Protocol de prevenció, detecció i intervenció davant conductes d'odi i discriminació

Enviado por Chuletator online y clasificado en Otras materias

Escrito el en catalán con un tamaño de 2,3 KB

RAC Protocol de prevenció, detecció i intervenció davant conductes d'odi i discriminació

Mesures d'urgència

  1. Aturar, assegurar distància, oferir atenció immediata, persones referents del centre, construir espais físics segurs, tutor confortar l’alumnat, proposar quins companys.
  2. Alumnat que ha exercit:
    1. La condemna ferma
    2. La gravetat i les conseqüències
    3. Compromís per aturar
    4. Supervisió de la conducta
    5. Aplicació de mesures per ajudar a adquirir les competències i habilitats per relacionar-se positivament amb ell mateix i altres
    6. Famílies: mesures d’urgència i actuacions
    7. Tutor o tutora: acompanyament individualitzat
  3. Comunicar-se amb les famílies
  4. Elaborar un mapa de seguretat: espais, semàfor risc, descripció, proposta i responsable

Protecció a l'alumne/a discriminat/da

  • Dissenyar i implementar un mapa de protecció

Diagnosi de necessitats de protecció. Creació d’entorns segurs (espai, mesura, responsabilitat, concreció), suport i acompanyament entre iguals, visualització de campanyes de prevenció

Registre sistemàtic d’indicadors. Elaborar un sociograma de l’aula, grup d’observadors transversal en les diferents àrees curriculars, diàleg respectuós i escolta activa, metodologies i estratègies d’aprenentatge cooperatiu. Article 23 de la Llei orgànica 2/2006, de 3/5, d'educació, des de l’acció tutorial, s’hauran de crear espais per fomentar l’educació en valors, convivència, respecte, cooperació i responsabilitats, debat entre iguals, i a la comunicació individual.

Col·laboració i compromís de les famílies: carta, reconeixement, acceptació i reparació del dany, mesures reparadores i restauratives: programes d’ajuda entre iguals, la tutoria entre iguals i apadrinament lector, mesures de mediació i assessorament entre iguals, cercles de diàleg a l’aula, tallers. A l'article 22 de la Llei 12/2009, del 10 de juliol, d'educació, es parla dels deures dels alumnes, i es destaca l’obligatorietat del compliment de la normativa, elaboració cooperativa de les normes de convivència, carta de compromís educatiu s'aprova dins del PEC s'emmarca en l'avaluació interna del centre.

Entradas relacionadas: