Programes d’edició, composició i maquetació

Enviado por Chuletator online y clasificado en Informática y Telecomunicaciones

Escrito el en catalán con un tamaño de 5,64 KB

Pensament Compuntacional

Què volem transmetre?

-Descobrir el món de la programació i el Pensament computacional

-Presentar la diversitat d’enfocaments amb Els què es pot treballar

-Presentar diferents materials i activitats Que es poden fer a l’aula

-Explorar les connexions amb el currículum

El pensament computacional:


-Si volem dir a les màquines el que han de Fer, hem d’aprendre a comunicar-nos-hi

-No és pensar com les màquines, sinó Entendre què poden fer les màquines per nosaltres i com podem utilitzar aquest Coneixement per a les nostres pròpies creacions i per a resoldre problemes

-Com és el llenguatge de les màquines?

-Objectiu

-Lògic

-Algorítmic

-Universal

Programar o Codificar és donar instruccions pas a pas a un ordinador sobre què ha de fer i En quin ordre. Les instruccions han de ser prou petites perquè l’ordinador les Pugui entendre. Han de ser clares i detallades. Si no, l’ordinador S’equivocarà. Aviat aprendràs a pensar en els problemes com ho faria un Ordinador. D’això en diem pensament computacional!

El pensament computacinal és una manera de resoldre Problemes:


-De manera sistemàtica

-Tant els humans com les màquines ho poden Entendre

-Se’n distingeixen cinc aspectes claus:

-Descomposició (dissenyar un videojoc)

-Reconeixement de patrons (aprendre a Llegir, analitzar gràfiques)

-Abstracció (matemàtiques (arees i Perímetre), entendre les relacions entre fenòmens físics)

-Pensament algorísmic (receptes de cuina, Bee-bot, polígons amb regle i compàs)

-Depuració (rellegir un text, comprovar la Solució d’un problema, mètode científic prova/error)

Perquè és Important el pensament computacional?


Cada 18 mesos es Dobla la capacitat de càlcul dels ordinadors

D’aquí uns 10 Anys es preveu que els ordinadors superin la capacitat de càlcul del cervell Humà

La societat Demandarà en els propers anys professionals capaços d’utilitzar aquests Recursos de càlcul en multitud d’àmbits diferents.

Hem de saber com Resolen els problemes les màquines per a poder-ne aprofitar el potencial

Quins tipus de materials ens ajuden a treballar el Pensament computacinal?


-Jocs (de taula)

-Programació De videojocs

-Robòtica

-Altres

Estem treballant el pensament computacional?

Abstracció:

ens centrem en el codi de números i colors

Algoritmes:

triem un ordre concret d’instruccions

Depuració:

els companys verifiquen pas a pas les Instruccions de qui marca el recorregut

Descomposició:

podem fer variants del joc, per exemple trobar un Itinerari que passi per tots els números d’un mateix color

Speed Cups:


-Hem de reproduir la imatge de la targeta De manera abstracta amb la màxima fidelitat possible

Estem treballant el pensament computacional?

Localització espacial

: davant, darrere, esquerra, dreta, a Dalt, a baix...

Descomposició:

si dividim el problema en grups de colors

Reconeixement de patrons:

en la variant de reconèixer la targeta a Partir de la representació

Abstracció:

extraiem la informació rellevant que es pot Representar amb cubs o persones

Algoritmes:

triem un ordre concret d’instruccions

Depuració:

no en el que hem fet, però en alguns casos com L’última varint podem deixar 5 segons perquè el “programador” vegi com ha Quedat la composició i després corregeixi errors.

Pro-bots:


En utilitzar Només les fletxes de programació es comporta com la Bee-Bot, però amb les tecles Numèriques podem fer que avanci o retrocedeixi des d'1 cm fins a 5 m i que Giri des de 1º fins a 500º.


Podem fer que repeteixi una sola acció o una seqüència d'ordres


També Podem guardar programes en memòria per a executar-los amb una sola Instrucció.

Entradas relacionadas: