psiko

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en vasco con un tamaño de 7,53 KB

2. Lehen haurtzaroa

Garapen Fisiko eta psikomotorea

-Apgar: Umearen egoera ebaluatzeko.

-Erreflexuak: Zurgatzea/ muturkatzea/ atxikitzea/ moroa: izutzen badu/ ibilera Automa/ natazio/ begi kliska/ babiaski:Oinazpian presioa Egin, eta oina okertu eta behatzak irekitzen dira, abaniko baten Moduan.

-Psikomotorea:

Lege zefalo-kaudala:

gorputzaren menperatzea goitik behera Gertatzen da, hau da, burutik oinetara, orden honetan: burua, Enborra, hankak, oinak.

Lege proximo-distala

Erdialdetik Kanpoaldera.

Garapen Kognitiboa:


Piaget

Eskemak:


Objektuetan (akzioaren bidez) edo hauen errepresentazioetan aplikatu daitezken Akzioak dira: Aldatzen doaz, gero eta jokabide konplexuagoak sortuz/ Estadio bakoitzean eskema hauek gero eta konplexuagoak eta hobeto Antolatuta egongo dira kategorietan.

Asimilazioa:

Aurretik Haurrak dauzkan eskemei esperientzia berriak gehitzea Akomodazioa:
Aurretik Haurrak dauzkan eskemak aldatzea esperientzia berrien arabera

Adimen Sentosriomotorearen aspi-estadioak:


1.Az 0-1h: Berezko erreflexuak lantzea

2. 1-4h: jabetutako lehen egokitzea, eskema sinpleak eta lehen mailako Erreakzio zirkularrak

3 . 4-8h: Eskema sinpleen kordinazioa, bigarren mailako erreakzio Zirkularra eta gertakisun interesgarriak luzatzeko jokabidea.

4 . 8-12h: Bigarren mailako erreakzio zirkularren kordinazioa eta Egoera berrietara aplikatzea.

5 . 12-18h: hirugarren mailako erreakzio zirkularra eta esperimentazio Aktiboa.

6 . 18-24h: akzio barneratua eta lehenengo irudikapen agerpena.

Hizkuntzaren Garapena:


Holo Esaldia: Esaldi oso bat hitz baten bitartez esan, soinuak nahastearen Ondorioz.

1-2h: Aeu 6-7: ma mu.. 11-12 holo... 18-24: 20-200 hitz

Garapen Sozioafektiboa:


Atxikimendua:


cuando Aita se va y le echas de menos.

Garapena


:

0-3 H.:


Pertsonenganako interesa 3-6h.:
Pertsona ezagunekiko lehentasuna. Ezezagunak ez ditu errefusatzen.

6-12h.:

Ezezagunei Beldurra”: Ezagunak nahiago izatea eta ezezagunei beldur izatea.

12h.-tik Aurrera:

Independentzia Fisiko handiagoa, baina egoera mehatxagarrietan atxikimendu-iruditik Hurbil egoteko beharra. (Beldurra bueltatu)

Motak


: Segurua (%65-70), antsietate handiko atxikimendu anbibalentea (%10-15), atxikimendu saihestzailea (%20), desantolatua (%10-12).

Autokonzientzia:


- Identitate existentziala “Nor naiz ni?” Besteekin alderatuz, ezberdina naiz: Ni/Besteak.

-Identitate Kategoriala: “Nolakoa naiz ni?” Pertsona bezala bereizten nauten Ezaugarriak, genero-identitatea. 18. Hilabetean Auto-kontzientzia lortu.

Garapen Emozionala:



Norberaren Emozioen adierazpena

Zaintzaileen Portaerak erregulatzen laguntzen du.

Lehenengo Hilabetetan ez dago lotura zuzenik adierazpen emozionala eta Barne-egoeraren artean. Oinarrizko emozioak agertzen dira.

-Kanpoko Adierazpena eta barneko emozioaren arteko egokitze gero eta Handiagoa.

Adierazpen Aberatsagoa.

Hizkuntza Emozioak adierazteko tresna.

Emozioen Adierazpena sozializatzen da: familia eta generoaren arabera.

Besteen Emozioen aintzat hartzea

Besteen Aurpegia arakatu.

Oinarrizko Emozioen aurrean erantzun desberdinak.

“Erreferentzia Soziala” besteen emozioak interpretatzerakoan.

Hizkuntzari Esker, besteen emozioak hobeto ulertu eta interpretatu.

Enpatia

Ez Dira ondo bereizten norberaren emozioak eta besteenak.

Ni/ni-ez Bereiztu: erantzun enpatikoak (adibidez, kontsolatu).

Emozio Auto-kontzienteak eta soziomoralak

Lotsa, Harrotasuna eta erruduntasuna.

Enpatia Eta norberaren kontzientziarekin lotuta doaz (2 urtetik aurrera)

Berdineko Erlazioak:


-Lehenengo Bi urteetan zehar:

6h Tik aurrera : besteen arreta lortzeko portaerak

9h: Berdinekin komunikatzeko portaera, jostailuak elkartrukatu

18h: Jolas zinbolikoak

-Bikoteetan Jolastu edo talde txikietan.

-Ezaugarri Antzekodun umeekin jolastea nahiago dute.

-Helduen Garrantzia berdinekiko erlazioak errazteko. 


Entradas relacionadas: