketa ez dela errefortsuaren bidez
bakarrik lortzen, gizakiok jaiotzean edozein hizkuntza ikasteko
egitura batzuekin jaiotzen garela baizik.