psiko
Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología
Escrito el en vasco con un tamaño de 7,53 KB
2. Lehen haurtzaroa
Garapen Fisiko eta psikomotorea
-Apgar: Umearen egoera ebaluatzeko.
-Erreflexuak: Zurgatzea/ muturkatzea/ atxikitzea/ moroa: izutzen badu/ ibilera Automa/ natazio/ begi kliska/ babiaski:Oinazpian presioa Egin, eta oina okertu eta behatzak irekitzen dira, abaniko baten Moduan.
-Psikomotorea:
Lege zefalo-kaudala:
gorputzaren menperatzea goitik behera
Gertatzen da, hau da, burutik oinetara, orden honetan: burua,
Enborra, hankak, oinak.
Lege proximo-distala
Erdialdetik Kanpoaldera.
Garapen Kognitiboa:
Piaget
Eskemak:
Objektuetan
(akzioaren bidez) edo hauen errepresentazioetan aplikatu daitezken
Akzioak dira: Aldatzen doaz, gero eta jokabide konplexuagoak sortuz/
Estadio bakoitzean eskema hauek gero eta konplexuagoak eta hobeto
Antolatuta egongo dira kategorietan.
Asimilazioa:
Aurretik
Haurrak dauzkan eskemei esperientzia berriak gehitzea
Akomodazioa:
Aurretik
Haurrak dauzkan eskemak aldatzea esperientzia berrien arabera
Adimen Sentosriomotorearen aspi-estadioak:
1.Az 0-1h: Berezko erreflexuak lantzea
2. 1-4h: jabetutako lehen egokitzea, eskema sinpleak eta lehen mailako Erreakzio zirkularrak
3 . 4-8h: Eskema sinpleen kordinazioa, bigarren mailako erreakzio Zirkularra eta gertakisun interesgarriak luzatzeko jokabidea.
4 . 8-12h: Bigarren mailako erreakzio zirkularren kordinazioa eta Egoera berrietara aplikatzea.
5 . 12-18h: hirugarren mailako erreakzio zirkularra eta esperimentazio Aktiboa.
6 . 18-24h: akzio barneratua eta lehenengo irudikapen agerpena.
Hizkuntzaren Garapena:
Holo Esaldia: Esaldi oso bat hitz baten bitartez esan, soinuak nahastearen Ondorioz.
1-2h: Aeu 6-7: ma mu.. 11-12 holo... 18-24: 20-200 hitz
Garapen Sozioafektiboa:
Atxikimendua:
cuando
Aita se va y le echas de menos.
Garapena
:
0-3 H.:
Pertsonenganako interesa 3-6h.:
Pertsona ezagunekiko lehentasuna. Ezezagunak ez ditu errefusatzen.
6-12h.:
“Ezezagunei
Beldurra”:
Ezagunak nahiago izatea eta ezezagunei beldur izatea.
12h.-tik Aurrera:
Independentzia Fisiko handiagoa, baina egoera mehatxagarrietan atxikimendu-iruditik Hurbil egoteko beharra. (Beldurra bueltatu)
Motak
:
Segurua (%65-70), antsietate handiko atxikimendu anbibalentea
(%10-15), atxikimendu saihestzailea (%20), desantolatua (%10-12).
Autokonzientzia:
- Identitate existentziala “Nor naiz ni?” Besteekin alderatuz, ezberdina naiz: Ni/Besteak.
-Identitate Kategoriala: “Nolakoa naiz ni?” Pertsona bezala bereizten nauten Ezaugarriak, genero-identitatea. 18. Hilabetean Auto-kontzientzia lortu.
Garapen Emozionala:
Norberaren Emozioen adierazpena
Zaintzaileen Portaerak erregulatzen laguntzen du.
Lehenengo Hilabetetan ez dago lotura zuzenik adierazpen emozionala eta Barne-egoeraren artean. Oinarrizko emozioak agertzen dira.
-Kanpoko Adierazpena eta barneko emozioaren arteko egokitze gero eta Handiagoa.
Adierazpen Aberatsagoa.
Hizkuntza Emozioak adierazteko tresna.
Emozioen Adierazpena sozializatzen da: familia eta generoaren arabera.
Besteen Emozioen aintzat hartzea
Besteen Aurpegia arakatu.
Oinarrizko Emozioen aurrean erantzun desberdinak.
“Erreferentzia Soziala” besteen emozioak interpretatzerakoan.
Hizkuntzari Esker, besteen emozioak hobeto ulertu eta interpretatu.
Enpatia
Ez Dira ondo bereizten norberaren emozioak eta besteenak.
Ni/ni-ez Bereiztu: erantzun enpatikoak (adibidez, kontsolatu).
Emozio Auto-kontzienteak eta soziomoralak
Lotsa, Harrotasuna eta erruduntasuna.
Enpatia Eta norberaren kontzientziarekin lotuta doaz (2 urtetik aurrera)
Berdineko Erlazioak:
-Lehenengo Bi urteetan zehar:
6h Tik aurrera : besteen arreta lortzeko portaerak
9h: Berdinekin komunikatzeko portaera, jostailuak elkartrukatu
18h: Jolas zinbolikoak
-Bikoteetan Jolastu edo talde txikietan.
-Ezaugarri Antzekodun umeekin jolastea nahiago dute.
-Helduen Garrantzia berdinekiko erlazioak errazteko.