La Psicologia Evolutiva i la Intel·ligència

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 5,03 KB

La Psicologia evolutiva i la intel·ligència;

Un dels primers Grans impulsors de l’evolució de la intel·
ligència infantil, va ser J.Piaget.

Def. Etimologia; Intus+legere

Persona Intel·ligent: persona que durant la seva vida sap escollir, al escollir una Cosa descartem moltes.

Definició segons Piaget; Intel·ligència es la capacitat de compressió i adaptació a l’entorn.

Hi ha Intel·ligència en el mon animal

3 formes D’intel·ligència present a la natura.

Intel·ligència Practica; mes manipulativa, esta relacionada a la satisfacció de les Necessitats bàsiques, esta present als nens petits i als animals.

Intel·ligència Simbòlica; Serveis per operar no amb la realitat, sinó a traves de símbols que Ens permeten accedir a la realitat. Apareix quan apareix el llenguatge.

Cultura ...... Convencional

Intel·ligència Abstracta;Capacitat de raonament i Abstracció. Es desenvolupa a partir de l’adolescència exclusivament humana

Piaget i fases de L’evolució o de la intel·ligència:

1.Etapa Sensiomotriu (0-2 anys)

2.Etapa Preoperacional(2-3 anys)

3.Etapa Operacions conscients (7-12 anys)

4.Etapa Operacions formals(12 anys)

1.La intel·ligència en aquesta etapa va avançant Amb els seus sentits i la seva motricitat. Als dos mesos el nen que esta Boca-avall pot alçar el tronc. Al 4 mesos comença a seuries amb ajuda. Als 10 Mesos el nen seu sol. Als 10 mesos el nen gateixa. Als 12 mesos el nen camina. Als 15 mesos el nen ja camina be, per tant la seva capacitat d’exploració Augmenta. El nen comença a dir coses (Noció de permanència de l’objecte) Apareix al final de l’etapa.

2.Apareix el llenguatge completament. Apareix Una primera forma de pensament, els nens comencen a fer joc simbòlic (jugar a Metges, pares i mares) La socialització l’adquisició de pautes morals, Egocentrisme, animisme, pensament prelogic, llenguatge estan presents en Aquesta etapa. Els nenes d’aquesta etapa no tenen coneixement d’aquesta Matèria. 2 platilles de plastilina son de la mateixa quantitat. Fem que el nen Faci un xurro i després es pregunta quin es mes gran. També es pot fer amb Líquid.

3.Una Sociabilitat menys egocèntrica, mes cooperativa. El nen distingeix el seu punt De vista, i els contrasta amb els dels demés. Hi ha conservació de materia, Quantitat, voloum i llargària. Els nens estan vinculats als sentits. Apareix la Noció dde rebersabilitat, vinculada al desenvolupament de la intel·ligència. Si A es mes petit que B, B mes petit que A (entendre això)

Noció de inclusió de Clases també es desemvolupa aquí,

Tenim boles de fusta, Blaves, vermelles i blanques, el nen entén que dintre del grup de boles de fusta Hi ha subgrups.

4.En Aquesta etapa hi ha molta capacitat d’abstracció (anar mes enllà de la Informació que ens donen els nostres sentits. Es poden resoldre problemes. L’Eva Te els cabells que la Núria, l’ Eva es mes rossa que la Núria, i diem al nen Qui te els cabells mes foscos?

La Intel·ligència:


Concepcions generals de la intel·ligència:

Unifactorial: entenem que la intel·ligència En única en les persones, que esta mes o menys desenvolupada.

Multifactorials:

Teoria de les intel·ligències múltiples Howard Gardner

Conjunt de vectors que poden estar mes o Menys desenvolupats, no tenim aquest vectors iguals ni amb els demés ni amb nosaltres Mateixos.

Intel·ligències;

·Lingüística; Saber expressar-se, aprendre llegues estrangeres amb facilitat.

·Musical; Facilitat al reconeixement dels ritmes de sons melòdics.

·Lògica Matemàtica; una de les mes importants.

Síndrome Del savi:


Persones amb un retard mental, que poden valer-se Però que tenen una intel·ligència desenvolupada.

Kim Peek;


memoritza tot els que Veia i llegia.

va néixer amb macrocefàlia, un dany Permanent del cerebel i amb agenèsia de cos callós, el grapat de nervis que Connecta ambdós hemisferis del cervell, igual com els connectors secundaris.

Kim recorda el 98% dels 12.000 llibres Que ha llegit, llegeix dues pàGinés en 8 segons (usa cada ull per llegir una Pàgina diferent) i amb prou feines tarda 1 hora a memoritzar un llibre, Retenint d'una manera precisa i instantània informació sobre dades històriques, Geografia, literatura o qualsevol altre tema.

A diferència d'altres savants, Kim ha Mostrat una gran progressió sociològica, relacionant-se amb gent desconeguda Realitzant demostracions.

Leslie Lemke; es un ciego estadounidense autista Savant, más notable por su trabajo como músico. Leslie Lemke nació prematuramente En Milwaukee, Wisconsin en 1952. Al nacer, fue diagnosticado con glaucoma, Parálisis cerebral y daño cerebral. Los médicos se vieron obligados a sacarle Los ojos

Entradas relacionadas: